خلاصه بازار امروز

شاخص کل با افت بیش از ۲۰ هزار واحدی در یک قدمی از دست رفتن کانال ۲ میلیون واحدی است و به ۲ میلیون ۱ هزار واحد رسیده است. شاخص هم وزن با افت ۸۷۰۰ واحدی دقایق پایانی را سپری میکند.
فولاد، شبندر، خودرو، ومعادن، حکشتی، فملی، پارس در صدر منفی سازان بورس قرار دارند.

در فرابورس شاهد افت ۲۸۲ واحدی متاثر از هرمز، آریا، وسپهر، خاور، انتخاب، زاگرس، وهور هستیم.

خودرو، فلزات اساسی و انبوه سازی به ترتیب با ارزش معامله ۲۹۳ میلیارد تومان، ۲۱۸ میلیارد تومان و ۲۱۵ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته اند.

۱۲:۱۵⏰ زملارد در قیمت ۱۹،۰۲۰ ریال با لباس سبز در حال معامله است. حقیقی‌ها سهم را داد و ستد کرده‌اند و قدرت خریدار بر فروشنده برتری دارد. این سهم در شهریور و مهرماه معاملاتش متعادل بوده است.

۱۲:۱۳⏰ وسدید پس از ارائه موارد منجر به تعلیق در قالب افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب در خصوص پرونده مالکیت سهام شرکت فرآّب و افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، در حالی که با قیمت پایانی ۴۳۴ تومان متوقف شده بود با قیمت ۶۲۰ تومان و با ۴۶ درصد رشد قیمت بازگشایی شد. اکنون این سهم در محدوده ۶۰۲ تومان حدود ۳۹ درصد مثبت در حال معامله است.

۱۲:۰۲⏰ پتایر صف فروَش ۲.۵ میلیونی در قیمت ۲،۱۹۸ ریال تشکیل داده است. معاملات سهم در هفته اخیر اغلب سبز و در یک ماه اخیر متعادل بوده است.

۱۱:۴۰⏰ کمتر از یک ساعت به پایان زمان بازار امروز باقی مانده و تا این لحظه شاخص کل بیش از ۱۷,۵۰۰ واحد از ارتفاع خود را از دست داده و به سطح ۲ میلیون و ۴ هزار واحد برگشته است. طی یک ماه اخیر این سومین بار است که شاخص کل به مرز ۲ میلیون واحد می رسد. شاخص هموزن با کاهش ۷ هزار واحدی به محدوده ۶۷۸ هزار واحد رسید. ارزش معاملات خرد ۲,۷ همت، تراز پول خرد منفی ۳۶۵ میلیارد تومان بود.

۱۱:۳۲⏰ پلاست صف خرید ۲ میلیونی در قیمت ۱۳،۹۳۰ ریال تشکیل داده است. این سهم بازار پایه‌ای تنها نماد سبزپوش گروهش در معاملات امروز است. سهم بین حقیقی‌ها داد و ستد شده و معاملاتش طی یک ماه اخیر متعادل بوده است.

۱۱:۲۶⏰خدیزل کار خود را در محدوده سبز بازار آغاز کرده بود و هم اکنون در قیمت ۳،۹۲۳ ریال در محدوده قرمز معامله می‌شود. حقیقی‌ها در این سهم بیشتر خریدار بوده‌اند تا فروشنده. معاملات خدیزل طی یک ماه اخیر متعادل بوده است.

۱۱:۲۳⏰ حبندر تنها نماد سبزپوش گروهش در قیمت ۱۷،۲۳۰ ریال صف خرید ۳ میلیونی تشکیل داده است. این سهم بین حقیقی‌ها داد و ستد شده و قدرت خریدار بر فروشنده برتری دارد. امروز چهارمین روز متوالی سبزپوشی سهم است.

۱۱:۰۶⏰ سرچشمه که از میانه دی ماه ۱۴۰۱ تا اواسط تیر سال جاری جهش ۳ برابری قیمت را تجربه کرد و از محدوده ۴۲۰ به بالاتر از ۱,۲۰۰ تومان رسید، طی سه و نیم ماه اخیر حدود ۴۵ درصد از سقف تاریخی خود عقب نشینی کرد. امروز این نماد فرابورسی در محدوده ۶۷۲ تومان با لباس سبز از حمایت حدود ۸۰ درصدی حقوقی ها برخوردار شده است.

