نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۴ امسال از تاریخ ۳۱ مرداد کار خود را آغاز کرده است و تا ۲ شهریور ادامه دارد. من به عنوان نماینده ویجیاتو در این نمایشگاه حضور داشتم تا از نزدیک به تجربه دموی برخی از بازی‌های حاضر بپردازم و گفتگویی با تعدادی از استودیوها و ناشرهای داشته باشم. متن پیش رو گزارشی از تجربه روز اول نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۴ است.

خبرنگاران از حدود ساعت ۸ صبح به وقت کلن آلمان می‌توانستند وارد سالن نمایشگاه شوند تا به صورت ویژه بتوانند با غرفه‌دارها گفتگو و دموهای مختلف را تجربه کنند. درهای نمایشگاه از حدود ساعت ۱ ظهر برای عموم باز می‌شد، اما افراد بسیاری از همان صبح پشت درها منتظر ایستادند تا هر چه زودتر بتوانند به دمو بازی‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.

یکی از اولین غرفه‌هایی که به آن سر زدم، غرفه بازی Kingdom Come: Deliverance 2 بود که توسط استودیوی Warhorse Studios ساخته می‌شود و یکی از آثار مورد انتظار برای دوست‌داران سبک نقش‌آفرینی است. این غرفه به جرئت یکی از زیباترین و بهترین غرفه‌های نمایشگاه به شمار می‌رود و طراحان آن بسیار تلاش کرده‌اند تا فضاسازی روستاها و بازارچه‌های داخل بازی را پیاده کنند. تصاویر زیر، این غرفه را از نماهای مختلف نشان می‌دهد. اما در ادامه دوباره به آن سر خواهیم زد.

شرکت‌های متعددی چون ایکس‌باکس، کپکام و 2K Games از تبلیغات داخل سالن استفاده کرده‌اند و بنرهای اختصاص یافته سرویس گیم‌پس، بازی Monster Hunter Wilds و Civilization VII را در یکی از راهروهای اصلی می‌توان دید.

سولزلایک چینی

اما برای اولین تجربه مهم امروز به غرفه بازی مورد انتظار Phantom Blade Zero رفتم ؛ یک اثر دیگر که توسط استودیوی چینی S-Game ساخته می‌شود و پس از عملکرد موفق بازی Black Myth: Wukong احتمالا نگاه‌های بیشتری به سمت این اثر و صنعت بازی‌سازی در چین معطوف شده است. خبرنگاران در این غرفه می‌توانستند به تجربه دموی مخصوص این بازی در گیمزکام که حدود نیم ساعت زمان دارد مشغول شوند. همزمان با تجربه دمو هم یک شخص به عنوان راهنما کنار خبرنگار قرار داشت تا توضیحات تکمیلی ارائه دهد و به من کمک کند.

طبق تجربه من از دموی Phantom Blade Zero با اثری خیلی خوب طرف هستیم که المان‌های عناوین سولزلایک را با اثری چون «نینجا گایدن» ترکیب می‌کند. سازندگان ایده‌های جالب و متفاوتی همچون کول‌داون برای آیتم‌های مختلف در آن قرار داده‌اند تا تجربه منحصر‌به فردی ارائه دهد. گیم‌پلی مبارزات هم بسیار روان و در عین حال سخت است. دمویی که پدرام تجربه کرد، بیشتر روی سه باس‌فایت تمرکز داشت و مسیر بین آنها برای دمو حذف شده بود. استایل هر باس‌فایت کاملا با دیگری تفاوت داشت که یادآور عناوین سولزلایک است و برای مقابله با هرکدام، باید استراتژی خاصی را پیش ببرید. نکته جذاب این که پس از شکست هر باس می‌توانید سلاح او را بردارید.

متاسفانه پس از تجربه دمو، فردی از تیم سازنده برای گفتگو حضور نداشت، اما موفق به گفتگو با تیم مارکتینگ بازی شدم. طبق گفته آنها در بازی Phantom Blade Zero بیش از ۳۰ سلاح مختلف وجود دارد. خود دمو هم اگر چه گرافیک بسیار خوبی داشت، اما از مقداری افت فریم رنج می‌برد.

