اسپاتیفای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پلتفرم ار مرز ۶۰۰ میلیون عبور کرده است.
اسپاتیفای گفته است که تعداد کاربرانش به ۶۰۲ میلیون نغر رسیده است و همچنین تعداد کاربران اشتراکیاش با رشد ۱۵ درصدی به ۲۳۶ میلیون نفر افزایش یافته است. گفتنی است اسپاتیفای سال گذشته، هزینه اشتراک نسخه پریمیوم خود را در ایالات متحده از ۹.۹۹ دلار در ماه به ۱۰.۹۹ دلار افزایش داده بود.
طبق گزارش مالی جدید اسپاتیفای، درآمد این شرکت با رشدی ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳.۷ میلیارد دلار رسیده است.
اسپاتیفای اخیرا ۱۷ درصد از کارکنان خود را که چیزی حدود ۱۵۰۰ نفر میشد اخراج کرد. اسپاتیفای همچنین در تلاش است تا قابلیتهای پلتفرم خود را برای رقابت با سایر رقبا گسترش دهد و به همین خاطر قصد دارد موزیک ویدیوها را به سرویس استریم خودش اضافه کند.
بلومبرگ فاش کرده است که اسپاتیفای در حال مذاکره با شرکای متعددی برای ارائه این قابلیت است. هنوز مشخص نیست که چه کسانی از این قابلیت جدید پشتیبانی خواهند کرد و چه زمانی در دسترس کاربران خواهد گرفت. این اقدام میتواند تجربه کاربری در پلتفرم محبوب اسپاتیفای را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.
ایده ارائه موزیک ویدیوها در سرویسهای پخش موزیک ایده جدیدی نیست، اپل موزیک سالهاست که این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده است. حالا با قرار گرفتن موزیک ویدیوها در اسپاتیفای شاهد رقابت آن با اپل خواهیم بود و کاربران زیادی را از یوتیوب جذب خواهد کرد.
هرچند موزیک ویدیوها درآمد مستقیم زیادی تولید نمیکنند، اما میتوانند به عنوان مکملی برای درآمد صوتی و افزایش بازدید آهنگسازان عمل کنند. پلتفرمهایی مثل یوتیوب سهمی از درآمد تبلیغات خود را با میانگین ۱۸ دلار در هر ۱۰۰۰ بازدید به سازندگان ویدیوها پرداخت میکند. قرار دادن موزیک ویدیوها در اسپاتیفای میتواند به عنوان یک منبع درآمد اضافی برای این شرکت عمل کند؛ به ویژه اینکه، اسپاتیفای در ماههای اخیر تعداد زیادی از کارکنان خود را برای کاهش هزینههای اقتصادی اخراج کرده است.
اسپاتیفای همچنین با اضافه کردن موزیک ویدیوها به سرویس استریم خود قصد دارد محتواهای خودش را تنوع ببخشد. موزیک ویدیوها برخلاف پادکستها که نیاز به تیم تهیه بزرگ دارند، میتوانند بدون سرمایهگذاری زیادی وضعیت مالی یک شرکت را بهبود بخشند.
source
بهترین عطر مردانه