دیسکورد ماه گذشته از ویژگی Sponsored Quests رونمایی کرد که روش این پلتفرم برای نمایش تبلیغات به کاربران است. ظاهرا این ویژگی در چند روز آینده راهاندازی میشود.
طبق توضیحات دیسکورد، کاربران با این ویژگی میتوانند با استریم کردن بازی تبلیغ شده و انجام دادن ماموریتی که تبلیغکننده مشخص کرده، جوایزی ویژه درون بازی دریافت کنند. برای اینکه استریمر بتواند جایزه خود را دریافت کند، حداقل یکی از دوستانش باید استریم را تماشا کند.
مطلب پیشنهادی:راهنمای استفاده از دیسکورد روی PS5اتصال صوتی یکپارچه و کارآمد
حالا وال استریت جورنال (WSJ) در گزارشی جدید ادعا کرده است که این برنامه طی هفته جاری شروع به کار میکند و به بخشی دائمی از دیسکورد تبدیل خواهد شد. کاربران در گوشه چپ پایین تصویر خود شاهد تبلیغات پولی خواهند بود.
دیسکورد قبلا ادعا کرده بود که بر خلاف سایر شبکههای اجتماعی، نمیخواهد خود را وابسته به تبلیغات کند. اما WSJ در گزارش خود میگوید که این شرکت بهدنبال استخدام حداقل ده نفر برای واحد فروش و تبلیغات خود است. دیسکورد تاکنون برای کسب درآمد به اشتراک Nitro خود متکی بود. این اشتراک در ازای پرداخت مبلغی بین ۳ تا ۱۰ دلار در ماه، مزایایی همچون قابلیت آپلود فایلهای بزرگ را فراهم میکند.
بهنقل از منابع WSJ، دیسکورد توانسته به درآمد ۶۰۰ میلیون دلار در سال برسد، رقمی که نسبت به سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است. با این حال این شرکت در اوایل سال میلادی جاری ۱۷ درصد از نیروهای خود را تعدیل کرد و مدیرعامل آن، جیسون سیترو، در توجیه این تصمیم ادعا کرد که آنها نیروی کار خود را بیش از حد سریع گسترش داده بودند.
source
کلاس یوس