رپورتاژ آگهی _ چکیده: دبی شهری است که به‌دلایل مختلف از امنیت بالا، خدمات آموزشی بی‌نظیر و دسترسی به خدمات بهداشتی گرفته تا شرایط بی‌نظیر سرمایه‌گذاری مانند معافیت از پرداخت مالیات، دسترسی به بازار سرمایه‌گذاری آزاد و گسترده و به‌طورکلی شرایط زندگی بسیار خوب مورد توجه قرار گرفته است.

دبی شهری است که به‌دلایل مختلف از امنیت بالا، خدمات آموزشی بی‌نظیر و دسترسی به خدمات بهداشتی گرفته تا شرایط بی‌نظیر سرمایه‌گذاری مانند معافیت از پرداخت مالیات، دسترسی به بازار سرمایه‌گذاری آزاد و گسترده و به‌طورکلی شرایط زندگی بسیار خوب مورد توجه قرار گرفته است. تا جایی‌که افراد زیادی علاقه ‌دارند دبی را برای زندگی و اقامت انتخاب کنند. یکی از ویژگی‌های بسیار پراهمیت، داشتن اقامت امارات برخورداری از پاسپورت قوی این کشور است که به‌شما اجازه سفر به بیش‌از ۱۰۰ کشور جهان را با ویزای دبی می‌دهد. در ادامه این مطلب با جزئیات بیشتری به شما خواهیم گفت که با اقامت دبی به کدام کشورها می‌توانید بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

سفر بدون ویزا با پاسپورت امارات متحده عربی

همان‌طور که حتما می‌دانید پاسپورت امارات یکی از قوی‌ترین‌ پاسپورت‌های جهان است. با داشتن این پاسپورت برای سفر به بسیاری از کشورهای جهان نیازی به ویزا نخواهید داشت. در واقع با داشتن اقامت دبی می‌توانید به‌راحتی برای دریافت پاسپورت امارات اقدام کنید و سپس لیست بلند بالایی از کشورها وجود دارند که با این پاسپورت می‌توانید به آن‌ها سفر کنید. اجازه دهید به برخی از این کشورها در قاره‌های مختلف نگاهی بیندازیم.

  • کشورهای قاره آفریقا: مهم‌ترین کشورهای این قاره که با داشتن اقامت دبی می‌توانید بدون ویزا به آن‌ها سفر کنید مصر، سودان، مراکش، مالی، سنگال، تونس و چاد هستند.

  • کشورهای قاره آمریکا: این کشورها شامل آرژانتین، برزیل، شیلی، مکزیک، کلمبیا، اروگوئه و پرو هستند.

  • کشورهای قاره آسیا: این کشورها شامل چین، مالزی، اندونزی، تایلند، سنگاپور، هنگ‌کنگ و فیلیپین هستند.

  • کشورهای قاره اروپا: سوئد، پرتغال، نروژ، هلند، فرانسه و قبرس هستند.

  • کشورهای خاورمیانه: بحرین، کویت، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، عمان، قطر و عمان هستند.

اقامت امارات و سفر به کشورهای حوزه شینگن

در قسمت قبلی به تعدادی از کشورهای بدون ویزا با اقامت دبی یا امارات اشاره شد. لازم است بدانید که علاوه‌بر این کشورها افرادی که در امارات متحده عربی اقامت دارند از سال ۲۰۲۴ می‌توانند با دریافت ویزای ETIAS که یک ویزای کوتاه‌مدت برای ۳ ساله است، چندین مرتبه به کشورهای حوزه شنگن سفر کنند.

اقامت امارات و سفر با ویزای فرودگاهی

افرادی که اقامت و پاسپورت کشور امارات متحده عربی را دارند می‌توانند به بسیاری از کشورها با ویزای فرودگاهی و بدون دردسرهای ویزای لیبل سفر کنند. همان‌طور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های امکان سفر با ویزای فرودگاهی سرعت بخشیدن به فرآیند سفر است. البته شرایط و مدت‌زمان ویزای فرودگاهی برای هر کشوری متفاوت است و بستگی به قانون آن کشور دارد. در ادامه لیستی از کشورهایی را مشاهده می‌کنید که با اقامت دبی امکان سفر با ویزای فرودگاهی را به شما می‌دهند.

