طرفداری | تاریخ تکواندوی ایران هرگز المپیک پاریس را فراموش نمی‌کند، هرگز فراموش نمی‌کند چطور دختران و پسران ایران زمین، قلب پاریس را تسخیر کردند و تاریخ را دوباره نوشتند.

وقتی در آستانه شروع رقابت‌های المپیک بودیم، کمتر کسی انتظار مدال از تیم تکواندوی ایران را داشت ولی برعکس آنچه تصور و پیش بینی می‌شد، هر چهار تکواندوکار ایران درخشیدند و مدال‌های مختلفی را به دست آوردند، مدال‌هایی که ارزش بی‌انتهایی برای ورزش ایران دارند.

از مبینا نعمت زاده شروع کنیم، دختر 19 ساله ایران که در اولین تجربه المپیکش درخشید و همه نگاه‌ها را به سمت خودش برد. مبینا نعمت زاده با چند برد غافلگیرکننده در نهایت به مدال برنز رسید. از سوی دیگر ناهید کیانی که بعد از شکست در بازی قبلی مقابل کیمیا علیزاده، فشار زیادی را تجربه کرده بود، این بار مقابل رقبا بی‌رحم تر از همیشه ظاهر شد و به فینال رسید تا مهم ترین مدال بانوان در تاریخ ورزش ایران در المپیک را به نام خودش کند و یک نقره بگیرد.

اما این پایان ماجرای تکواندو نبود. در تیم مردان مهران برخورداری شب گذشته استارت زد و موفق شد به فینال برسد و در فینال با شکست، مدال نقره را کسب کرد. و اما مهم‌ترین مدال تکواندوکاران ایران برای پسر 20 ساله ایران یعنی آرین سلیمی بود. آرین سلیمی با درخششی مثال زدنی و عملکردی بی‌نظیر در اولین تجربه المپیکش موفق شد مدال طلا را به دست بیاورد تا بعد از سال 2008، دوباره مدال طلای تکواندو برای کاروان ورزش ایران به ارمغان بیاید.

تصویری از مسابقه فینال آرین سلیمی در المپیک پاریس 2024

چه کسی فکرش را می‌کرد این پسران و دختران این چنین بدرخشند و در قلب ما نفوذ کنند؟ در حالی که انتظاری از آن‌ها نبود ولی درخشش بی‌سابقه شان نشان داد تکواندو دوباره زنده شده است، آن هم به دست هادی ساعی، مردی که روزگاری خودش می‌جنگید و برای ایران مدال می‌گرفت، حالا در قامت رییس فدراسیون با تغییرات درستی که ایجاد کرده، مدال‌های خوش رنگی را برای ایران مهیا کرده است.

ما هم در این چند شب مثل پسران و دختران تکواندوکار ایرانی استرس داشتیم، با بردهای‌شان خوشحال و از اینکه همه‌شان مدال طلا نگرفتند ناراحت شدیم. چشم‌هایمان به تماشای ستارگان دوخته شده بودند، ستارگانی که یک اثر هنری را در شهر زیبای پاریس خلق کردند، اثر هنری که می‌توان سال‌ها درباره‌اش صحبت کرد و نوشت.

source

توسط petese.ir