اپل می‌گوید که قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence، قابلیت میرور آیفون و اشتراک‌گذاری صفحه SharePlay ممکن است امسال در اتحادیه اروپا قابل دسترس نباشند.

اپل در بیانیه خود اعلام کرده قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا سخت‌گیری‌های شدیدی را برای نظارت بر رفتارهای ضدرقابتی پلتفرم‌های آنلاین بزرگ اعمال می‌کند. اخیرا نیز شایعاتی درباره احتمال متهم شدن اپل و متا به خاطر نقض DMA وجود داشت.

به‌گفته اپل، کمپانی‌های بزرگ باید طبق قانون DMA به شرکت‌های شخص‌ثالث اجازه همکاری با سرویس‌های خود را بدهند، اما این کار درنهایت می‌تواند باعث به خطر افتادن حریم خصوصی و امنیت افراد شود.

در بیانیه اپل آمده است:

دو هفته پیش، اپل از قابلیت‌های متنوعی رونمایی کرد که ما بسیار علاقمندیم آن‌ها را برای همه کاربران خود در سراسر دنیا عرضه کنیم. با این‌حال، به خاطر قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، به نظر می‌رسد که امسال نخواهیم توانست سه تا از این قابلیت‌ها یعنی میرور آیفون، اشتراک‌گذاری صفحه SharePlay، و Apple Intelligence را در اتحادیه اروپا ارائه کنیم.

ما نگران هستیم که الزامات DMA ما را مجبور کند تا یکپارچگی محصولات خود را به نحوی به خطر بیاندازیم که حریم خصوصی و امنیت کاربران را به خطر بیندازد. ما متعهد به همکاری با کمیسیون اروپا جهت پیدا کردن راهکاری هستیم که ما را قادر می‌سازد این قابلیت‌ها را بدون به خطر انداختن امنیت افراد، به مشتریان اتحادیه اروپا ارائه دهیم.

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به بیانیه اپل گفته است:

اتحادیه اروپا یک بازار جذاب با 450 میلیون کاربر است و همواره برای هر شرکتی که بخواهد خدماتی را در این بازار ارائه دهد، باز بوده است. شرکت‌های بزرگ می‌توانند خدمات خود را در اروپا ارائه دهند، اما باید با قوانین ما به‌منظور تضمین رقابت عادلانه سازگاری داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که دقیقا چه چیزی باعث نگرانی‌ اتحادیه اروپا شده است، اما Apple Intelligence اپل امکاناتی مانند ارتقا دستیار هوشمند سیری، قابلیت Genmoji، مدیریت نوتیفیکیشن‌ها، تولید متن و خلاصه‌ها، و غیره را ارائه می‌دهد. نسخه بتا Apple Intelligence قرار است تابستان امسال در دسترس کاربران قرار بگیرد، قابلیت میرور آیفون و اشتراک‌گذاری صفحه SharePlay نیز در نسخه بتای توسعه‌دهندگان عرضه خواهند شد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir