آپدیت iPadOS 18 سرانجام قرار است قابلیت‌های آیپدها را یک سطح بالاتر ببرد. این آپدیت البته شاید چیزی نبود که کاربران آیپد پرو 2024 انتظار داشتند، اما کماکان قابلیت‌های جذابی به همراه دارد.

ویژگی‌های iPadOS 18

ویژگی‌های جدید این آپدیت، شامل ویژگی‌های عادی و قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌شود که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را می‌خوانید:

ویژگی‌های iPadOS 18

شخصی‌سازی بهتر

درست مثل iOS 18 حالا می‌توانید آیکن‌ها و ویجت‌ها را هر جا که می‌خواهید بچینید. رنگ آیکون‌ها به حالت شب و روز واکنش نشان داده و حتی می‌توانید تم کلی آن‌ها را به رنگ دلخواه دربیاورید. بخش کنترل سنتر حالا کاربری بیشتری داشته و می‌توانید کنترل‌های دلخواه را به آن اضافه و یا از آن حذف کنید. البته این قابلیت‌ها را پیش از این در اندروید هم دیده بودیم.

اپلیکیشن ماشین حساب

اپل پس از ۱۴ سال سرانجام اپلیکیشن ماشین حساب را به آیپد آورده است. این اما یک ماشین‌حساب ساده نیست. ماشین حساب آیپد با قلم Apple Pencil هم کار می‌کند. به این ترتیب می‌توانید مسائل ریاضی را بنویسید تا آیپد برایتان حل کند. همچنین امکان ترسیم سریع نمودار هم وجود دارد.

قابلیت Smart Script

Smart Script

با این قابلیت، اپلیکیشن Notes می‌تواند دستخط شما را به مرور زمان شناخته و‌ آن را بهبود دهد! سپس می‌توانید نوشته تایپ شده و یا گفتار خود را به دستنویس با همان استایل و دستخط خودتان تبدیل کنید.

قابلیت مخفی کردن و قفل کردن اپ‌ها

قفل کردن و مخفی کردن برنامه‌ها در iOS 18

حالا می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را قفل کنید. به این ترتیب برای باز کردن، نیاز به تأیید هویت با فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی خواهد بود. همچنین می‌توانید هر اپلیکیشن دلخواهی را مخفی کنید تا در پوشه‌ اپلیکیشن‌های مخفی شما قرار بگیرد.

هوش مصنوعی Apple Intelligence

زمان عرضه هوش مصنوعی اپل Apple Intelligence

شاید برجسته‌ترین ویژگی iOS 18 اما هوش مصنوعی اپل باشد. در مطلبی به‌صورت مجزا قابلیت‌های این هوش مصنوعی را برایتان نوشتیم. اما به‌صورت خلاصه این ویژگی شامل تعامل هوشمندانه‌تر با سیری و همچنین امکان استفاده از ChatGPT می‌شود.

iPadOS 18

کدام آیپدها به iPadOS 18 آپدیت می‌شوند؟

آیپد‌های زیر از پاییز می‌توانند آپدیت iPadOS 18 را دانلود و نصب کنند:

  • آیپد پرو M4
  • آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل ۳ و جدیدتر)
  • آیپد پرو 11 اینچی (نسل ۱ و جدیدتر)
  • آیپد ایر M2
  • آپید ایر نسل ۳ و جدیدتر
  • آیپد نسل ۷ و جدیدتر
  • آیپد مینی نسل ۵ و جدیدتر

source
کلاس یوس

توسط petese.ir