پس از نمایش جدیدی از گیم‌پلی بازی Phantom Blade Zero در مراسم سامر گیم فست، دموی این اثر در نمایشگاه آن در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفته است و سازندگان اطلاعات تازه‌ای هم از آن ارائه داده‌اند.

بازی Phantom Blade Zero یکی از عناوین جذابی بود که پارسال در شوکیس پلی‌استیشن در بهار از آن رونمایی شد؛ یک اثر اکشن نقش‌آفرینی با المان‌های سولزلایک که توسط یک استودیوی چینی با نام S-GAME ساخته می‌شود و برای خلق آن از داستان‌های کهن چینی و هنرهای رزمی این کشور الهام گرفته شده است.

جدیدترین تریلر این بازی بامداد شنبه در مراسم Summer Game Fest به نمایش درآمد که شامل نمایش تازه‌ای از گیم‌پلی آن بود. حالا که رویداد سامر گیم فست در قالب یک نمایشگاه در جریان است، افراد بازدیدکننده این امکان را دارند تا دموی قابل بازی «فنتوم بلید زیرو» را تجربه کنند.

رسانه IGN هم در رویداد خود با نام IGN Liveموفق به تجربه این دمو شده و اطلاعاتی از آن منتشر کرده است. همان طور که گفتیم با یک اثر اکشن سوم شخص با المان‌های سولزلایک و همچنین هک اند اسلش طرفیم. سازندگان گفته‌اند در این بازی قصد داشته‌اند روح، هویت و خلاقیت بازی‌های اکشن دوران PS1 و PS2 را پیاده کنند. همچنین تلاش شده است فرمول سنتی بازی‌های اکشن کمبو محور با طراحی نقشه چندلایه و چند شاخه عناوین سولزلایک ترکیب شود.

گیم‌پلی در نمایش‌ها شباهت قابل توجهی به آثار سولزلایک دارد، اما تمرکز گیم‌پلی بیشتر روی فرم کمبو محور سری Devil May Cry است. گیم‌پلی مبارزات سرعت بالایی دارد، به‌شدت تهاجمی است و سازندگان در طراحی آن از هنرهای رزمی و حرکات آکروباتیک چین باستان الهام گرفته‌اند.

علاوه بر سلاح‌های اصلی، سلاح‌ها و تجهیزات ثانویه هم در اختیار کاراکتر اصلی قرار دارد که بازی آنها را Phantom Edges می‌نامد. بازیکن می‌تواند با ترکیب این سلاح‌ها و تجهیزات، ترکیب متنوعی از کمبوها را روی دشمنان پیاده کند. همچنین اعلام شده است بازی بیش از ۳۰ سلاح و Phantom Edge دارد که شامل توپ آتشین، تیر و کمان و سلاح‌های دیگر خواهد بود.

شخصیت اصلی و همچنین دشمنان، سیستمی با نام Sha-Chi دارند که مثل استامینا یا سیستم Posture در سکیرو عمل می‌کند. هر موقع نوار این سیستم خالی شود، گارد شخصیت یا دشمن شکسته خواهد شد. مکانیک Parry هم در مبارزات مهم است و برخی حمله‌های دشمنان را می‌توان پری کرد، جاخالی داد یا روی آنها ضدحمله زد که این ضدحمله در بازی Ghost Step نام دارد.

بازی به جز مبارزات به سیستم اکتشاف هم توجه دارد و برای مثال سیستم بالا رفتن از صخره‌ها و دویدن روی دیوار هم طراحی شده است تا بازیکن بتواند به نقاط مخفی دسترسی پیدا کند.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir