به گزارش سلام نو به نقل از اعتماد، علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده است.
علیرضا کاظمی کیست؟
علیرضا کاظمی دارای سوابق متعدد مدیریتی و اجرایی در حوزه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش تجارت نیوز، علیرضا کاظمی یکی از شخصیتهای سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیتهایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته میشود. وی در مقاطع مختلف، مسئولیتهای گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است. یکی از مهمترین مسئولیتهای او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بوده است.
او در شهریور ۱۴۰۰ پس از استعفای محسن حاجیمیرزایی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید، این سمت را بر عهده داشت. علیرضا کاظمی پیش از این نیز در مناصب مختلف در حوزه آموزش و پرورش فعالیت داشته و تجربه مدیریتی در این زمینه دارد.
با توجه به سمتهای مختلفی که او در نظام آموزشی ایران بر عهده داشته است، علیرضا کاظمی یکی از چهرههای تأثیرگذار در سیاستگذاری و مدیریت نظام آموزشی کشور به شمار میآید.
علیرضا کاظمی دارای سوابق متعدد مدیریتی و اجرایی در حوزه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است. برخی از مهمترین سوابق و مسئولیتهای او عبارتند از:
سرپرستی وزارت آموزش و پرورش: در شهریور ۱۴۰۰، پس از استعفای محسن حاجیمیرزایی، علیرضا کاظمی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید این مسئولیت را بر عهده داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی پیش از آنکه به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شود، به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه فعالیت میکرد. این معاونت نقش کلیدی در سیاستگذاریهای فرهنگی و تربیتی مدارس ایران دارد.
معاونت آموزش متوسطه: او همچنین در یک مقطع زمانی به عنوان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فعالیت داشته است، که در این نقش به سیاستگذاری و نظارت بر آموزش در مدارس متوسطه (دبیرستانها) میپرداخت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی: علیرضا کاظمی در مقاطعی از فعالیتهایش، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده و در این سمت به مدیریت و نظارت بر نظام آموزشی این استان میپرداخت.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش: او همچنین سابقه فعالیت به عنوان مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد که نشاندهنده تأکید و تخصص وی در امور فرهنگی و هنری مرتبط با دانشآموزان است.
source