سال پیش ROG Ally به عنوان جدی‌ترین رقیب استیم دک از راه رسید. این کنسول دستی با عملکرد سریع‌تر، خنک‌تر و امکانات بیشتر، بسیار محبوب شد. اما حالا که استیم دک OLED معرفی شده، ایسوس در پاسخ ROG Ally X را رونمایی کرده است.

مشخصات ROG Ally X ایسوس

درست مثل نسخه OLED استیم دک، این کنسول دستی ایسوس هم نسل دوم محسوب نمی‌شود. در واقع ایسوس بهینه‌سازی‌هایی نه‌چندان بزرگ را روی ROG Ally اضافه کرده اما از نظر عملکردی، نباید انتظار بهبود قابل توجهی را داشته باشید. برخلاف استیم دک، اینجا خبری از نمایشگر OLED نیست. ایسوس از همان پنل ۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی 1080p با روشنایی ۵۰۰ نیت استفاده کرده است. مزیت این پنل نسبت به رقیب اما در نرخ نوسازی تطبیقی است که برای یک کنسول دستی بسیار مهم خواهد بود.

ROG Ally X

از نظر ظاهری دیگر خبری از رنگ سفید نیست و ROG Ally X با رنگ مشکی عرضه خواهد شد. آنالوگ‌ها و دکمه‌های چهارگانه بهبودیافته، تریگرهای شانه بزرگ‌تر شده و دکمه‌های تریگر پشتی هم کوچک‌تر شده اما فشار دادن آن‌ها آسان‌تر است. ایسوس حالا با تغییر چینش داخلی دستگاه، امکان استفاده از SSDهای استاندارد فول‌سایز 2280 را فراهم کرده است.

بزرگ‌ترین ارتقا اما در بخش باتری رخ داده و ایسوس توانسته ظرفیت باتری را از ۴۰ به ۸۰ وات ساعت برساند. به این ترتیب می‌تواند انتظار شارژدهی دوبرابر را از این کنسول بازی دستی داشته باشید. ایسوس همچنین قول داده پروفایل‌های توان پردازنده را نیز ۲ تا ۳ وات ارتقا دهد تا در نهایت شاهد بهبود عملکرد و FPS در بازی‌ها نیز باشیم. به این ترتیب در حالت پرفورمنس می‌توانید با هر بار شارژ تا ۳ ساعت هم بازی‌های نسبتاً سنگین را در وضوح 1080p120hz انجام دهید که نسبت به رقبا بسیار بهتر است.

یک ارتقای بزرگ دیگر، افزایش حافظه رم از ۱۶ به ۲۴ گیگابایت و فرکانس آن از ۶۴۰۰ به ۷۵۰۰ مگاهرتز است. تراشه‌های AMD با رم سریع‌تر عملکرد بهتری دارند و این می‌تواند ارتقای مهم دیگری باشد. گفتنی است ROG Ally X کماکان از تراشه Z1 Extreme استفاده می‌کند.

درگاه ROG Ally X

افزایش ظرفیت باتری اما باعث شده تا Ally X نسبت به نسل پیش ضخیم‌تر و سنگین‌تر باشد. کنسول جدید حالا با ۶۸ گرم افزایش وزن به ۶۷۸ گرم رسیده است.

یک تغییر دیگر حذف درگاه XG Mobile ایسوس است. به این ترتیب دیگر نمی‌توانید کارت گرافیک‌های اکسترنال XG ایسوس را به کنسول متصل کنید. با این‌حال این کارت‌ها قیمت بالا و عملکرد نه‌چندان خوبی داشتند. ایسوس حالا در نسل جدید، دو درگاه USB-C در ROG Ally X قرار داده است. یکی از این درگاه‌ها USB 3.2 Gen.2 و دیگری USB 4 با پشتیبانی از تاندربولت هستند.

یکی از بزرگترین مشکلات ROG Ally، سوختن کارت حافظه microSD در پی گرم شدن دستگاه بود. ایسوس هیچ‌گاه نتوانست این مشکل سخت‌افزاری را با آپدیت‌های نرم‌افزاری به کلی رفع کند. حالا در ROG Ally X این مشکل رفع شده است. یکی از دلایلی که پیشنهاد خرید ROG Ally X را سخت می‌کند، این است که ایسوس هیچ‌گاه مشکل Ally را با فراخوان دادن یا تعمیر رایگان در همه مناطق حل نکرد.

به هر حال ROG Ally X حالا با یک ترابایت حافظه داخلی (به‌جای ۵۱۲ گیگابایت) عرضه می‌شود و حداقل روی کاغذ کنسول جذابی است. حالا باید منتظر بررسی‌های نهایی و تجربه کاربری بلندمدت ماند.

قیمت ROG Ally X

قیمت کنسول دستی جدید ایسوس با ۱۰۰ دلار افزایش نسبت به نسل پیش حالا به ۸۰۰ دلار رسیده است. با این‌حال با این قیمت به یک ترابایت حافظه و ۲۴ گیگابایت رم دسترسی خواهید داشت.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir