شفقنا زندگی – شما برای صبحانه بلغور جو می خورید، در قهوه خود از شیر بدون چربی استفاده می کنید و برای ناهار سالاد می خورید. با این حال، پزشک شما می گوید کلسترول شما بالا است. چطور ممکنه؟ عوامل زیادی کلسترول کل شما را افزایش می دهند، از جمله ژنتیک، سبک زندگی و انتخاب های غذایی. خوردن غلات کامل و سبزیجات بخشی از رژیم غذایی سالم برای قلب افراد مبتلا به کلسترول بالا است. با این حال، برخی از انتخاب های غذایی دیگر شما ممکن است در افزایش تعداد کلسترول شما نقش داشته باشد، به ویژه کلسترول LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) که اغلب کلسترول “بد” نامیده می شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی به نقل از eatthis  کبد شما کلسترول تولید می کند که برای سنتز هورمون ها، تولید ویتامین ها و ساخت غشای سلولی استفاده می شود. برخی افراد کلسترول زیادی تولید می کنند یا غذاهایی مصرف می کنند که کلسترول خون را افزایش می دهد و در نتیجه سطح کلسترول خون را بالا می برد. کلسترول LDL بالا می تواند منجر به ایجاد پلاک در شریان ها شود و خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد.

غذاهایی که می خورید می توانند مستقیماً بر سطح کلسترول شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، غذاهای سرشار از چربی های اشباع شده می توانند سطح کلسترول LDL را با ممانعت از گیرنده ای که کلسترول بد خون را حذف می کند، افزایش دهند. در مقابل، غذاهای سرشار از فیبر محلول، مانند جو و حبوبات، می توانند با اتصال به چربی بد در دستگاه گوارش، به کاهش کلسترول LDL کمک کنند و از جذب مجدد به خون جلوگیری کنند.

متن خبر را در اینجا بخوانید.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir