برخی از سهامداران شرکت CrowdStrike که مسئول اختلال جهانی سیستم‌های فناوری اطلاعات در ماه گذشته بود، از این شرکت شکایت کردند.

وکلا مدعی‌اند که شرکت امنیت سایبری CrowdStrike با پنهان کردن نقص‌های نرم‌افزار خود از سرمایه‌گذاران آن‌ها را فریب داده است. این شکایت پس از آن صورت گرفته که به‌روزرسانی نرم‌افزاری که توسط این شرکت منتشر شده بود، موجب شد که بیش از هشت میلیون کامپیوتر در ۱۹ ژوئیه از کار بیفتند. این بحران هزاران کسب‌وکار در سرتاسر جهان را تحت تأثیر قرار داد و بسیاری از فرودگاه‌ها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و رسانه‌ها را مختل کرد.

جورج کورتز، مدیر عامل CrowdStrike، از کسانی که آسیب دیده‌اند عذرخواهی کرد و دلیل آن را یک باگ نرم‌افزاری دانست، اما اذعان داشت که رفع کامل مشکلات به زمان نیاز دارد.

این شکایت که در آستین واقع در تگزاس، ثبت شده است، ادعا می‌کند که تضمین‌های شرکت در مورد فناوری آن‌ها از لحاظ مالی نادرست و گمراه‌کننده بوده است. این شکایت اشاره می‌کند که قیمت سهام CrowdStrike در طی ۱۲ روز پس از اختلال جهانی، ۳۲% کاهش یافته و ۲۵ میلیارد دلار (۱۹ میلیارد پوند) از ارزش بازار آن حذف شده است.

علاوه بر این، این شکایت به بیانیه‌های آقای کورتز در یک کنفرانس تلفنی در مارس اشاره دارد که طی آن او نرم‌افزار شرکت را “معتبر، آزمایش شده و گواهی شده” خوانده بود.

یک سخنگو از طرف CrowdStrike، که در تگزاس مستقر است، اظهار داشت: “ما معتقدیم که این پرونده صلاحیت نداشته و ما با تمام قدرت از شرکت دفاع خواهیم کرد.”

این شکایت که به رهبری انجمن بازنشستگی شهرستان پلیموث در ماساچوست انجام شده است، خواستار جبران خسارت‌های نامعلوم برای کسانی است که بین ۲۹ نوامبر سال گذشته و ۲۹ ژوئیه سهام داشته‌اند. این شرکت ممکن است به دلیل اختلال، با شکایات بیشتری مواجه شود.

خطوط هوایی دلتا از جمله شرکت‌هایی است که اعلام کرده‌اند در حال بررسی اقدام قانونی هستند. مدیر عامل این شرکت، اد باستین، به CNBC گفت که این اختلال برای شرکتش حدود ۵۰۰ میلیون دلار (۳۹۰ میلیون پوند) هزینه داشته است، که شامل درآمد از دست رفته، جبران خسارت و هتل‌های اقامت مسافران سردرگم می‌شود.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir