ستار هاشمی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از نظر مدیرعامل ایرانسل گزینه‌ی مناسبی برای این جایگاه به شمار می‌رود. دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل، معتقد است که وزیر پیشنهادی ارتباطات انسان شایسته‌ای است.

عباسی آرند که سال‌ها در حوزه ارتباطات فعالیت می‌کند و او را با توسعه شبکه 5G، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی می‌شناسیم، درباره دکتر هاشمی گفت: «هاشمی را از زمانی که در شیراز مشغول به کار بودم و او عضو هیئت علمی دانشگاه بود میشناسم. پس از آن او در چند سال اخیر تجربه‌های مهمی با حضور در جایگاه معاونت شرکت ارتباطات زیرساخت و معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات به دست آورد.» دکتر ستار هاشمی در سه سال گذشته نیز در مقام معاونت فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال مشغول به کار بوده که مدیرعامل ایرانسل به این موضوع نیز اشاره کرده است.

در ادامه دکتر عباسی آرند وزیر پیشنهادی ارتباطات را «از نظر خصوصیات شخصی و کاری» انسان شایسته‌ای ارزیابی کرده و حضور او در وزارت ارتباطات را «به نفع اکوسیستم» دانسته است. او اضافه کرد:

اطمینان دارم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد با کمک دولت و فعالان عرصه و حضور وی [ستار هاشمی] در قابل حل است.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل همچنین افزود: «هاشمی گوش شنوایی برای دغدغه‌ها و مسائل فعالان حوزه فاوا دارد و اهل تعامل و مشورت است. به همین دلیل می‌تواند ارتباط بهتری با بدنه اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشد.» او همچنین تحصیلات آکادمیک و «مرتبط»، حضور در بدنه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جوانی و «انگیزه برای انجام کار و رفع چالش‌ها» را از ویژگی‌های برتر ستار هاشمی برای تصدی وزارت ارتباطات عنوان کرد.

گفتنی است عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دولت سیزدهم نیز تحصیلات مرتبط دانشگاهی با فعالیت خود و تجربه حضور در معاونت‌ها و سازمان‌های مشابه را داشت.

عباسی آرند در پایان نیز خاطرنشان کرد:

حوزه اقتصاد دیجیتال، شاید مهم‌ترین بخشی است که انتظار می‌رود وزیر ارتباطات آینده و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر آن متمرکز شوند. اکنون متوسط سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورها، حدود 15 درصد است. در ایران سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی (GNP) حدود 7.5 درصد است که برای برنامه هفتم توسعه دستیابی به ۱۰درصد هدفگذاری شده؛ اما تا سال پایانی اجرای این برنامه، متوسط سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی کشورها حدود 25 تا 30 درصد پیش‌بینی شده است.

او در پایان گفت که امیدوار است با حضور هاشمی در وزارتخانه «فضای کسب و کارهای دیجیتال تسهیل شود» و «سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد». مدیرعامل ایرانسل مهم‌ترین مسئولیت وزیر آینده ارتباطات را «توسعه زیرساخت اقتصاد دیجیتال» می‌داند. وظیفه‌ای که او بر این باور است دکتر ستار هاشمی می‌تواند از پس آن بر بیاید.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir