مشاعل العاید، متولد ۱۸ دسامبر ۲۰۰۶، شناگر اهل عربستان سعودی است که به عنوان اولین زن عربستانی در بازی‌های المپیک شرکت کرده است. او در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس در مادهٔ ۲۰۰ متر آزاد به رقابت پرداخت. برای دیدن دستاوردها و افتخارات وی با حرف تازه همراه باشید.

مشاعل العاید

بیوگرافی مشاعل العاید

مشاعل العاید، متولد ۱۸ دسامبر ۲۰۰۶، شناگر اهل عربستان سعودی است. او از سنین کودکی به شنا علاقه‌مند شد و تمرینات خود را از شش سالگی در مصر آغاز کرد. پس از آن، او به کویت رفت و تمرینات خود را ادامه داد و سپس به عربستان سعودی بازگشت تا در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت کند.

اولین شناگر زن عربستان سعودی در المپیک

مشاعل العاید به عنوان اولین زن عربستانی در بازی‌های المپیک شرکت کرد. او در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس در ماده ۲۰۰ متر آزاد به رقابت پرداخت و با زمان ۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه و ۶۱ صدم ثانیه، رتبه ششم را در گروه خود کسب کرد و در مجموع در جایگاه بیست‌ونهم قرار گرفت. این حضور او در المپیک نقطه عطفی در تاریخ ورزش زنان عربستان سعودی محسوب می‌شود.

بیوگرافی مشاعل العاید

دستاوردها و افتخارات

مشاعل العاید در طول دوران ورزشی خود موفق به کسب چندین مدال در مسابقات داخلی و بین‌المللی شده است. از جمله افتخارات او می‌توان به مدال برنز در ماده ۵۰ متر آزاد و ۵۰ متر شنای قورباغه در دوره بازی‌های سعودی و مدال طلای ۱۰۰ متر شنای قورباغه در بازی‌های خلیج فارس ۲۰۲۴ اشاره کرد.

حضور مشاعل العاید در المپیک با حمایت و تشویق گسترده‌ای از سوی مقامات ورزشی و مردم عربستان همراه بود. وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان، شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، و همچنین سفیر عربستان در آمریکا، شاهزاده ریما بنت بندر بن سلطان آل سعود، از او حمایت کردند و موفقیت‌های او را تحسین کردند.

مشاعل العاید با تلاش و پشتکار خود توانسته است به عنوان یک الگوی موفق برای دختران جوان عربستانی شناخته شود. او امیدوار است که با ادامه تمرینات و شرکت در مسابقات بین‌المللی، بتواند به موفقیت‌های بیشتری دست یابد و نام خود را در تاریخ ورزش جهان ثبت کند. او همچنین امیدوار است که حضورش در المپیک و دیگر مسابقات بین‌المللی، الهام‌بخش نسل‌های آینده دختران عربستانی باشد تا به دنبال رویاهای خود بروند و در عرصه‌های مختلف ورزشی و غیرورزشی موفق شوند.

source

توسط petese.ir