آذر 1399: بعد از پررنگشدن حضور چری در برخی بازارهای اروپایی و همچنین قوتگرفتن رفتن چری به بازار ایالات متحده، حالا مدیران خودرو، مجبور شده تا استراتژی خودش را برای بازار ایران، اندکی تغییر دهد؛ تغییری که اولین قدم آن، حذف نام و لوگوی چری از محصولات مونتاژی این شرکت است.
از اواخر تابستان 1399 بود که مدیران خودرو، خیلی آرام و بیسروصدا، پروژه حذف لوگوی چری را از همه محصولات این شرکت آغاز کرد و لوگوی MVM را جای آن گذاشت. اگر همین حالا سری به سایت چری ایران بزنید، خواهید دید که هیچ خودرویی با لوگوی چری، در این سایت وجود ندارد و مدیران خودرو، لوگوی همه آنها را به امویام تغییر داده است.
این ماجرا وقتی جالبتر میشود که نگاهی هم به سایت امویام داشته باشید و خودتان ببینید که مدلهای چری آریزو و چری تیگو، به تازگی به لیست محصولات MVM اضافه شدهاند.
شاید برخیها تصور کنند که مدیران خودرو، این تغییر را فقط برای تصاویر گرافیکی محصولات چری انجام داده است، اما باید بگوییم که متاسفانه چنین نیست! این شرکت به تازگی، تصاویری از تیگو5 و تیگو7 را منتشر کرده که لوگوی MVM در جلوپنجره آنها به چشم میخورد و از آنجایی که این دو خودرو، پلاک ملی هم دارند، به نظر میرسد که پروژه حذف نام چری از بازار ایران، جدیتر از قبل شده است.
با اینکه هنوز مدیران خودرو، اطلاعیهای رسمی درباره تغییر لوگوی محصولات چری منتشر نکرده اما باید بدانید که این تغییر، مختص تیگو5 و تیگو7 نیست و شامل آریزو5 و حتی آریزو6 هم میشود.
طبق آخرین آمار تولید خودروسازان ایران، مدیران خودرو هماکنون بزرگترین خودروساز خصوصی ایران است و به همین دلیل نیز، هیچ علاقهای ندارد تا جایگاهش را به کرمان موتور، دومین خودروساز خصوصی ایران، واگذار کند. اما از طرف دیگر، چری نمیتواند قید بازارهای بزرگ اروپا و آمریکا را بزند تا جایی که حتی حاضر شده برند جدید چری اکسید را برای این بازارها معرفی کند. پس با وجود چنین شرایطی، چری به جای آنکه از ایران برود، ترجیح داده تا با چراغ خاموش، به فعالیتش در کشورمان ادامه دهد؛ درست مانند کاری که دانگفنگ درحال انجام آن است.
source