بیوگرافی فاطمه مجلل قایقران المپیکی + زندگی شخصی، مدال ها و عکس

فاطمه مجلل قایقران زن روئینگ اهل ایران و پرچمدار کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می باشد. ادامه بیوگرافی فاطمه مجلل و همسرش و درباره سوابق ورزشی و زندگی شخصی وی در حرف تازه مشاهده نمایید

فاطمه مجلل از دیار ارومیه است. وی به عنوان نماینده قایقران ارومیه ای ها و به عنوان پرچمدار کاروان ورزش ایران در مراسم اختتامیه المپیک پاریس انتخاب شده است.

بیوگرافی فاطمه مجلل قایقران المپیکی + زندگی شخصی، مدال ها و عکس

فاطمه مجلل کیست؟

بیوگرافی فاطمه مجلل

فاطمه مجلل توپراق قلعه معروف به فاطمه مجلل، متولد ‎۵ مرداد ماه ۱۳۸۱ در اورمیه است. او اهل ارومیه و اصالتا آذری می باشد و در حال حاضر برای تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران مسابقه می دهد.

زندگینامه فاطمه مجلل

زندگینامه و سوابق ورزشی فاطمه مجلل

فاطمه مجلل توپراق قلعه فعالیت ورزشی را از کودکی با رشته ی شنا آغاز نمود. اما بعدا با راهنمایی مربی شنا وارد رشته ی قایقرانی شد. تصمیمی که او را به قله های موفقیت و مدال های رنگا رنگ رساند.

فاطمه مجلل قایقران ارومیه ای که با اراده و پشتکارش همه تلاش خود را برای انتخابی تیم ملی قایقرانی انجام داد و ۵ سال ملی‌پوش قایقرانی ایران بوده است. او در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو به همراه هم‌تیمی‌های خود در رقابت‌های روئینگ چهار نفره زنان افتخارآفرینی به ثبت رساند و به همراه نازنین ملایی، مهسا جاور و زینب نوروزی به مدال نقره این بخش از رقابت‌ها رسید. مجلل در اردوی پیش مسابقات آسیایی در روسیه در روئینگ دو نفره به مدال برنز رسید.

سوابق و افتخارات فاطمه مجلل

شروع فعالیت ورزشی

فاطمه مجلل اهل دیار ارومیه است و قایقرانی را از کودکی آغاز کرده است. وی درخشش در مسابقات وارد تیم ملی قایقرانی شد.

او درباره شروع نحوه قایقرانی می گوید: من از کودکی در ورزش شنا فعالیت داشتم و چون در این رشته نمی‌توانستم در مسابقات برون مرزی شرکت کنم، همیشه در حسرت این موضوع بودم. از ۱۷ سالگی توسط شهرام احمدی وارد رشته قایقرانی شدم،چون به گفته وی از فیزیک بدنی مناسبی برای این رشته ورزشی برخوردار بودم.
ابتدا علاقه چندانی نداشتم اما اولین بار که در قایق نشستم و بالانس گرفته و پارو زدم از این رشته خوشم آمد.آن زمان آقای جوهری مربی بنده بود و در توضیحاتش شنیدم که می‌توانم مسابقات آسیایی و جهانی بروم.این صحبت‌ها علاقه مرا به رشته قایقرانی بیشتر کرد. به همین منوال به تمریناتم ادامه دادم و کمتر از یکسال بعد برای تست انتخابی تیم ملی انتخاب شدم و رتبه اول را کسب کردم.

بیوگرافی فاطمه مجلل پرچمدار مراسم اختتامیه المپیک 2024

پرچمدار کاروان ورزشی ایران در اختتامیه المپیک ۲۰۲۴

فاطمه مجلل دختر قایقران ایران در رویینگ سنگین وزن تک نفره در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به عنوان پرچمدار کاروان ایران حضور داشت.

او میگوید فاطمه مجلل، اولین قایقران ایران در المپیک پاریس بعد از رقابت در مرحله مقدماتی گفت: از ابتدا برنامه ام این بود که در شانس مجدد برای صعود به مرحله بعد تلاش کنم. در گروه سختی قرار داشتم و می‌دانستم که کارم برای صعود به مرحله بعد آسان نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که توان اصلی ام را برای مسابقه فردا بگذارم.

اگر به نام رقبایم دقت کنید، می‌بینید که چه کار سختی داشتم. همه آن‌ها سال‌های تجربه حضور در رقابت‌های جهانی و المپیک را دارند، در حالیکه این مسابقه، اولین حضور من در یک مسابقه بیرون آسیا است.

عکس و بیوگرافی فاطمه مجلل و همسرش و فرزندان

تیم ملی

فاطمه مجلل، قایقران ارومیه ای که با اراده و پشتکارش همه تلاش خود را برای انتخابی تیم ملی قایقرانی انجام داد و ۵ سال ملی‌پوش قایقرانی ایران بوده است. او دارانده مدال های نقره و طلا رقابت های بازی های آسیایی می باشد.

مجلل در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره در بخش چهار نفره دو پارو شد. او همچنین در مسابقات روئینگ زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ تایلند موفق به کسب ۲ مدال طلا شده است. مجلل همچنین در روئینگ تک‌ نفره بانوان موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شده است.

او همچنین به عنوان پرچمدار کاروان ورزش ایران در مراسم اختتامیه المپیک پاریس انتخاب شده است. فاطمه مجلل در گفت‌وگو با ایسنا درباره پرچمداری کاروان ایران در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بیان کرد: اصلا فکرش را هم نمی‌کردم چون در هر دوره ورزشکاران پیشکسوت را برای این سمت انتخاب می‌کردند. وقتی شنیدم پرچمدار کاروان در مراسم اختتامیه شده‌ام شوکه و خوشحال شدم. واقعا اتفاق خیلی بزرگی برای من است و شاید از اینکه سهمیه المپیک گرفتم نیز بیشتر خوشحال شدم.

فاطمه مجلل, بیوگرافی فاطمه مجلل, عکس های فاطمه مجلل

فاطمه مجلل، قایقران ارومیه ای، با درخشش و بهبود رکورد ایران با ثبت زمان ۷.۳۷.۰۷ در چونگچوی کره ی جنوبی توانست سهمیه المپیک پاریس را کسب کند و ضمن جواز حضور در رقابت های قایقرانی رویینگ تک نفره سنگین وزن زنان، پرچمدار کاروان ورزشی ایران در بزرگترین رویداد ورزشی جهان بود.

نتایج فاطمه مجلل در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس

خلانم مجلل توانست در فینال A رویینگ یک‌نفره سنگین وزن زنان با زمان ۷ دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۰۷ صدم ثانیه سوم شود و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب کند.

«فاطمه مجلل» در رشته «قایقرانی رویینگ» در روز شنبه ۶ مردادماه از ساعت ۱۱:۴۲ رقابت‌ خود را آغاز کرد اما از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی باز ماند و به جدول رپه شارژ رفت.

مجلل که گروه اول مرحله مقدماتی حضور داشت، با حریفانی از اوگاندا، آفریقای جنوبی، اسپانیا، استرالیا و نیکاراگوئه به رقابت پرداخت و ثبت زمان ۸:۰۱٫۳۰ دقیقه دقیقه پس از نمایندگان استرالیا، اسپانیا و آفریقای جنوبی در رده چهارم ایستاد. مجلل با ثبت این زمان، از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی باز ماند و به جدول رپه شارژ رفت.

source

توسط petese.ir