۱۱:۰۴⏰ زاگرس منفی دو درصد. قیمت سهم ۱۲۲،۰۰۰ ریال .حقیقی‌ها در سمت خریدار حضور پررنگ دارند و حقوقی‌ها ۴۹ درصد فروش‌ها را بر عهده داشته‌اند.طی یک ماه اخیر معاملات این سهم متعادل بوده است.

۱۱:۰۱⏰ خراسان منفی ۳.۵ درصد. سهم‌ را تماما حقیقی‌ها فروخته‌اند و در سمت خریدار شاهد حضور ۱۷ درصدی حقوقی‌ها هستیم. معاملات مهرماه خراسان در محدوده قرمز بوده است.

۱۱:۰۱⏰ امروز شاهد معاملات وتوصا در محدوده ۱۲۰ تا ۱۲۸ تومان بودیم. اکنون وتوصا در محدوده ۱۲۴ تومان ۱,۳ درصد مثبت داد و ستد می شود. سهمی که تا میانه اردیبهشت ماه به بالاتر از ۱۹۰ تومان صعود کرده بود.

۱۰:۵۳⏰ رتکو در قیمت ۲۳،۸۰۰ ریال صف خرید کم حجم تشکیل داده است. این سهم را حقیقی‌ها داد و ستد کرده‌اند و امروز دومین روز متوالی حضور سهم در محدوده سبز و صف خرید است. معاملات این سهم بازار پایه‌ای طی یک ماه اخیر متعادل بوده است.

۱۰:۴۴⏰ نیمه اول بازار تمام شد؛ ارزش معاملات خرد ۱,۸ همت، تراز پول خرد منفی ۲۰۰ میلیارد تومان، شاخص کل منفی ۱۱ هزار واحد و برگشت به سطح ۲ میلیون و ۱۰ هزار واحد، شاخص هموزن منفی ۴,۴۰۰ واحد، شاخص فرابورس منفی ۱۸۸ واحد، مشارکت حقیقی ها در منطقه خرید ۷۷ درصد و در منطقه فروش ۸۹ درصد

۱۰:۳۹⏰ شدوص مثبت ۴ درصد. سهم در قیمت ۲۲،۴۱۰ ریال اغلب توسط حقیقی‌ها داد و ستد شده است. قدرت خریدار بر فروشنده برتری دارد و معاملات سهم در هفته اخیر اغلب سبز بوده است.

۱۰:۳۷⏰ در آستانه بازدید مدیران و فعالان بازار سرمایه از مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در شرایطی که بخش عمده ای از بازار منفی است، نماد بوعلی مثبت معامله می شود. طی ۴۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بوعلی به بالای ۵ هزار تومان هم رسیده بود و در چند قدمی صف خرید قرار داشت. اکنون این سهم در محدوده ۴,۹۷۰ تومان ۱,۵ درصد مثبت و عمدتا توسط حقیقی ها دنبال می شود.

۱۰:۲۴⏰ همراه در قیمت ۴،۴۷۰ ریال افت ۲.۵ درصدی را تجربه می‌کند. این افت قیمت توسط حقیقی‌ها اتفاق افتاده است‌.

۱۰:۲۳⏰ وتجارت پایینتر از ۲۲۰ تومان ۱,۳ درصد منفی و وبصادر در حدود ۱۸۷ تومان ۱,۹ درصد منفی دنبال می شوند.

۱۰:۱۹⏰ عقب نشینی هرمز از ۶۷۹ به ۶۴۰ تومان و کاهش قیمت تا محدوده ۴,۵ درصد منفی با بیشترین اثرگذاری بر افت امروز شاخص فرابورس اولین حمایت پیش روی سهم محدوده ۶۲۰ تا ۶۰۰ تومان است.

۱۰:۱۶⏰ خساپا که با قیمت پایانی ۲۲۶ تومان متوقف شده بود با نرخ ۲۱۹ تومان بازگشایی شد و اکنون در محدوده ۳,۹ درصد منفی و با قیمت ۲۱۶ تومان دست به دست می شود.

۱۰:۱۵⏰ سفار در قیمت ۲۹۱،۱۶۰ ریال با رشد ۳ درصدی رو به رو است. این سهم را حقیقی‌ها داد و ستد کرده‌اند و قدرت خریدار بر فروشنده برتری دارد. امروز چهارمین روز متوالی حضور سهم در محدوده سبز بازار است.

۱۰:۱۴⏰ افزایش عرضه ها در نماد ذوب موجب افت قیمت آن از ۳۳۳ به ۳۱۶ تومان و تشکیل صف فروش بر روی این نماد شد. اولین حمایت پیش روی این سهم بورسی محدوده ۳۰۰ تومان است.

۱۰:۱۴⏰ از ابتدای بازار امروز تا کنون خودرو از ۲۵۵ تومان تا ۲۴۵ تومان افت کرد و به ۴ درصد منفی رسید. خساپا که پیش از شروع داد و ستدهای امروز به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب متوقف شده بود، اکنون در وضعیت مجاز محفوظ قرار دارد.

۱۰:۱۰⏰ در گروه فرآورده های نفتی فقط نماد شرانل سبزپوش است. این سهم با حمایت ۳۴ درصدی یک حقوقی در محدوده ۷,۸۸۵ تومان نیم درصد مثبت دنبال می شود. تنها شرکت روانکاری که طی نیمه ابتدایی امسال هزینه های مالی خود را بطور محسوسی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش داده است.

۱۰:۰۱⏰ هیجان خرید در نمادهای بانکی فروکش کرد. وبملت از ۴۶۸ تا ۴۵۸ تومان ۱,۳ درصد مثبت عقب نشست. وتجارت نیز از ۲۲۶ به محدوده ۲۲۲ تومان برگشت و سرخپوش شد. وبصادر هم از ۱۹۳ تا ۱۸۹ تومان ۱,۱ درصد منفی افت کرد.

۱۰:۰۱⏰ بیشترین حجم معاملات: وبملت ۹۲ میلیون سهم، خودرو ۵۳ میلیون سهم، وتوصا ۴۴ میلیون سهم، کرازی ۴۱ میلیون سهم، های وب ۳۴ میلیون سهم

۱۰:۰۱⏰ اطلاعات بازار: شاخص کل ۲,۰۱۸,۹۱۸، ۳۶۳۴ واحد کاهش، ارزش بازار ۷۰,۰۹۴,۹۴۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۱۰,۸۴۲میلیارد ریال، حجم معاملات ۱.۳۹ میلیارد سهم، نمادهای تاثیر گذار در شاخص، وبملت ۱۱۱۴ واحد مثبت، شبندر ۹۲۵ واحد منفی،‌شپنا ۵۸۶ واحد منفی،‌ خودرو ۳۶۳ واحد منفی، شپدیس ۲۹۲ واحد منفی، فولاد ۲۲۹ واحد منفی،‌ دعبید ۲۱۵ واحد منفی

۰۹:۵۳⏰ در حالیکه عمده نمادهای گروه فلزات با نوسان منفی همراه هستند نماد زنگان همچون روز گذشته با رشد ۴ درصدی قیمت معامله می شود.

۰۹:۴۷⏰ شبندر از تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل در قیمت ۹،۹۵۰ ریال با افت ۲.۵ درصدی رو به رو است.

۰۹:۴۷⏰ قدرت فروشنده حقیقی بر خریدار در شپنا بیشتر است. این نماد در قیمت ۸،۰۷۰ ریال با افت ۱.۵ درصدی مواجه است. سهم در یک ماه اخیر معاملاتش متعادل بوده است.

۰۹:۴۲⏰ فخاس با قیمت ۱۲۳۰ تومان رشد بیش از ۲ درصدی دارد.

۰۹:۳۹⏰ ثپردیس با قیمت ۱۷۲۷ تومان افت بیش از ۲.۵ درصدی دارد ثشاهد با قیمت ۱۵۴۶ تومان با نوسان مثبت همراه است و ثبهساز با قیمت ۲۷۷ تومان افت بیش از ۱.۵ درصدی دارد.

۰۹:۳۲⏰ غبهنوش با قیمت ۸۳۶۱ تومان در مثبت ۵ درصد از دقایق ابتدایی با افزایش تقاضا همراه بوده است.

