همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل امروز iOS 17.6.1 را برای کاربران آیفون و iPadOS 17.6.1 را برای کاربران آیپد عرضه کرد. اپل اعلام کرده که این به‌روزرسانی شامل رفع باگ‌ها، از جمله رفع مشکلی مرتبط با قابلیت حفاظت پیشرفته از داده‌ها است. اگر شما هم منتظر انتشار iOS 17.6.1 بودید و می‌خواهید آن را دانلود کنید در ادامه با فارنت همراه باشید.

چه چیزهایی در iOS 17.6.1 جدید است؟

در یادداشت‌های انتشار iOS 17.6.1 و iPadOS 17.6.1، اپل اعلام کرده که این به‌روزرسانی شامل رفع باگ‌های مهمی است و مشکل مربوط به فعال یا غیرفعال کردن حفاظت پیشرفته از داده‌ها را حل کرده است. قابلیت حفاظت پیشرفته از داده‌ها یک ویژگی اختیاری است که رمزگذاری End-to-end را به چندین سرویس دیگر iCloud، از جمله پشتیبان‌گیری دستگاه‌ها، پیام‌ها، عکس‌ها و بسیاری دیگر گسترش می‌دهد.

اپل گفته که باگ مربوط به حفاظت پیشرفته از داده‌ها در iOS 17.6 تنها تعداد کمی از کاربران را تحت تأثیر قرار داده است. اگر کاربری تلاش می‌کرد این قابلیت را فعال کند و با شکست مواجه می‌شد، پیام خطای واضحی به او نمایش داده می‌شد تا بداند تغییرات اعمال نشده‌اند.

اگر کاربری سعی می‌کرد این ویژگی را غیرفعال کند و ناموفق بود، رابط کاربری نشان می‌داد که ویژگی غیرفعال شده، اما در واقعیت همچنان در iCloud فعال بود. پس از نصب iOS 17.6.1 و macOS 14.6.1، این کاربران به تنظیمات هدایت می‌شوند تا بررسی کنند که آیا همچنان می‌خواهند حفاظت پیشرفته از داده‌ها را غیرفعال کنند یا خیر.

این موضوع به این معناست که کاربرانی که تحت تأثیر این باگ قرار گرفته بودند، هرگز فکر نمی‌کردند که امنیت بیشتری نسبت به آنچه واقعاً داشتند، برایشان فراهم شده است.

نسخه‌های دیگر iOS و macOS

iOS 17.6 یک به‌روزرسانی کوچک برای آیفون بود که ماه گذشته منتشر شد. این به‌روزرسانی شامل رفع چندین باگ و بهبودهای امنیتی بود. همچنین یک ویژگی جدید به نام “Catch Up” را در اپلیکیشن TV معرفی کرد که با استفاده از یادگیری ماشین، کلیپ‌های هایلایت مسابقات MLS را ایجاد می‌کند.

با توجه به چرخه‌های بتای iOS 18 و iOS 18.1، ممکن است حواسمان به این نسخه‌ها پرت شود. اما باید به خاطر داشت که اکثریت کاربران آیفون همچنان از iOS 17 استفاده می‌کنند.

برای به‌روزرسانی آیفون خود به iOS 17.6.1 به اپلیکیشن Settings بروید، General را انتخاب کنید و سپس Software Update را انتخاب کنید. شماره ساخت این به‌روزرسانی 21G93 است و برای هر آیفونی که قادر به اجرای iOS 17 باشد، در دسترس است.

اپل همچنین iOS 16.7.10 را برای مدل‌های قدیمی‌تر آیفون منتشر کرده است. این به‌روزرسانی با شماره ساخت 20H350، شامل رفع باگ‌ها و بهبودهای دیگر است.

علاوه بر این به‌روزرسانی‌ها برای کاربران آیفون و آیپد، اپل همچنین macOS Sonoma 14.6.1 را نیز منتشر کرده است.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir