Helldivers 2 تاکنون جذابترین داستان موفقیت سال بوده که پس از یک چرخه توسعه طولانی با موفقیتی بسیار گستردهتر از آن که سونی و استودیوی Arrowhead پیشبینی میکردند، عرضه شد.
تا اوایل ماه می، این بازی بیش از ۱۲ میلیون نسخه فروخته بود و به پرفروشترین بازی منتشر شده توسط پلیاستیشن در سه ماه ابتدایی عرضه تبدیل شد. در خلال صحبت اخیر در کنفرانس Nordic Game، کارگردان بازی، Johan Pilestedt اطلاعات بیشتری در مورد موفقیت بازی و توسعه آن ارائه کرد.
پیلستد در طول سخنرانی خود فاش کرد که Helldivers 2 در اوج خود به بیش از ۷۵۰ هزار بازیکن همزمان در هر دو PS5 و PC رسیده است. از قبل میدانیم که بیشترین تعداد کاربران همزمان شوتر کوآپ روی استیم بیش از ۴۵۸ هزار بازیکن است، بنابراین با فرض اینکه بازی در آن زمان به اوج خود در دو پلتفرم رسیده باشد، به این معنی است که اوج حداقل ۳۰۰ هزار نفری در پلی استیشن تجربه کرده است.
پیلستد همچنین تکرار کرد که ساخت Helldivers 2 نزدیک به ۸ سال طول کشیده است. به طور دقیق، ۷ سال، ۱۱ ماه و ۲۶ روز طول کشید که بیش از دو برابر مدت زمانی بود که Arrowhead انتظار داشت. در ابتدای توسعه بازی در سال ۲۰۱۶، استودیو تصور میکرد که ساخت آن ۳ سال طول میکشد.
اخیرا اعلام شد که پیلستد از سمت مدیرعاملی Arrowhead کنارهگیری کرده و در عوض کارگردان ارشد خلاقیت استودیو شده و شمس جرجانی را به عنوان مدیرعامل جدید استخدام کرده است. جالب اینجاست که پیلستد و جرجانی هر دو در مورد اینکه میخواهند اطمینان حاصل کنند که استودیو خیلی سریع خیلی زیاد رشد نکند، صحبت کردهاند.
source
کلاس یوس