در گزارشی که اخیرا منتشر شده، ادعا شده ۵۸ درصد از بازیکنان Sea of Thieves در پلی استیشن ۵ تصمیم گرفتند کمتر از یک ماه پس از عرضه بازی بر روی پلتفرم، از کشتیرانی در اقیانوس انصراف دهند.
این خبر تنها چند روز پس از آن منتشر شد که اعلام شد Sea of Thieves بیشترین دانلود را در پلی استیشن در آمریکای شمالی و اروپا در ماه می داشته است. آیا این عنوان لایو سرویس با رتبه بالا در حال حاضر در معرض خطر شکست پس از عرضه در یک پلتفرم کاملا جدید است؟
در گزارشی که توسط TrueTrophies با استفاده از دادههای GameInsights نوشته شده، ادعا شده که ۵۸ درصد از بازیکنان Sea of Thieves در مدت یک ماه از عنوان دست کشیدهاند. مشخص شد که بازی شروع قدرتمندی بر روی پلتفرم داشته، اما این احتمالا به این دلیل بود که Sea of Thieves برای اولین بار از زمان عرضه در سال ۲۰۱۸ روی پلی استیشن ظاهر میشد.
هر چه باشد یک چرخه طبیعی وجود دارد که برای هر بازی وجود دارد و انتظار میرود که بازیکنان کاهش پیدا کنند، اما اینکه تقریبا ۶۰ درصد از آنها یک بازی لایو سرویس را بعد از چند هفته ترک کنند، نسبتاً شدید است.
چندین سال از عرضه Sea of Thieves میگذرد، اما همچنان با ریتم منظم بهروزرسانی میشود که جامعه اصلی را در ارتباط نگه میدارد. چندین تغییر عمده در اکوسیستم بازی آشکار شده و هیچ نشانهای وجود ندارد که استودیو Rare به این زودیها پروسه ساخت را به پایان برساند.
source
کلاس یوس