بیوگرافی علی لبیب دوچرخه سوار +‌ سوابق، افتخارات ورزشی و عکس

علی لبیب با نام کامل علی لبیب شتربان متولد ۳۰ شهریور ۱۳۸۱ ‏در تبریز عضو تیم ملی دوچرخه سواری ایران است. در بخش ورزشی از سری مطالب ورزشکاران بیوگرافی علی لبیب و سرنوشت وی را بخوانید. با مجله حرف تازه همراه باشید.

بیوگرافی علی لبیب دوچرخه سوار +‌ سوابق، افتخارات ورزشی و عکس
بیوگرافی علی لبیب

وی در بخش جاده و پیست به عنوان دوچرخه‌سوار ایرانی در مسابقات جهانی رکاب می زند آخرین مسابقه مهم علی لبیب حضور در الپیک ۲۰۲۴ پاریس به عنوان نماینده ایران بوده است.

زندگی شخصی

علی لبیب، دوچرخه‌سوار اهل ایران است. لبیب که دارای قد ۱۶۹ سانتیمتر است به عنوان تنها رکابزن ایران برای مسابقه در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس انتخاب شد.

سوابق ورزشی

علی لبیب دوچرخه سواری را ابتدا در نوجوانی آغاز کرد و با درخشش در مسابقات استانی توانست به تیم ملی راه یابد. او عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران در بخش جاده‌ای در بازیهای آسیایی در سال ۲۰۲۲ در هانگژو، چین موفق شد به مقام چهارم مسابقات دست یابد. وی دارنده مدال طلا مسابقات کشور در سال ۲۰۱۹ شد. او همچنین مدال نقره مرحله دوم تور ایران آذربایجان را کسب کرده است.

بیوگرافی علی لبیب دوچرخه

علی لبیب، نماینده دوچرخه‌سواری جاده ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

کمیته تیم های ملی فدراسیون دوچرخه سواری نام علی لبیب را به عنوان رکابزن المپیکی ایران معرفی کرد.

علی لبیب نماینده دوچرخه سواری جاده ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ساعت ۱۲:۳۰ رقابت خود را آغاز خواهد کرد

بیوگرافی علی لبیب دوچرخه سوار +‌ سوابق، افتخارات ورزشی و عکس

پس از عملکرد قابل قبول لبیب در بازی های آسیایی هانگژو و به دنبال آن کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان ، با نظر موافق جاناتان ویگنز ، سرمربی حال حاضر تیم ملی ، کمیته تیم های ملی فدراسیون دوچرخه سواری با بررسی عملکرد این ورزشکار ، تنها نماینده المپیکی دوچرخه سواری ایران را جهت حضور در المپیک پاریس معرفی کرد.

نتایج علی لبیب در المپیک 2024 پاریس

این دوچرخه سوار المپیکی ایران درباره شرایط دوچرخه خود گفت: دوچرخه من برای سال ۲۰۲۴ و آخرین مدل است. وزیر هم یک دور با دوچرخه من زدند و خوششان آمد.

لبیب درباره سختی‌هایی که در مسیر المپیکی شدن کشیده است نیز گفت: بعد از بازی‌های آسیایی من در دو مسابقه عنوان چهارمی آوردم و تبدیل به مدال نشد اما خوشحالم که با ۲۲ سال سن نماینده ایران در المپیک پاریس هستم. جزو معدود سال‌هایی است که از دوچرخه سواری ورزشکاری ۲۲ ساله اعزام می‌شود.

عکس های علی لبیب

دوچرخه سوار المپیکی ایران تصریح کرد: سختی‌های بسیاری بود و تمرینات طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتم. در سال‌های قبل از نظر تجهیزات اذیت می‌شدم اما امسال در سال المپیک شرایط خوب بود و امیدوارم نتایج خوب حاصل شود.

زندگینامه علی لبیب رکابزن

مدال ها و افتخارات

قهرمانی کشور استقامت جاده ۲۰۲۱
مرحله نخست لیگ برتر اومنیوم ۲۰۲۱
سوپر لیگ RR م۳ ۲۰۲۲
قهرمانی کشور ۲۰۲۳
لیگ برتر جاده م۲ ۲۰۲۳
لیگ پیست بزرگسالان م ۲ ۲۰۲۳
لیگ برتر جاده بزرگسالان م ۳ ۲۰۲۳
قهرمانی آسیا U23 2024
مدال برنز تیم رلی قهرمانی آسیا لبنان ۲۰۱۹
مدال برنز دور امتیازی کاپ آسیایی هند ۲۰۱۹
قهرمانی کشور کوهستان سال ۲۰۱۹ ایران جوانان
نایب قهرمان کشور بزرگسالان ۲۰۲۲
سومی مرحله ۵ ام تور آذربایجان ۲۰۲۲
دومی مرحله دوم تور ایران آذربایجان
سومی مرحله اول تور جمهوریت ترکیه ۲۰۲۳
مقام پنجم کل تور جمهوریت ترکیه
اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین

source

توسط petese.ir