image_pdfimage_printچاپ خبر

رئیس فدراسیون کشتی سعی کرد سطح توقعات را از کشتی‌گیران به حداقل برساند.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، علیرضا دبیر که در آستانه شروع المپیک در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد، در بخش اعظمی از صحبتهای خود سعی داشت سطح توقعات را از کشتی‌گیران پایین آورد. او بارها به تعداد مدالهای طلای کشتی آزاد و فرنگی در طول تاریخ اشاره کرد و المپیک لندن را برای کشتی فرنگی یک استثنا دانست. همچنین در تحلیلی که به صورت وزن به وزن رئیس فدراسیون کشتی از آزادکاران و فرنگی کاران داشت، هیچ کس را شانس مسلم کسب مدال طلا ندانست!

همچنین علیرضا دبیر در خصوص حسن یزدانی سعی کرد بار را از روی دوش کاپیتان تیم ملی بردارد و اعلام کرد که از او توقع کسب مدال هم ندارد. وی در ادامه افزود: حضور او روحیه تیم را بالا برد. یکسال سخت را پشت سر گذاشت. کتف عمل شده و بدون تمرین برایش سخت بود. من هر روز او را رصد می‌کنم. ما از او مدال نمی‌خواهیم چرا بار روی دوش او می‌گذارید. یزدانی در المپیک قبلی آنقدر فشار رویش بود اصلا کنار تشک حرف ما را نمی‌شنید. کشتی‌گیر آمریکا خوب است و باید اینها گفته شود و نباید توقع ایجاد شود. کسی که تیلور را می‌برد، کشتی‌گیر خوبی است. به حسن می‌گویم از کشتی لذت ببر و خدا را شکر می‌کنیم که یک بار دیگر او را به کشتی بازگرداند.

رئیس فدراسیون کشتی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: شرایط را واقع‌بینانه تشریح کردم اما این بدان معنا نیست که ما به کشتی‌گیران و تیم خود امید نداریم و قطعا هر کدام از نفرات ما اگر در بهترین شرایط باشند، می‌توانند افتخارآفرین باشند.

هزینه ۲۰ میلیاردی فدراسیون برای اقامت در پاریس

رئیس فدراسیون کشتی راز غیبت کشتی‌گیران در دهکده ورزشکاران بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را فاش کرد. چند روز قبل بود که خبر رسید فدراسیون کشتی تصمیم گرفته ورزشکاران خود را برخلاف سایر تیمها به دهکده ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴ پاریس نبرد! این موضوع که واکنش‌های بعضا منفی هم در پی داشت، موضوعی بود که دیروز توسط خبرنگاران از علیرضا دبیر در نشست خبری سوال پرسیده شد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره اسکان تیمهای ملی کشتی خارج از دهکده المپیک، گفت: یکسال است این موضوع را پیگیری می‌کنیم و دوستانی خارج از وزارت ورزش و کمیته المپیک به ما کمک کردند. من ۲ المپیک خودم کشتی گرفتم و بالا و پایین آن را دیده‌ام. یک‌ملت چشمشان به مدال کشتی است. ۱۰ هزار ورزشکار می‌آیند که حداقل ۸ هزار تای آنها مثل حسن یزدانی هستند. از دهکده تا سالن ۵۰ دقیقه راه بود اما جایی که گرفتیم ۷ دقیقه راه است.

وی در خاتمه افزود: در بازیهای آسیایی امین میرزازاده به‌خاطر بد بودن غذا ۸ کیلو وزنش کم شد. طعم غذای دهکده خوب نیست و به ما نمی‌خورد. اسکان تیم کشتی خارج از دهکده ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار یورو شد که خودمان پرداخت کردیم و یک قران از وزارت و کمیته المپیک نگرفتیم. خیلی از تیمهای بزرگ مثل آمریکا نیز به دهکده نمی‌آیند و ما هم برای اولین بار این کار را کردیم. اینطور که دبیر اعلام کرد فدراسیون کشتی حدود ۲۰ میلیارد هزینه کرده تا اعضای این تیم با آرامشی بیشتر خودشان را در پاریس آماده شرکت در مسابقات کنند.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir