شفقنا زندگی – کم‌خونی را نه می‌شود یک بیماری خیلی جدی به‌حساب آورد و نه آن‌قدر بی‌اهمیت است که بشود از کنارش به سادگی رد شد. واقعا چه کسی از خستگی مدام و احساس سرمای همیشگی خوشش می‌آید؟!

به گزارش شفقنا زندگی به نقل از بهداشت نیوز، به‌هرحال کم‌خونی‌های ساده‌تر را می‌شود با تغذیه مدیریت کرد. مثلا آجیل‌ها یا همان دانه‌های مغذی، برای کم‌خونی بسیار مفید هستند و مصرف روزانه چند عدد از آنها می‌تواند خونِ تازه‌ای به رگ‌هایمان برساند.

خوبیِ آجیل این است که هم برای کم‌خونی خوب است و هم یک گوشه‌ای از دل‌مان را می‌گیرد. اگر این‌طوری حساب کنیم، به قیمتش می‌ارزد. ما در این مطلب که از وبلاگ آجیل فروشی آجیل چی الگو برداری کرده‌ایم آمده‌ایم تا کمی درباره مغزیجات مفید برای رفع آثار و عوارض کم خونی صحبت کنیم!

نشانه‌های کم‌خونی چیست؟
بیشترِ ما کم‌خونی را با یک حالتِ مشخص می‌شناسیم: همان زمانی که مادرمان پلک چشم‌مان را با انگشتش به سمت پایین می‌کشید و وقتی می‌دید داخل پلک‌مان کم‌رنگ است، با اطمینان می‌گفت «کم‌خونی داری!» بعد باید منتظر راه‌های درمان خانگی می‌ماندیم.

آشنایی با نشانه‌های کم خونی کمک می‌کند تا حداقل شک کنیم که شاید در چند ماه اخیر دچار کم‌خونی شده باشیم. علائم کم‌خونی شامل این موارد هستند:

ضربان قلب نامنظم (به‌صورت تپش قلب و آریتمی)
احساس سرما و سردشدن دست‌ها و پاها
ترک‌های لب و اطراف آن
خستگی و ضعف عمومی
رنگ‌پریدگی پوست
تنگی نفس
سرگیجه
سردرد

source
کلاس یوس

توسط petese.ir