فیلم قیام مانگال پاندی فیلم هندی به کارگردانی کتان مهتا در سال ۲۰۰۵ ساخته شده و قرار بر این است از شبکه نمایش پخش شود. در ادامه به معرفی اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم قیام مانگال پاندی هندی همراه با بیوگرافی و عکس های تمامی بازیگران فیلم هندی قیام (مانگال‌پاندی) محصول هندوستان و بیوگرافی نقش ها و زمان پخش در مردادماه ۱۴۰۳ می پردازیم.

بازیگران فیلم قیام مانگال پاندی (هندی) +‌داستان، اسامی و بیوگرافی

توضیحات فیلم

فیلم قیام، مانگال پاندی (Mangal Pandey: The Rising) فیلمی تاریخی، درام و زندگینامه ای به کارگردانی کتان مهتا ساختهٔ کشور هندوستان در سال ۲۰۰۵ است. “عامر خان رانی موکرجی، توبی استفنز، آمیشا پاتل، کیرون کهیر، اوم پوری، کنت کرانام” از جمله بازیگران این فیلم هستند

بازیگران فیلم قیام مانگال پاندی2

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم قیام مانگال پاندی (هندی) با عکس جدید

بازیگران فیلم هندی قیام مانگال پاندی سینمایی به کارگردانی کتان مهتا در سال ۲۰۰۵ عبارتنداز: “عامر خان رانی موکرجی، توبی استفنز، آمیشا پاتل، کیرون کهیر، اوم پوری، کنت کرانام” که از بازیگران این فیلم سینمایی می باشند.

بیوگرافی بازیگران فیلم هندی قیام مانگال پاندی

خلاصه داستان فیلم قیام مانگال پاندی

«فیلم قیام (مانگال پاندی)» فیلمی در ژانر تاریخی – زندگینامه ای به کارگردانی «کتان مهتا» و محصول سال ۲۰۰۵ کشور هند است. این فیلم داستان یک سرباز هندی به نام مانگال پاندی است که در سال ۱۸۷۵ کشته شد

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم قیام مانگال پاندی (هندی) با عکس جدید

در خلاصه داستان فیلم آمده:

این فیلم در مورد رهبر سرکشان در سال ۱۸۵۷ و مبارزه‎اش در برابر حکمرانی بریتانیا است.

در فیلم قیام، سرگذشت مانگال پاندی سرباز هندی به تصویر کشیده شده‌است. این فیلم در سطح بین‌المللی با نام قیام: افسانه مانگال پاندی (The Rising: Ballad of Mangal Pandey) و در هند با نام قیام مانگال پاندی (Mangal Pandey: The Rising) روانه سینما شد. مانگال پاندی یک سرباز هندی بود که به روشن‌کننده جرقه شورش‌های سال ۱۸۵۷ میلادی در هند شناخته می‌شود.

بازیگران فیلم قیام مانگال پاندی1

عوامل تولید

فیلم سینمایی هندی قیام: مانگال پاندی Mangal Pandey) )
کارگردان کتان مهتا
تهیه‌کننده دیپا ساهی
فیلمنامه‌نویس Farrukh Dhondy
راوی اوم پوری
موسیقی ای. آر. رحمان
تدوین‌گر ای. سریکار پراساد
محصول کشور: هند
سال تولید ۲۰۰۵
ژانر: تاریخی ، جنگی ، درام و زندگینامه ای

بیوگرافی و عکس های مانگال پاندی

مانگال پاندی یک سرباز اهل هند متولد ژوئیهٔ ۱۸۲۷ در هند بوده که در ۸ آوریل ۱۸۵۷درگذشت. او یک سرباز اهل هند بود که نقش کلیدی در رویدادهایی که بلافاصله قبل از وقوع شورش‌های ۱۸۵۷ در هند بازی کرد. مانگال پاندی سرباز هنگ ۳۴ پیاده‌نظام بومی بنگال در کمپانی هند شرقی بریتانیا بود. در حالی که بریتانیایی‌های معاصر او را یک خائن و یاغی در نظر می‌گیرند ولی او به‌طور گسترده‌ای در هندِ امروزی به عنوان یک قهرمان شناخته می‌شود. او همچنین به عنوان شهید مانگال (Shaheed Mangal) شناخته می‌شود. در ۱۹۸۴ میلادی، دولت هند یک تمبر پستی برای بزرگداشت او چاپ کرده‌است. سرگذشت او در فیلم سینمایی قیام مانگال پاندی به تصویر کشیده شده‌است.

رانی موکرجی

رانی موکرجی (به هندی: रानी मुखर्जी) یک هنرپیشه هندی است که در فیلم‌های هندی زبان سینمای بالیوود کار می‌کند. او به دلیل تطبیق پذیری‌اش مورد توجه قرار گرفته‌است و جوایز متعددی از جمله هفت جایزه جوایز فیلم‌فیر را دریافت کرده‌است. موکرجی در فهرست پردرآمدترین بازیگران زن دهه ۲۰۰۰ حضور داشته‌است.

رانی اولین فیلم خود را در سال ۱۹۹۶ با نام (همراهان پادشاه خواهند رسید) بازی کرد که این فیلم چندان مورد توجه مردم قرار نگرفت.

اما در سال ۱۹۹۸ شروع محبوبیت رانی با فیلم (غلام) بود او در این فیلم در کنار عامر خان قرار گرفت و توانست جنبهٔ بازیگری خود را مطرح کند. او سپس در فیلم (داره یه اتفاقایی میفته) بازی کرد و علی‌رغم حضور ستارگانی مثل شاهرخ خان، سلمان خان و کاجول در این فیلم او توانست نقشی ماندگار از خود برجای بگذارد و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کند.

عامرخان

عامرخان (زادهٔ ۱۴ مارس ۱۹۶۵) بازیگر هندی است. او در طول بیش از ۳۰ سال فعالیت در فیلم‌های هندی‌زبان، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین بازیگران سینمای هند معرفی کرده‌است. او طرفداران زیادی در جهان و به‌خصوص در هند و چین دارد و نیوزویک او را «بزرگترین ستاره سینما»در جهان توصیف کرده‌است. خان دریافت‌کنندهٔ جوایز مختلفی از جمله نه جایزهٔ فیلم‌فیر، چهار جایزهٔ ملی فیلم و یک جایزهٔ اکتا بوده‌است. دولت هند در ۲۰۰۳ با نشان پادما شری و در ۲۰۱۰ با پادما بوشان از او تجلیل کرده و در ۲۰۱۷ یک عنوان افتخاری از دولت چین دریافت کرد. نام او برای چندین سال در فهرست ۵۰۰ مسلمان تأثیرگذار جهان قرار گرفته‌است

آمیشا پاتل

آمیشا از رشته مهندسی بیولوژیک از دانشگاهی در آمریکا فارغ‌التحصیل شد و به خاطر نوشتن مقاله‌ای در زمینه علم اقتصاد مدال طلا دریافت کرد. او قبل از اینکه وارد سینما شود در چند بانک کار می‌کرد.

خانواده پاتل با خانواده روشن دوستان نزدیکی هستند. یک شب که خانواده پاتل برای شام به خانه روشن‌ها رفته بودن. راکش روشن کارگردان به وی پیشنهاد بازی در فیلمی به نام کا هوپیارهه در کنار پسرش هرتیک روشن کرد. و از این تاریخ به بعد توسط پدر هرتیک نام وی به عنوان هنرپیشه در بالیوود ثبت شد.

source

توسط petese.ir