این کشورها عبارتند از ترکیه، مالزی، تایلند، اندونزی، هندوستان، مصر، قطر، کویت، عمان، بحرین، سریلانکا، موریتانی، تونس، مالدیو، موریشیوس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و آذربایجان. باید دقت داشته باشید که قبل از برنامه‌ریزی سفر به هر کشوری باید از آخرین شرایط آن کشور از طریق تماس با سفارت یا آژانس‌های مسافرتی معتبر باخبر شوید. همچنین شرایط اخذ ویزا و مدارک لازم را می‌توانید از طریق سایت سفارتخانه‌های مختلف پیگیری کنید.

ویزای الکترونیک برای دارندگان پاسپورت امارات

علاوه‌بر مواردی که تا این‌جا گفتیم دارندگان پاسپورت امارات برای سفر به برخی از کشورها نیاز به اخذ ویزای الکترونیک دارند. ویزای الکترونیکی، نوعی مجوز ورود به کشورهاست که عموما نیازی به حضور در سفارت ندارد و به‌جای ویزای لیبل به‌صورت الکترونیکی صادر شده و معمولا به ایمیل متقاضی ارسال می‌شود. در ادامه می‌توانید فهرستی از کشورهایی که شهروندان اماراتی برای ورود به آن‌ها نیاز به اخذ ویزای الکترونیکی دارند را مشاهده کنید. این کشورها عبارتند از هند، تایلند، استرالیا، کانادا، آمریکا، نیوزلند، جاکارتا و اندونزی.

نکاتی درباره اعتبار پاسپورت امارات متحده عربی

اعتبار پاسپورت هر کشوری بستگی مستقیم دارد به تعداد مقاصدی که امکان دسترسی بدون ویزا به دارندگان آن کشور می‌دهد. با توجه به مواردی که تا این‌جا گفتیم، مشخص است که پاسپورت امارات یکی از معتبرترین و قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان به‌حساب می‌آید. چراکه پاسپورت امارات به دارندگان آن این امکان را می‌دهد که به ۱۷۴ کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش اخذ ویزای دبی با فلای تودی

برای اخذ انواع ویزای دبی و سایر کشورها کافی است با فلای تودی تماس بگیرید. برای دریافت ویزای این کشور نیازی به مراجعه حضوری ندارید. شما می‌توانید خیلی ساده وارد وب‌سایت فلای تودی شده و درخواست ویزای خود را به‌صورت آنلاین برای تیم ویزا ارسال کنید. یا به‌صورت شخصی فرم درخواست ویزا را ارسال کرده و ویزای این کشور را به‌صورت آنلاین دریافت کنید.

توجه داشته باشید که اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزای دبی مهمترین قسمت دریافت این ویزا است. اشتباه در ارسال مدارک و درخواست یا نقص مدارک می‌تواند منجر به ریجکتی ویزای شما شود. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم دریافت ویزای این کشور را به فلای تودی بسپارید. همچنین شما می‌توانید از طریق وب‌سایت فلای‌تودی آخرین تغییرات و شرایط جدید دریافت ویزای دبی را مطالعه کنید.

برای درخواست ویزای دبی از طریق تیم مجرب و متخصص ویزای فلای تودی لازم است، نوع ویزای توریستی مولتی یا ویزای سینگل و مدت‌زمان مورد نظرتان برای اقامت در این کشور ۱۴ روزه، یک ماهه یا دو ماهه و تعداد آن را در فرم موجود در وب‌سایت فلای تودی مشخص کرده و ارسال کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز را مطابق چیزی که در فرم خواسته‌شده، درج کنید و مدارک ویزای دبی که توسط کارشناس ویزا برای شما توضیح داده می‌شود را ارسال کنید تا کارشناسان اقدامات لازم برای صدور ویزا را برای شما آغاز کنند. پس‌از ارسال این مدارک برای تیم ویزا، باید در حدود ۱ تا ۷ روز کاری منتظر باشید تا ویزای شما صادر شود. این ویزا به‌صورت پی‌دی‌اف به ایمیل شما ارسال می‌شود و تا ۵۸ روز از صدور اعتبار دارد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir