متا از برنامه خود برای ادغام دستیارهای هوش مصنوعی در نوار جستجو اینستاگرام جهت مدیریت محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی به صورت آزمایشی خبر داد.
این غول فناوری در حال آزمایش هوش مصنوعی مولد برای کشف محتوا و جستجو در اینستاگرام است. این شرکت قبلاً به صورت آزمایشی از چتبات هوش مصنوعی خود در واتس اپ در کشورهایی مانند هند استفاده کرده است. اما اکنون پا را فراتر گذاشته و مستقیماً هوش مصنوعی را در نوار جستجوی اینستاگرام ادغام کرده است.
برخی از کاربران گزارش دادهاند با ضربه زدن روی نوار جستجو، گزینه جدیدی «Chat with AI» به معنای مکالمه با هوش مصنوعی ظاهر میشود. با انتخاب آن گزینه میتوان مستقیماً با هوش مصنوعی متا به پرسش و پاسخ پرداخت و یا از اعلانهای از پیش نوشته شده استفاده کرد.
ادغام هوش مصنوعی تنها به پرسش و پاسخ ختم نمیشود بلکه متا در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی مولد برای نشان دادن محتوای جدید اینستاگرام برای کاربران است.
برای مثال، برخی از کاربران اعلانهایی مانند «ریلزهای غروب آفتاب» را مشاهده میکنند که با ضربه زدن روی آن، ریلزهای مربوط به آن نمایش داده میشود. کاربران حتی میتوانند به طور مستقیم از دستیار هوش مصنوعی بخواهند ریلزهایی را در مورد موضوعات خاص پیشنهاد کند.
این حرکت نشان میدهد متا قصد دارد از هوش مصنوعی مولد نه تنها برای مکالمه باز بلکه در مدیریت و کشف محتوا در سرتاسر پلتفرمهایش استفاده کند.
این اقدام میتواند برای متا مفید باشد زیرا مدت طولانی است که اینستاگرام در قیاس با تیک تاک در بخش کشف محتوا مورد انتقاد قرار گرفته است. بهرهگیری از هوش مصنوعی مولد میتواند مزیتی بالقوه و جدی در درک معناشناسی رسانه و علایق کاربران برای متا به ارمغان بیاورد.
لازم به ذکر است نشانههایی وجود دارد مبنی بر اینکه متا احتمالاً در تلاش است پستهای اینستاگرام در نتایج جستجوی وب قابل رویت باشند و به نظر میرسد از هوش مصنوعی مولد برای بهبود برچسبگذاری متاداده و برونیابی جزئیات محتوای قابل جستجو استفاده میکند.
source
کلاس یوس