شاون لیدن نظرات خود را در مورد انحصاریها بیان کرد
شاون لیدن (Shawn Layden)، مدیر سابق پلی استیشن، پیشنهاد کرده که شرکت مالک پلتفرم باید در آینده بازیهای بیشتری را روی رایانههای شخصی عرضه کند تا بتواند بودجههای هنگفتی که برای بلاکباسترهای انحصاری خرج میکند، پوشش دهد.
آینده انحصاریهای پلتفرم کنسولها اخیرا به موضوع داغ صنعت بازی تبدیل شده است. مخصوصا پس از اینکه مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد ۴ بازی خود را به پلی استیشن ۵ بیاورد و سونی آخرین شرکتی بود که به دنبال نتایج مالی کمتر از حد انتظار، موجی از کاهش نیرو را اعلام کرد.
بزرگترین عناوین موفق ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴ تاکنون – Palworld و Helldivers 2 – نیز عمدتا توسط فروش در پلتفرم پیسی تقویت شدهاند.
شاون لیدن که در طول ۳۰ سال فعالیت در سونی به عنوان مدیر عامل SIE America و رئیس Worldwide Studios فعالیت میکرد، در مصاحبهای جدید با GamesBeat درباره آینده انحصاریهای کنسولی اظهار نظر کرد.
او گفت:
وقتی هزینههای شما برای یک بازی از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر میرود، انحصاری بودن آن پاشنه آشیل شماست. بازار در دسترس شما را کاهش میدهد. به خصوص زمانی که در دنیای بازیهای لایو سرویس یا free-to-play هستید. عرضه برای پلتفرم دیگر فقط راه دیگری برای باز کردن کانال است تا افراد بیشتری وارد شوند.
همانطور که میدانیم، در دنیای free-to-play، حدود ۹۵ درصد از بازیکنان هرگز یک قران خرج نمیکنند. شما باید شانس خود را با باز کردن کانال افزایش دهید. Helldivers 2 این را نشان داده که علاوه بر پلی استیشن، همزمان برای رایانههای شخصی نیز عرضه شد. اگر باز هم، آن کانال را گستردهتر کنید. افراد بیشتری وارد میشوند.
لیدن گفت بازیهای سینگلپلیر برای عرضه روی پلتفرمهای مختلف با فشار یکسانی مواجه نیستند، اما اگر ۲۵۰ میلیون دلار خرج میکنید، دوست دارید بتوانید آن را به بیشترین تعداد ممکن بفروشید، حتی اگر فقط ۱۰ درصد بیشتر باشد.
لیدن که اکنون به شرکتهایی مانند Tencent و Readygg مشاوره میدهد، گفت معتقد است صنعت بازی به اندازه کافی برای جذب «افراد غیر کنسولی» به بازیهای کنسولی کار نمیکند.
مطلب پیشنهادی:بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمپلی استیشن اسلیم عرضه شد!
بهترین داستان های فرعی بازی ها
source
کلاس یوس