پس از تجربه این دمو، سراغ سمت غرفه بازی Delta Force: Hawk Ops رفتم. اما نکته جالبی که حین مسیر توجه را جلب می‌کرد، صف طولانی بازدیدکنندگان برای تجربه بازی مورد انتظار Monster Hunter Wilds بود که بدون شک یکی از مورد انتظارترین آثار سال بعد محسوب می‌شود.

دلتا فورس باز می‌گردد

حالا سراغ بازی Delta Force: Hawk Ops برویم که قرار است این فرنچایز به‌یادماندنی را پس از ۱۵ سال احیا کند. طبق تجربه دموی این اثر، بازی به سه بخش کلی Campaign و Havoc Warfare و Tactical Turmoil تقسیم می‌شود. بخش اول که همان بخش داستانی به حساب می‌آید. بخش دوم هم حکم بخش چندنفره را دارد که تنها دو حالت آن در دمو در دسترس بود.

اول حالت Capture که دقیقا مشابه حالت Conquest در سری بتلفیلد است و نقشه‌هایی با ابعاد بزرگ دارد و داخل آن می‌توانید سوار وسایل نقلیه شوید. البته در گستردگی به آن سری نمی‌رسد و هم تعداد وسایل نقلیه کمتری دارد، هم خبری از جت جنگی نیست و فقط با هلیکوپتر می‌توانید پرواز کنید. حالت دوم با نام A/D به حالت Frontline در بازی Battlefield V شباهت دارد. سازندگان وعده دادند تا پایان امسال، حالت‌های بیشتری چون Trench Warfare را به بازی اضافه کنند.

بخش سوم که حالت Extraction بازی محسوب می‌شود، بخش خیلی جالبی بود که تجربه‌اش چیزی بین Escape from Tarkov و بخش اکسترکشن در Warzone 2.0 است. سازندگان در جواب به این سوال که چگونه قرار است این بخش خود را از بازی‌های دیگر متمایز کند، گفتند قرار است سخت و هاردکور باشد. همچنین در این بخش ماموریت‌هایی وجود دارد که به مرور سخت‌تر می‌شوند و در کل تجربه‌ای واقع‌گرایانه از یک نسخه دلتا فورس ارائه خواهد داد. سوال بعدی این بود که چرا طی پانزده سال اخیر شاهد نسخه‌ای دلتا فورس نبودیم که سازندگان گفتند به این سری از قدیم علاقه داشتند و موفق شدند حقوق این بازی تصاحب کنند.

آنها برای آینده این بازی برنامه دارند و می‌خواهند به پشتیبانی از این اثر به عنوان یک بازی لایو سرویس ادامه دهند. یکی از وعده‌های قابل توجه سازندگان، تغییرات بزرگ در آینده بود. برای مثال وسایل نقلیه بیشتری اضافه خواهد شد و یکی از آپدیت‌های بزرگ، تخریب‌پذیری گسترده محیط را اضافه خواهد کرد؛ چیزی که نمونه بارز آن را در سری بتلفیلد دیدیم و فعلا حداقل در این دمو به طور جدی دیده نشد. دموی اجرا شده هم اگر چه تعداد اندکی باگ داشت، اما در کل بسیار پولیش بود و روی تنظیمات اولترا کاملا روان اجرا می‌شد.

یکی از نکات بسیار برجسته در دموی Delta Force: Hawk Ops شخصی‌سازی بسیار گسترده و دقیق سلاح‌ها بود. بازیکن نه تنها قابلیت تغییر قسمت‌های مختلف هر سلاح را دارد، بلکه می‌توانید هر بخش را جداگانه کالیبره کنید. برای مثال مشخصات دوربین یا قنداق سلاح به صورت جداگانه قابل تغییر است و شما می‌توانید میزان زوم دوربین یا وزن قنداق را به دلخواه تنظیم کنید. این مکانیک باعث می‌شود حتی یک تفنگ ثابت کلی تنظیمات مختلف داشته باشد.

پس از تجربه این دمو، دوباره به غرفه بازی Kingdom Come: Deliverance II سر زدم و توضیحات جالبی از آن ارائه دادم که در ویدیوی زیر می‌توانید آن را بشنوید.

گزارش ویجیاتو از روز اول گیمزکام اینجا به پایان می‌رسد. اما در انتهای این هفته می‌توانید منتظر گزارش‌های دیگر و نمایش اختصاصی از غرفه‌ها و بازی‌های مختلف باشید. پس حتما در روزهای آتی سایت ویجیاتو را دنبال کنید.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir