یاکوزا (Yakuza) یکی از بزرگ‌ترین سری بازی سگا محسوب می‌شود که سازنده آن برای شروع کار با چالش‌های زیادی روبه رو بود.

توشیهیرو ناگوشی، خالق فرانچایز یاکوزا، اخیرا مصاحبه‌ای داشته و از شرایط سگا در سال‌های اول ۲۰۰۰ صحبت کرد. در حالی که ناگوشی ایده اولیه Yakuza که امروزه به Like a Dragon تغییر نام داده را در سر داشت، سگا در ساخت بازی‌ با فروش جهانی قابل قبول به مشکل برخورد کرده بود.

ناگوشی توضیح داد که سگا میخواست بازی‌هایی بسازد که سلیقه عموم را در بربگیرند و در همه جای جهان خوب فروش کنند. با این وجود مشکلات آن‌ زمان‌ کمپانی به این شکل قابل حل نبودند و تهیه کنندگان فقط به خواسته مدیران توجه می‌کردند.

بازی Yakuza

به همین خاطر سگا در ابتدا علاقه به ساخت یاکوزا نداشت، چون فروش عمده آن در سراسر جهان را بعید می‌دانست. ایده اولیه این بازی به صورت کامل رد شد، چون نه کودکان می‌توانستند آن را بازی کنند و نه زنان و هچنین برای مخاطب غیرژاپنی نیز قابل درک نبود.

به همین خاطر ناگوشی ۳ بار طرح اولیه خود را تغییر داد تا بالاخره چراغ سبز را از SEGA دریافت کند.
تقریبا بیست سال از عرضه اولین بازی این سری به بازار گذشته و Yakuza یکی از موفق‌ترین فرانچایزهای این شرکت محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۲۳ فروش کلی مجموعه ۲۱.۳ میلیون نسخه رسیده و Like a Dragon: Infinite Wealth تنها طی یک هفته به فروش ۱ میلیون نسخه‌ای رسیده بود.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir