بیوگرافی فواد شکر ملقب به حاج محسن + زندگینامه و عکس

فواد شکر ملقب به حاج محسن متولد سال ۱۹۶۲ در شهر نبی شیت در بعلبک می باشد که در سه شنبه ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴، در حمله تروریستی ارتش اسرائیل به شهادت رسید. فؤاد شکر (حاج محسن) در محل قامتش در لبنان در مجتمع «سیده زینب» در خیابان «سید عباس موسوی»، در «ضایحه» بیروت ترور شد

بیوگرافی فواد شکر ملقب به حاج محسن + نحوه ترور و عکس
بیوگرافی فواد شکر

فواد شکر، با نام جهادی حاج محسن متولد سال ۱۹۶۲ در شهر نبی شیت در بعلبک نفر دوم حزب‌الله لبنان و مشاور ارشد «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در امور نظامی بوده و از شخصیت های سیاسی برجسته و مهم لبنانی می باشد.

فواد شکر که همه با نام حاج محسن می شناسند، نقش مهمی در سازمان‌دهی و هدایت فعالیت‌های حزب‌الله ایفا کرده است.

بیوگرافی فواد شکر

فؤاد شکر (حاج محسن) نخستین فرمانده حزب‌الله لبنان است که نام او در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است

فیلم ترور و شهادت

شهید فواد شکر شب گذشته در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمانی مسکونی در منطقه ضاحیه بیروت با شلیک سه موشک به شهادت رسید.

سوابق و فعالیت‌های جهادی «حاج محسن» در مبارزه با اسرائیل به دهه هشتاد میلادی بازمی‌گردد. او مشاور ارشد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در امور نظامی بود. او در جنگ داخلی سوریه، مسئولیت آموزش نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه را بر عهده داشت. او از اعضای ارشد «شورای جهاد» بالاترین نهاد نظامی حزب‌الله و از دوستان نزدیک «عماد مغنیه» است و جزو حلقه نزدیکان به سید مقاومت شناخته می‌شود.

فیلم ترور فواد شکر

بیانیه حزب‌الله لبنان

بیانیه اولیه حزب‌الله لبنان درباره عملیات صهیونیست‌ها برای ترور فواد شکر از فرماندهان حزب‌الله منتشر شد.

در متن این بیانیه آمده است: همان‌طور که معلوم است، دشمن صهیونیستی دیروز سه‌شنبه ۳۰-۰۷-۲۰۲۴ به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی در یکی از محله‌های آن را هدف قرار داد که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان و زخمی شدن عده‌ای دیگر و همچنین ویرانی گسترده در چند طبقه از ساختمان شد.

فرمانده جهادی بزرگ، برادر سید فؤاد شکر (حاج محسن) در زمان حادثه در این ساختمان حضور داشت.

تیم‌های دفاع مدنی از زمان وقوع حادثه به طور جدی، اما به کندی به دلیل وضعیت طبقات ویران‌شده، در حال برداشتن آوار هستند. همچنان منتظر نتیجه‌ای هستیم که مسئولان این عملیات در مورد سرنوشت فرمانده بزرگ و عزیز و دیگر شهروندان حاضر در این مکان به آن خواهند رسید تا بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

source

توسط petese.ir