یک لپ‌تاپ جدید MSI Prestige با پردازنده Intel Core Ultra 5 228V لونار لیک در گیک‌بنچ مشاهده شده که عملکردی مشابه سایر مدل‌های Lunar Lake با 32 گیگابایت رم ارائه می‌دهد.

با نگاهی به پردازنده‌های Lunar Lake اینتل، انتظار می‌رود که Core Ultra 9 288V بهترین عملکرد را داشته باشد. پس از آن Core Ultra 7 268V قرار خواهد داشت. حالا یکی از پردازنده‌های رده‌‌پایین‌تر یعنی Core Ultra 5 226V در گیک‌بنچ رویت شده است که دید بهتری درباره عملکرد آن قبل از معرفی در ماه سپتامبر در اختیار ما قرار می‌دهد.

Intel Core Ultra 5 228V Lunar Lake

این پردازنده در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیازهای 2585 و 10053 را کسب کرده است. داده‌های گیک‌بنچ تائید می‌کند که هیچ فشاری روی پردازنده وجود ندارد و به راحتی می‌تواند فرکانس بوست 4.5 گیگاهرتزی خود را حفظ کند. Core Ultra 5 226V در لپ‌تاپ MSI Prestige 13 AI Evo استفاده شده که قرار است به‌زودی معرفی شود. این تراشه مانند همه پردازنده‌های Lunar Lake اینتل دارای 8 هسته با 4 هسته Lion Cove و 4 هسته Skymont است.

Intel Core Ultra 5 228V Lunar Lake

همچنین اخیرا یک لپ تاپ ایسر با پردازنده Core Ultra 5 226V مشاهده شده است. با توجه به اینکه Lunar Lake دارای حافظه داخلی است، شرکت‌ها باید انواع xx6 و xx8 لپ‌تاپ خود را برای رم‌های مختلف رم ارائه دهند. هرچند این کار ممکن است در ابتدا کمی گیج‌کننده باشد. اما از یک الگوی ثابت پیروی می‌کند. پردازنده‌هایی مانند Core Ultra 5 228V (و سایر مدل‌هایی که به عدد 8 ختم می‌شوند) 32 گیگابایت رم و مدل‌هایی که به 6 ختم می‌شوند 16 گیگابایت ارائه می‌دهند.

شرکت اینتل به تازگی پروژه جاه‌طلبانه Royal Core و پردازنده بیست لیک را متوقف کرد. این شرکت همچنین به دلیل آن‌چه صرفه‌جویی مالی تا 10 میلیارد دلار اعلام کرده، اخیرا تصمیم گرفته تا پایان سال 2024 پانزده هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند. 

مشکل حل‌نشدنی پردازنده‌های نسل 13 و 14 اینتل را هم به چالش‌های این شرکت اضافه کنید.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir