ظاهرا سونی به زودی قوی‌ترین کنسول بازی تاریخ را با نام پلی استیشن 5 پرو عرضه خواهد کرد. به دنبال شایعات اخیر مبنی بر به تعویق افتادن عرضه این کنسول از تعطیلات کریسمس 2024 به زمانی دیگر، حالا یک منبع مطلع تاکید کرده که این کنسول در همان موعد قبلی به بازار می‌آید.

شایعه‌ی رونمایی و عرضه کنسول PS5 Pro در نیمه دوم سال 2024 از مدتی قبل به گوش می‌رسید. اما اخیرا یک گزارش ادعا کرده بود که پنجره‌ی عرضه این کنسول قدرتمند تا پایان سال 2024 بسته شده است. اما «تام هندرسون» خبرنگار رسانه اینسایدرگیمینگ، دوباره بر موضع قبلی خود تاکید کرده است.

هندرسون می‌گوید که بازی‌سازان می‌توانند از 30 جولای (9 مرداد) بازی‌های خود را برای تایید تیم گواهینامه و عملیات پلتفرم سونی ارسال کنند. همچنین همه‌ی بازی‌هایی که بعد از تاریخ 15 سپتامبر 2024 (25 شهریور) عرضه می‌شوند باید برچسب «بهبودیافته» برای پلی استیشن 5 پرو داشته باشند.

اگرچه این الزاما به معنای عرضه این کنسول در این تاریخ نیست، می‌تواند تاییدکننده این موضوع باشد که سونی همچنان برنامه دارد این کنسول را تا پایان سال جاری میلادی به بازار بفرستد.

از سال گذشته گزارش شده بود که سونی می‌خواهد کنسول قدرتمندتر نسل نهمی خود را در ماه نوامبر 2024 عرضه کند. هندرسون از آن زمان به بعد گزارش جدیدی مبنی بر تغییر برنامه‌های سونی دریافت نکرده است. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که سونی در رویدادی در ماه «سپتامبر» از این کنسول رونمایی کند.

مشخصات لو رفته از سخت‌افزار PS5 Pro نشان می‌دهد که این کنسول قدرتمند از پردازنده 8 هسته‌ای Zen 2 استفاده می‌کند و اندکی سریع‌تر از مدل معمولی پلی استیشن 5 است.

همچنین این کنسول ظاهرا 16 گیگابایت رم در اختیار دارد که در نهایت منجر به افزایش سرعت عملکرد 28 درصدی خواهد شد. اطلاعات بیشتر درباره کنسول PS5 Pro سونی را می‌توانید اینجا بخوانید.



source
کلاس یوس

توسط petese.ir