شرکت AMD به وعده‌ی خود برای عرضه فناوری FSR 3.1 در فصل دوم سال 2024 عمل کرد. آن‌چه نسخه 3.1 این فناوری را متمایز می‌کند، جداسازی سویه فریم جنیریشن از آپ‌اسکیلینگ است. این موضوع به صاحبان GPUهای اینتل و انویدیا امکان می‌دهد تا فریم جنریشن FSR 3.1 را در کنار DLSS یا XeSS اعمال کنند.

اینتل نیز برای عرضه ویژگی فریم جنریشن اختصاصی خود برای پردازنده‌های گرافیکی Arc آماده می‌شود. اما تا زمان عرضه‌ی این ویژگی، صاحبان کارت‌های Arc می‌توانند از فناوری FSR 3.1 شرکت AMD استفاده کنند.

همچنین صاحبان کارت‌های سری RTX 2000 و RTX 3000 نیز که به فریم جنریشن انحصاری RTX 4000 دسترسی ندارند، می‌توانند از این فناوری منبع باز بهره‌مند شوند. در حال حاضر امکان اعمال این فناوری در پنج بازی وجود دارد. از جمله بازی‌های Horizon: Forbidden West و Ratchet & Clank: Rift Apart که مدت نسبتا زیادی هم از انتشارشان می‌گذرد.

سه بازی دیگر که از این ویژگی استفاده می‌کنند نیز همگی عناوین قبلا عرضه شده برای کنسول پلی‌استیشن هستند. بازی Ghost of Tsushima که به تازگی عرضه شده، در کنار دو عنوان مجموعه Spider-Man سونی به ترتیب Spider-Man: Remastered و Miles Morales. بازی God of War: Ragnarok قرار است به این فهرست اضافه شود.

در مورد این پنج بازی اشاره شده، آزمایشات خود AMD نشان می‌دهد که فناوری FSR 3.1 موجب افزایش چشمگیر نرخ فریم شده است. در بازی Ghost of Tsushima به کارگیری فریم جنریشن نرخ فریم را 3.1 برابر کرده است. در حالی که در بازی Forbidden West نرخ فریم 2.5 برابر شد. این آزمایش با استفاده از کارت‌های سری Radeon RX 7000 شرکت AMD با وضوح تصویر 4K و 1440p انجام شده است.

در سویه آپ‌اسکیلینگ نیز فناوری FSR 3.1 بهبودهایی از جمله بالا رفتن پایداری و کاهش شکست تصویر ایجاد می‌کند. همچنین جزئیاتی که در تصویر حفظ می‌شوند به طرز معناداری با این فناوری افزایش داشته‌اند.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir