بیوگرافی و زندگی شخصی هاشم بدری نقاش و همسرش + علت فوت و تصاویر جدید

بیوگرافی هاشم بدری

هاشم بدری : زادهٔ سال ۱۳۲۵ اهل خمین است و نقاش و نظامی است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی هاشم بدری و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

هاشم بدری

هاشم بدری پس اخذ مدرک دیپلم وارد هوانیروز و پس از گذشت ۶ ماه به نیروی زمینی ارتش منتقل شد. او در سال ۱۳۴۵ از منطقه اصفهان به لشکر ۹۲ زرهی خوزستان منتقل شده و چون شناگر بود و کارت نجات غریق داشت، مربی باشگاه افسران شد. بدری همچنین موفق شد دوره فرماندهی تانک «چیفتن» را با موفقیت پشت سر بگذارد و در آغاز جنگ به عنوان فرمانده تانک‌های چیفتن در مناطق مرزی حضور داشته باشد

سوابق

بدری مبتکر سبک نقاشی «بدریسم» بود که در فرانسه به ثبت رسید. کوچهٔ محل زندگی بدری در اهواز در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ به نام او ثبت شد. او با تکنیک نوین خود توانست به بیش از ۵۰۰ نابینا نقاشی بیاموزد. آثار او و شاگردانش در بیش از ۵۰ نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش درآمده‌ است.

جالب است بدانید او زمانی که به علت بیماری در منزل استراحت می کرد و نمی‌توانست حرکت کند. در این حال بود که تکنیک بدریسیم را پیاده کرد. روزی با کاردک روی کاغذ کشید، استوانه‌ای شکل گرفت و بعد استوانه‌ها را شبیه به تنه‌های درخت درآورد و اینگونه بود که سبک خود را ساخت و ابداع کرد.

از جمله افتخارات او می توان به عضو انجمن آزاد نقاشان فرانسه، رتبه اول مسابقات نقاشی فرانسه، رتبه اول مسابقات نقاشی فرانسه ، رتبه اول مسابقات نقاشی فرانسه ، هنرمند برتر صنایع دستی ایران از نظر مردم اهواز  و… اشاره کرد.

علت فوت

متاسفانه او ۹ مرداد ۱۴۰۳ در منزل خود به علت کهولت سن درگذشت.

هاشم بدری نقاش

همسر هاشم بدری کیست

متاسفانه از وضعیت تاهل و زندگی شخصی ایشان چیزی در دست نیست.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این سیاستمدار عزیز در اینستاگرام با نشانی* در دسترس عموم قرار دارد.

دیگر عکس ها

علت فوت هاشم بدری

بیوگرافی هاشم بدری

هاشم بدری و همسرش

زندگی شخصی هاشم بدری

آثار هاشم بدری

محمد هاشم بدری

اینستاگرام هاشم بدری

عکس های هاشم بدری

همراه ما باشید

source

توسط petese.ir