فیلم کمیته مجازات فیلم سینمایی به کارگردانی علی حاتمی در سال ۱۳۷۷ ساخته شده و قرار بر این است از شبکه نمایش پخش شود. در ادامه به معرفی اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم کمیته مجازات همراه با بیوگرافی و عکس های تمامی بازیگران فیلم کمیته مجازات محصول ایران و بیوگرافی نقش ها و زمان پخش در مردادماه ۱۴۰۳ می پردازیم.

بازیگران فیلم سینمایی کمیته مجازات +‌داستان، اسامی و بیوگرافی

توضیحات فیلم

کمیته مجازات فیلمی درام، تاریخی به کارگردانی علی حاتمی ساختهٔ کشور ایران در سال ۱۳۷۷ است. “جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی، داوود رشیدی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، زهرا حاتمی، پرویز پورحسینی، جهانگیر الماسی، اسماعیل محرابی، مینو ابریشمی” از جمله بازیگران این فیلم هستند

این اثر که نخستین‌بار اسفند ۱۳۷۷ بر پرده سینماها به نمایش درآمد، خلاصه قسمت‌هایی از سریال «هزاردستان» است که به صورت فیلم سینمایی تدوین شده است و داستان آن به فعالیت‌های «کمیته مجازات» در سال‌های پایانی دوره قاجار بازمی‌گردد.

مرحوم علی حاتمی، نویسنده و کارگردان این فیلم متولد ۲۳ مرداد ماه ۱۳۲۳ بود که ۱۴ آذر ۱۳۷۵ در سن ۵۲ سالگی در اثر سرطان درگذشت.

بازیگران فیلم کمیته مجازات1

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم کمیته مجازات با عکس جدید

بازیگران فیلم کمیته مجازات سینمایی به کارگردانی عای حاتمی در سال ۱۳۷۴ عبارتنداز:

“جمشید مشایخی در نقش رضا تفنگچی
علی نصیریان بازیگر نقش ابوالفتح میرزا
محمدعلی کشاورز بازیگر نقش شعبون استخوانی
عزت‌الله انتظامی در نقش خان مظفر
جهانگیر فروهر در نقش کلنل تامینات تهران
مینو ابریشمی در نقش همسر ابوالفتح میرزا
پرویز پورحسینی در نقش متین‌السلطنه
جهانگیر الماسی در نقش دکتر موسی خان فیض
اسفندیار ماوندادی بازیگر نقش آکاووس
سروش خلیلی بازیگر نقش مسئول سقاخانه
سعید امیرسلیمانی بازیگر نقش میرشکار
اسماعیل ارحام صدر بازیگر نقش اسماعیل خان رئیس انبار غله
مهری ودادیان بازیگر نقش همسر اسماعیل خان
افراسیاب طوفان بازیگر نقش سردسته قداره‌بندان
محمود بصیری” که از بازیگران این فیلم سینمایی می باشند.

بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی کمیته مجازات

خلاصه فیلم

فیلم ”کمیته مجازات” فیلمی در ژانر درام – تاریخی به کارگردانی «زنده‌یاد علی حاتمی» و محصول سال ۱۳۷۷ کشور ایران است. این فیلم، خلاصه قسمت‌هایی از سریال هزار دستان است که به صورت فیلم سینمایی درآمده است و برداشتی آزاد از فعالیتهای «کمیته مجازات» در سالهای پایانی دوره قاجار است.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم کمیته مجازات با عکس جدید

در خلاصه داستان فیلم آمده

رضا تفنگچی نظر ابوالفتح میرزا را جلب می کند. در تهران سالهای۱۲۹۵ (جنگ جهانی اول) گروهی وطن خواه کمیتة مجازات را برای نابودی خائنین تشکیل داده اند. رضا با هدایت شدن از سوی ابوالفتح ترورها را آغاز می کند.

به هنگام پادشاهی احمد شاه قاجار، ابوالفتح میرزای صحاف که به همراه همسر و فرزندش اصلان از تبریز به تهران آمده و عضو انجمن مجازات است، با جذب رضا، تفنگچی معیر الدوله، نقشه‌ای برای ترور شخصیت‌هایی را که از دیدگاه انجمن خائن به میهن هستند می‌کشند. ابوالفتح همسر و فرزندش را راهی ولایت می‌کند و به دستور او اسماعیل خان، رئیس سازمان غله را که به انگلیس غله صادر کرده‌است و سبب کمبود غله و نان در کشور شده‌است، ترور می‌کند.

بازیگران فیلم کمیته مجازات 3

پس از چندی، شبی رضا که در می‌خوارگی زیاده روی کرده، اسرار انجمن را نزد شعبان استخوانی فاش می‌کند و درگیری شعبان و همراهانش با او سبب می‌شود دریابد که شعبان نیز از آدمهایی است که انجمن ازشان استفاده می‌کند. ترور دوم را رضا با حضور در مجلس زنانه، هنگام سخنرانی متین السلطنه، مدیر روزنامه عصر جدید و مخالف سرسخت انجمن مجازات انجام می‌دهد. نوبت به ترور خان مظفر، عامل اصلی استعمار در ایران مشهور به هزاردستان که می‌رسد، او با پرداخت وجهی برای کمک به انجمن جان خود را می‌خرد.

بازیگران فیلم کمیته مجازات 4

ترور سوم را شعبان با کشتن کفیل شعبه تأمینات در سلمانی انجام می‌دهد. ابوالفتح به رضا خبر می‌دهد که او به دلیل فاش کردن اسرار انجمن، خود باید به دست شعبان کشته شود. ابوالفتح به دلیل همسو شدن انجمن با هزاردستان، از آن جدا می‌شود و رضا نیز با حیله‌ای شعبان و همراهانش را به ته چاه می‌فرستد و خود تهران را ترک می‌کند.

بازیگران فیلم کمیته مجازات2

معرفی بازیگران و عوامل فیلم سینمایی کمیته مجازات

فیلم سینمایی کمیته مجازات
کارگردان و نویسنده: زنده‌یاد علی حاتمی
تهیه‌کننده محمدمهدی دادگو
نویسنده علی حاتمی
موسیقی مهرداد جنابی
فیلم‌بردار مهرداد فخیمی
تدوین‌گر واروژ کریم مسیحی
توزیع‌کننده شهر فیلم

زمان پخش

فیلم سینمایی” کمیته مجازات” چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش میشود و در ساعت های ۳ و ۱۵ تکرار و باز پخش می شود.

source

توسط petese.ir