پس از گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه آیا دستیار هوش مصنوعی اپل یعنی Apple Intelligence با نسخه 18.0 سیستم‌عامل iOS عرضه خواهد شد یا خیر، «مارک گورمن» از بلومبرگ اعلام کرده که اپل این هوش مصنوعی را تا نسخه 18.1 iOS به تعویق خواهد انداخت. نسخه‌ای از این سیستم عامل که انتظار می‌رود در ماه اکتبر برای همه منتشر شود.

بر اساس گزارش‌های گورمن، اپل قصد دارد عرضه‌ی Apple Intelligence را به نسخه 18.1 iOS موکول کند. اگرچه انتظار می‌رود که بتای توسعه‌دهندگان با برخی از ویژگی‌ها همین هفته برای کاربران آیفون و آیپد منتشر شود. ویژگی‌هایی مانند Image Playground و Genmoji احتمالاً زودتر عرضه خواهند شد. در حالی که سایر ویژگی‌ها مانند Siri جدید و ادغام ChatGPT تا بهار آینده به تعویق می‌افتند.

با این گزارش جدید، اکنون می‌دانیم که هوش مصنوعی اپل در سپتامبر با iOS و iPadOS 18.0 در دسترس نخواهند بود. اگرچه انتظار می‌رود که به فاصله‌ی فقط چند هفته‌ بعد در دسترس قرار گیرند. در ابتدا انتظار می‌رفت که Apple Intelligence باعث افزایش فروش مدل‌های آیفون 16 شود، اگرچه مینگ-چی کو شک‌هایی را نسبت به این ادعاها مطرح کرده بود.

گورمن نوشته است که اپل در پی تکمیل توسعه‌ی iOS و iPadOS 18.0 تا پایان ماه جولای بوده، و موکول شدن Apple Intelligence به نسخه‌ی 18.1 به  این شرکت اجازه خواهد داد تا زمان بیشتری را صرف رفع اشکالات و افزایش ثبات سیستم عامل خود کند.

این اقدام کمی غیرمعمول است. زیرا اپل معمولاً نسخه‌های بتای توسعه‌دهندگان را برای نسخه‌های آتی قبل از انتشار عمومی نسخه اولیه منتشر نمی‌کند. هرچند که این اتفاق قبلاً هم رخ داده است. با iPadOS 16 و Stage Manager، جایی که اپل اولین بتای iPadOS 16.1 را در ماه آگوست منتشر کرد که قبل از هرگونه انتشار نسخه نهایی iOS 16 بود.

معنای دقیق این برای هوش مصنوعی اپل در macOS Sequoia مشخص نیست. زیرا گورمن هرگز در این باره چیزی نگفته است. اما حدس می‌زنیم که این هوش مصنوعی را در نسخه بتای macOS Sequoia در این هفته نیز خواهیم دید. هرچند شک داریم که همزمان با نسخه بتای 15.1 باشد. اپل معمولاً اولین نسخه macOS را در اکتبر برای عموم منتشر می‌کند. بنابراین با زمان‌بندی انتشار iOS 18.1 هماهنگ خواهد بود.

 




source
کلاس یوس

توسط petese.ir