بیوگرافی کامل و زندگینامه یونس امامی کشتی گیر و همسرش + رزومه و تصاویر جدید

بیوگرافی یونس امامی

یونس امامی : زادهٔ ۱۰ فروردین ۱۳۷۶ متولد شده در نورآباد دلفان ، کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی این کشتی گیر عزیز و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

یونس امامی

او در مقطع کارشناسی رشتهٔ تربیت بدنی در دانشگاه آزاد، واحد سماء شهریار به تحصیل پرداخته‌ است.

سوابق

یونس امامی کشتی را از ۱۰ سالگی زیر نظر مربی خود مهدی قاسمی در شهریار آغاز کرد و در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا مدال برنز گرفت و در همان سال و در پیکارهای قهرمانی جهان در همین رده سنی به مدال نقره جهان دست یافت. او بعد از پشت سر گذاشتن رده نوجوانان ۲ سال در رده جوانان توفیقی نداشت اما سرانجام در سال ۲۰۱۷ پس از کسب مدال نقره جوانان آسیا موفق به کسب برنز جوانان جهان نیز شد و سپس به اردوی تیم ملی زیر ۲۳ سال و بزرگسالان ایران دعوت شد. یونس امامی سال ۲۰۱۹ در وزن ۷۰ کیلوگرم مسابقات آسیایی، در دور نخست با نتیجهٔ ۱۰ بر صفر از سد راجنیش از هند گذشت.وی نیز در دور بعد مقابل تمولن انتختویا از مغولستان با نتیجهٔ ۱۲ بر ۲ پیروز و راهی دور نیمه‌پایانی شد و در ابن مرحله مقابل نورکوژا کایپانوف از قزاقستان ۱۲ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت و در این دیدار با نتیجهٔ ۱۱ بر صفر باتیر بورجاکوف از ترکمنستان به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

یونس امامی در المپیک ۲۰۲۴

او در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس یونس امامی در دور دوم به مصاف نودیم از گینه بیسائو رفت و در نهایت با نتیجه مقتدرانه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید همچنین در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف  کایل دیک، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا رفت که با نتیجه ۱۱ بر یک مغلوب حریف خود شد. بدین ترتیب یونس امامی از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند و باید منتظر صعود حریف آمریکایی اش به فینال باشد تا در شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند.

بیوگرافی یونس امامی

همسر ایشان کیست

متاسفانه از وضعیت تاهل و زندگی شخصی ایشان چیزی در دست نیست.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی ایشان در اینستاگرام با نشانی* در دسترس عموم قرار دارد.

دیگر عکس ها

سوابق یونس امامی

زندگی شخصی یونس امامی

تحصیلات یونس امامی

یونس امامی کشتی گیر

پیروزی یونس امامی در المپیک 2024

افتخارات یونس امامی

رزومه یونس امامی

یونس امامی کیست

همراه ما باشید

source

توسط petese.ir