۰۹:۳۲⏰ شنفت در حالی در محدوده ۸۰۴ تومان ۲,۱ درصد منفی معامله می شود که با گزارشی که از عملکرد ۶ ماهه خود ارائه کرد برتری خود را نسبت به همگروه هایش به اثبات رساند. شرکت نفت پارس از لحاظ سود عملیاتی و سود خالص طی نیمه نخست سال جاری بیشترین رشد را تجربه کرد.

۰۹:۳۱⏰ خودرو با قیمت ۲۵۲ تومان در منفی ۱ درصد حجم معامله ۲۳ میلیونی دارد.

۰۹:۳۱⏰ غگلپا ۳۸،۹۵۰ ریال و در محدوده سبز بازار حضور دارد. این سهم را حقیقی‌ها به حقوقی‌ها فروخته‌اند.

۰۹:۲۹⏰ در حالی که عمده نمادهای فلزی سرخپوش هستند، فولاد با همت حقوقی ها از ۵۳۵ تومان تا ۵۳۹ تومان پیشروی کرده و خود را به صفر تابلو رسانده است. حدود ۶۰ درصد از خریدهای آن توسط ۴ حقوقی انجام شده است. طی دو هفته اخیر فولاد تلاش کرد تا خود را از روی محدوده حمایتی ۵۰۰ تومان بالا بکشد.

۰۹:۲۷⏰ حفاری با قیمت ۵۷۰ تومان با رشد بیش از ۱ درصدی همراه بوده است.

۰۹:۲۶⏰ گروه بیمه عمدتا منفی داد و ستد می شوند؛ بپاس با حضور حداکثری حقوقی ها در محدوده ۲ هزار تومان روی صفر تابلو دنبال می شود. حقیقی ها در حال خرید پارسیان در محدوده ۲۹۱ تومان ۲ درصد منفی هستند. نوین هم در حدود یک درصد منفی و با قیمت ۱۵۹ تومان و عمدتا توسط حقیقی ها در حال معامله است. ودی با حمایت ۴۶ درصدی حقوقی ها در محدوده ۹۹۱ تومان روی صفر تابلو قرار دارد.

۰۹:۲۲⏰اکثر نمادهای گروه انبوه سازی که در چند روز گذشته روبه بالا معامله می شدند در این لحظات با افت قیمت همراه شدند و ثفارس، ثبهساز، ثامان و ثپردیس در محدوده حداقلی قیمت دادوستد می شوند.

۰۹:۱۵⏰ غالبر را حقیقی‌ها در قیمت ۸۱،۲۱۰ ریال به صف خرید رسانده‌اند. قدرت خریدار بر فروشنده برتری دارد و امروز هشتمین روز متوالی حضور سهم در محدوده سبز بازار است.

۰۹:۱۳⏰ صبا با حضور ۱۰۰ درصدی حقیقی ها در محدوده ۳۰۹ تومان، یک درصد مثبت داد و ستدهای امروز خود را آغاز کرد. این سهم که تا نیمه اول اردیبهشت ماه به بالاتر از ۴۰۰ تومان صعود کرده بود، طی دو هفته اخیر در محدوده ۳۰۰ تومان درجا زده است.

۰۹:۱۱⏰ شبندر در منفی ۲ درصد با قیمت ۹۹۶ تومان شتران با نوسان منفی برروی قیمت ۴۱۴ تومان و شپنا نزدیک به منفی ۱ درصد با قیمت ۸۱۳ تومان معامله میشود.

۰۹:۰۸⏰ وآیند برای دومین روز متوالی صف خرید شد. ورازی را در محدوده ۱۶۰ تومان ۱,۶ درصد مثبت می خرند. وتوس در محدوده ۱,۷۹۰ تومان ۳,۲ درصد مثبت در حال معامله است. وهنر با رشد قیمت از ۵۲۲ به ۵۳۷ تومان وارد محدوده سبز بازار شد.

۰۹:۰۸⏰ وبملت معاملات امروز خود را مثبت و رو به بالا آغاز کرد. طی نیم ساعت پایانی دیروز شاهد رشد قیمت وبملت تا بالای ۴ درصد مثبت بودیم. اکنون نماد بانک ملت در محدوده ۴۶۱ تومان ۱,۹ درصد مثبت و با مشارکت حدود ۶۰ درصدی حقوقی ها در جمع خریداران در حال معامله است.

source

توسط