گجت هوش مصنوعی Humane Ai Pin را می‌توان یکی از بزرگترین شکست‌های تجاری سال 2024 در کل تاریخ فناوری دانست. این دستگاه هوش مصنوعی نه‌تنها به هدف فروش 100 هزار دستگاه نرسیده است، بلکه در فاصله بین ماه می و آگوست، دستگاه‌های بیشتری از آن برگشت داده شده است.

در حالیکه بعد از معرفی Humane Ai Pin انتظار می‌رفت این ابزار هوش مصنوعی فروش خوبی در بازار داشته باشد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. برخلاف تبلیغات اولیه، بسیاری از قابلیت‌های این دستگاه به درستی کار نمی‌کردند و همچنین عمر باتری آن بسیار کم است. به همین خاطر در مقایسه با گوشی های هوشمند ارزش خرید بالایی ندارد.

وب‌سایت ورج به آمار داخلی فروش Ai Pin دست یافته که واقعا ناامیدکننده است. طبق این آمار، از ماه می تا آگوست، دستگاه‌های بیشتری نسبت به موارد فروخته شده برگشت داده شده است. پس از فروش حدود 10 هزار دستگاه، شرکت سازنده حالا فقط حدود 7000 دستگاه Humane Ai Pin در دست مصرف‌کنندگان دارد.

اگر فروش چند ماه گذشته در نظر گرفته شود، احتمالا بیش از یک سوم خریداران برای بازگرداندن آن اقدام کرده‌اند. با این‌حال، به نظر می‌رسد که شرکت Humane قصد دارد با ایجاد سروصدا درزمینه محصولات هوش مصنوعی، کل شرکت خود را به قیمت بیش از یک میلیارد دلار بفروشد.

در مجموع برآورد می‌شود کل فروش Humane حدود 8 میلیون دلار باشد و هدف اولیه فروش 100 هزار دستگاه Humane Ai Pin در سال اول اکنون بسیار دور از دسترس است. این شرکت هنوز نمی‌تواند دستگاه‌های استفاده شده را اصلاح کند و آن‌ها را به دلیل محدودیت‌هایی که اپراتور شریکش T-Mobile دارد به‌عنوان محصول ریفربیشد بفروشد.

بنابراین می‌توان گفت که هر Ai Pin برگشتی یک زباله الکترونیکی است. البته گفته می شود که Humane هنوز دستگاه‌های استفاده شده را به امید حل مشکل با T-Mobile حذف نکرده است.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir