نمایشگاه الکامپ 1403 که برگزاری آن یک‌بار به تعویق افتاده بود، سرانجام امروز ۹ تیرماه آغاز به کار کرد. این نمایشگاه از ۹ تا ۱۲ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت ۸ تا ۱۵ پذیرای علاقمندان است. در این نمایشگاه به جز شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های داخلی، نمایندگانی از کشورهایی مثل فرانسه، آلمان، ژاپن، ترکیه، روسیه و کره جنوبی نیز حضور دارند.

افتتاح الکامپ بیست و هفتم

امسال در ابتدای افتتاحیه، خبری از سخنرانی‌های رایج نبود. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات (احتمالاً) در آخرین روزهای وزارت خود پس از آغاز افتتاحیه، از بخش‌های مختلف نمایشگاه دیدن کرد. به گفته زارع پور غرفه‌ها هم از نظر کیفی و هم کمی بهبود داشته و برگزاری نمایشگاه یک روز پس از برگزاری انتخابات جای تقدیر و تشکر دارد.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به این پرسش که به عملکرد این وزارتخانه چه امتیازی می‌دهد گفت:

مردم باید درباره کارنامه ما در این مدت ارزیابی کنند اما می‌توانم بگویم در زمینه‌هایی مانند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، دولت هوشمند، پست و حوزه فضایی کارهای مهمی در دولت سیزدهم انجام شده است.

: زیرساخت‌های ارتباطی کشور پیش از دولت سیزدهم، متناسب با نیاز مردم توسعه پیدا نکرده بود. اتفاق خوبی که در این دوره افتاد این بود که همه لایه‌های شبکه، مخصوصا لایه‌هایی که در اختیار خودمان بود، به اندازه ۳۰ سال پیش از این، زیرساخت‌ها را توسعه دادیم. مثلا در دو شاخص اصلی ظرفیت شبکه مادر کشور، یکی انتقال کشور که وقتی کار را تحویل گرفتیم ۳۱.۷ ترابیت بر ثانیه بود که درحال حاضر ۶۴ ترابیت در ثانیه است. در سه دهه نزدیک ۳۲ ترابیت بر ثانیه بوده اما به همان اندازه ما در مدت کمتر از سه سال به آن اضافه کرده‌ایم. شبکه آی‌پی کشور از ۲۷ به ۵۶ رسیده است.

زارع پور همچنین درباره وعده اپراتورها برای افزایش سرعت اینترنت در قبال افزایش قیمت‌ها گفت:

 ما از اواخر سال گذشته، سامانه‌ای را برای پایش برخط تعهدات و آدرس آن عنوان شد. در مورد سرعت می‌توان گفت که تقریبا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ داشبوردهای جهانی هم این موضوع را اثبات می‌کنند. عقب‌ماندگی ۷ تا ۱۰ درصدی داریم. این مسیر را دنیال می‌کنیم تا بتوانیم به قول بعدی‌مان که ۵۰ درصد تا پایان سال بوده است، وفادار بمانیم.

وزیر ارتباطات همچنین گفت گسترش شبکه 5G طبق برنامه پیش می‌رود و قرار است تا پایان سال ۵ تا ۶ هزار سایت جدید نسل پنجم افتتاح شود. با این‌حال هنوز خبری از رفع فیلتر گوگل پلی نیست؛ درحالی‌که وعده رفع فیلتر آن قبلاً داده شده بود.

بخش‌های مختلف الکامپ 1403

به‌جز بخش اصلی نمایشگاه و حضور شرکت‌های بزرگ، شاید بخش جذاب‌تر این نمایشگاه مانند همیشه، بخش الکام استارز باشد. در این بخش شاهد حضور استارت‌آپ‌ها هستیم که به امید دیده شدن و جذب سرمایه، پا به الکامپ گذاشته‌اند. همچنین «الکام تاکز» قرار است میزبان گفتگوهایی جذاب باشد و در بخش «الکام پیچ» هم شرکت‌ها و استارت‌اپ‌ها می‌توانند کسب‌وکار خود را برای پنلی از داوران ارائه کرده و نظر تخصصی آن‌ها را جویا شوند.

همچنین بخش «توان تک» به معرفی توان‌یابان موفق و شاغل در اینگونه شرکت‌ها می‌پردازد، از طرف دیگر سرویس‌ها و خدماتی که باعث بهبود کیفیت زندگی شهروندان به ویژه توان‌یابان شود را معرفی می‌کند. یک بخش جدید و جذاب دیگر اما تینواستارز است که به نوجوانان و دانش‌آموزان اختصاص داشته و قرار است بستری برای ورود دانش‌آموزان به بازار کار در آینده باشد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir