اگر درمورد شیوه و استراتژی های مختلف تبلیغات مطالعه کرده باشید، احتمالا می دانید که یکی از شیوه های رایج برای تبلیغ، پادکست ها هستند. تبلیغات در پادکست یکی از بهترین شیوه های تبلیغ است که می توانید از طریق آن برند، محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان خود معرفی کنید. اگر چیزی درمورد این نوع تبلیغ نمی دانید و می خواهید متوجه شوید که از کجا باید شروع کنید، این مقاله مخصوص شما است. در این مقاله سعی کرده ایم تا به طور کامل درمورد این که تبلیغات چگونه باید در پادکست پیاده سازی شوند، توضیح دهیم.

اصطلاحات رایج در تبلیغات پادکست

قبل از این که درمورد نکات مهم در رابطه با پادکست و تبلیغات آن توضیح دهیم، بهتر است که ابتدا با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید:

  • نرخ CPM: نرخ CPM مخفف عبارت “cost per mille” است. نرخ CPM مشخص می کند که تبلیغ کننده به ازای هر 1000 بار نمایش تبلیغ چه مبلغی را دریافت خواهد کرد.
  • درج پویا: به استفاده از نرم افزار هایی که گفته می شوند که قابلیت درج خودکار تبلیغات در پادکست را دارند.
  • نرخ CTA: نرخ CTA مخفف “call to action” است. این نرخ میزان موفقیت یک آگهی در جذب مخاطب را اندازه گیری می کند.
  • آگهی زنده: به تبلیغات زنده ای که توسط خود فرد گوینده در پادکست انجام می شود، آگهی زنده می گویند.

نکات مهم قبل از تبلیغات در پادکست

تبلیغات در پادکست







  • مخاطب پادکست را بشناسید.

قبل از این که به فکر تبلیغات در یک پادکست باشید، ابتدا باید با مخاطبان آن پادکست آشنا شوید. به طور کلی مخاطبان پادکست افرادی با رده سنی 20 سال به بالا هستند، سطح تحصیلات خوبی دارند و دارای درآمد مناسبی هستند. به همین دلیل امکان خرید آن ها از برند شما بیشتر است.

بهترین نوع این تبلیغات، تبلیغاتی هستند که درباره محصولات یا خدماتی که به زندگی روزمره مربوط می شود، باشند. محصولات یا خدماتی که بتوانند زندگی روزمره افراد را ساده تر کنند، در پادکست ها معمولا بازخورد خوبی می گیرند.

  •  قیمت گذاری تبلیغات در پادکست

قیمت گذاری تبلیغات بستگی به گروهی دارد که قصد همکاری با آن ها را دارید؛ اما به طور کلی یک قاعده کلی برای قیمت گذاری تبلیغات در پادکست وجود دارد. اکثر تولید کنندگان پادکست با توجه به تعداد مخاطبانی که دارند، مبلغی را در ازای هر تبلیغ در هر قسمت از پادکست خود به صورت جداگانه می گیرند. همچنین امکان قیمت گذاری بر اساس معیار CPM نیز وجود دارد.

البته این معیار ها برای نوعی از تبلیغ هستند که تنها در بخشی از پادکست به آن اشاره شود؛ ولی اگر می خواهید تبلیغات موثر و فشرده تری انجام دهید، معیار قیمت گذاری تبلیغ کاملا فرق خواهد داشت. برای مثال اگر می خواهید یک پادکست کامل درمورد برند، محصولات یا خدمات شما با حمایت مالی شما ساخته شود، قیمت ها بسیار متفاوت خواهند بود.

حمایت مالی







  • به دنبال پادکست هایی باشید که به حوزه کاری شما مرتبط هستند.

اگر می خواهید تبلیغات شما موفقیت بیشتری برایتان به همراه داشته باشد، باید به دنبال کانال های پادکستی باشید که به حوزه کاری شما مرتبط هستند. از آنجایی که مجموعه پادکست ها بسیار بزرگ است و هر روز گسترده تر می شود، پیدا کردن یک کانال پادکست که به حوزه کاری شما مرتبط باشد، کار چندان سختی نیست.

همچنین تبلیغات در پادکستی که به حوزه کاری شما مرتبط است، حرکت هوشمندانه تری است؛ چرا که یک کانال پادکست هنگامی که تبلیغاتی مرتبط به حوزه تولید محتوا خود انجام می دهد، محتوای تبلیغ برای شنوندگان بسیار طبیعی تر به نظر خواهد رسید.

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات در پادکست فکر کنید که می خواهید تبلیغی را درمورد استخدام B2B در پادکستی قرار دهید که بیشتر در حوزه منابع انسانی تولید محتوا انجام می دهد. قطعا اکثر مخاطبان این پادکست افراد جویای شغل و یا مدیران شرکت های B2B هستند. به همین دلیل امکان این که به تبلیغ شما واکنش مثبت نشان دهند بسیار بیشتر است.

  • از رقبای خود برای الهام گرفتن استفاده کنید.

درست مانند هر تکنیک بازاریابی دیگر، تجزیه و تحلیل و زیر نظر گرفتن رقبا نیز می تواند به پیشرفت شما کمک کند. در حوزه تبلیغات در پادکست نیز همین گونه است. شما می توانید رقبای خود را زیر نظر داشته باشید تا از آن ها پیشی بگیرید.

اگر رقیب مستقیمی دارید که در پادکست های مختلف درمورد کسب و کار خود تبلیغ کرده است، ببینید آیا استراتژی هایی که در تبلیغات به کار برده است با استراتژی های تبلیغاتی شما همخوانی دارد یا خیر. استفاده از استراتژی های آن ها می تواند شما را در مسیر رسیدن به موفقیت کمک کند.

شما می توانید با تولید کنندگان پادکست تماس بگیرید و با آن ها درباره موضوعات مشابه بحث کنید. البته نکته ای که وجود دارد این است که در انجام تبلیغات به هیچ عنوان نباید کار های رقیب خود را کپی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید تجزیه و تحلیل است تا با الهام گرفتن از رقبای خود بتوانید استراتژی های خود را بهبود ببخشید.

الهام گرفتن از رقبا







  • به جای یک تبلیغ در یک کانال بزرگ، چندین تبلیغ کوچک انجام دهید.

یکی از بهترین کار هایی که می توانید برای تبلیغ انجام دهید، این است که به جای صرف هزینه خیلی زیاد برای تبلیغ در یک کانال پادکست بزرگ و موفق، تبلیغ خود را در چند کانال کوچک تر با مخاطبان کمتر امتحان کنید. تبلیغات در کانال های پادکست کوچکی که محتوای با ارزش و کارآمدی به مخاطبان خود ارائه می دهند، شانس موفقیت تبلیغ شما را بالا می برند.

جمع بندی

تبلیغات در پادکست یک فرصت بزرگ برای کسب و کار ها و تولید کنندگان پادکست و صاحبان کسب و کار ها است که می توانند به خوبی از آن بهره ببرند. با استفاده از روش ها و راهکار های مناسب، می توان تبلیغات را به گونه ای طراحی کرد که مورد توجه و علاقه مخاطبان قرار گیرد و ارزش افزوده ای برای آن ها ایجاد کند. این نوع تبلیغات نه تنها می تواند منبع درآمد پایدار و قابل اعتماد برای تولید کنندگان پادکست باشد، بلکه می تواند به افزایش شناسایی برند، ساخت رابطه با مشتریان و تقویت وفاداری آن ها نیز کمک کند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر با این موضوع، در مورد تبلیغات در پادکست توضیح دادیم.

source

توسط