راجر کورمن، فیلم ساز افسانه‌ای هالیوود درگذشت

راجر کورمن (Roger Corman) یک فیلم ساز افسانه‌ای و باسابقه است که چند روز پیش خبر مرگش در سن ۹۸ سالگی اعلام شد. 

کورمن به عنوان کارگردان و تهیه کننده با صدها فیلم در کارنامه شناخته شده می‌شود. آثار او فیلم‌های کم‌هزینه، معمولاً اکشن، ترسناک و علمی تخیلی خوبی بود که طرفداران زیادی داشتند. بسیاری از ستاره‌های بزرگ سینما کار خود را با کورمن در پروژه‌های کم‌هزینه آغاز کرده بودند، از جمله نام‌هایی مانند جک نیکلسون، رابرت دنیرو، فرانسیس فورد کاپولا و مارتین اسکورسیزی.


مطلب پیشنهادی:وضعیت باکس‌آفیس در سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟برخی از فیلم‌ها می‌توانند گیشه را از سقوط نجات دهند
وضعیت باکس‌آفیس در سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟

راجر کورمن در سال ۱۹۵۵ فیلمی به نام The Fast and the Furious ساخته بود که بعدها به فرانچایز سریع و خشن تبدیل شد. کوئنتین تارانتینو و فیلمسازان بزرگ دیگری به خاطر تاثیری که او در دنیای فیلم گذاشته، طرفداران پر و پا قرص کورمن هستند. کورمن به عنوان بازیگر مهمان در آثار بزرگی از جمله آپولو ۱۳، سکوت بره‌ها، The Manchurian Candidate و The Godfather Part II حضور داشته است. 

راجر کورمن

کورمن سال‌ها پیش روی اولین اقتباس از Fantastic Four نیز کار می‌کند که هیچ وقت اکران نشد. در سال ۲۰۱۵ درباره روند ساخت این فیلم مستندی به نام Doomed! The Untold Story of Roger Corman’s The Fantastic Four ساخته شده بود. 

این تهیه کننده در سال ۱۹۹۰ نیز کتاب خاطرات خودش با نام Maverick: How I Made 200 Movies in Hollywood and Never Lost a Dime را نوشت تا توضیح دهد چرا پادشاه فیلم‌های درجه ب است. 


مطلب پیشنهادی:12 فیلم که پتانسیل کلاسیک شدن دارندتاریخ ثابت خواهد کرد…
12 فیلم که پتانسیل کلاسیک شدن دارند


داستان مستر بیست ؛ پادشاه یوتوب

راجر کورمن، فیلم ساز افسانه‌ای هالیوود درگذشت - ویجیاتو

source
کلاس یوس

توسط petese.ir