08 شهریور 1403 ساعت 20:58

بر اساس اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد که گروه خودروسازی بهمن توانسته‌ با شرکت گریت وال برای برای مونتاژ هاوال H6 در ایران به توافق برسد.

هاوال H6 هیبرید خودرویی کراس اوور به شمار می‌رود که جدیدا توسط بی ام کارز (زیر مجموعه بهمن موتور که عرضه خودروهای وارداتی این شرکت را بر عهده دارد) به صورت یک محصول وارداتی به بازار داخلی کشور راه پیدا کرده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیراز که در تاریخ خرداد امسال برگزار شد، رونمایی و پس از آن در سامانه خودروهای وارداتی به عرضه رسید. با توجه به پتانسیل این خودرو و تقاضای بالای آن در بازار، گروه بهمن برنامه دارد تا این خودرو را در آینده‌ای نزدیک به صورت مونتاژی به بازار عرضه کند و به زودی خط تولید این کاس اوور در مجموعه بهمن موتور افتتاح خواهد شد.

مونتاژ هاوال H6

مجوز مونتاژ هاوال H6 در ایران

هاوال اچ 6 به عنوان محصولی از گریت وال چین، یکی از پرفروش‌ترین خودروها در سراسر جهان و بخصوص کشور چین محسوب می‌شود که توانسته در تمامی نسل‌هایش به لطف همخوانی کیفیت و قیمت، رضایت متقاضیان را جلب کند. حضور این خودرو در بازارهای مختلف جهانی و فروش قابل قبول آن، سبب شده تا مونتاژ هاوال H6 توسط بهمن موتور ایده منطقی‌ای باشد و در صورت قیمت‌گذاری منطقی، به احتمال زیاد شاهد عرضه موفقی برای این خودرو در بازار ایران خواهیم بود.

مونتاژ هاوال H6

مشخصات و امکانات هاوال H6 در قیاس با سایر خودروهای چینی که در کشور مونتاژ می‌شوند، یک سر و گردن بالاتر است. اگر پروسه تجهیز خط تولید این کراس اوور هیبرید قبل از ورود سایر خودروهای جدید چینی به بازار افتتاح شود، احتمالا شاهد یکه تازی H6 در بازار خودروهای مونتاژی داخل کشور خواهیم بود.

با توجه آخرین اخبار خودرو، گویا گروه بهمن قراردادها و تاییدیه‌های لازم برای مونتاژ این خودرو را از گریت وال دریافت کرده و به زودی شاهد مونتاژ هاوال H6 توسط بهمن موتور خواهیم بود.

 

مشخصات فنی هاوال اچ 6

با رونمایی هاوال اچ 6 در نمایشگاه شیراز مشخص شد که این خودرو به یک پیشرانه هیبریدی مجهز شده است. این پیشرانه از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است.

موتور توربوشارژر بنزینی در صورت استفاده از بنزین با عدد اکتان بالا، در حالت بیشینه توانایی تولید 147.5 اسب بخار قدرت و گشتاور 230 نیوتن بر متر را دارا است. موتور الکتریکی این خودرو هم در نوع خود از توان بالایی برخوردار بوده، این موتور با وجود باتری‌های الکتریکی کوچک، توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن بر متر گشتاور را دارد. توان تولیدی توسط پیشرانه‌های این خودرو به وسیله یک گیربکس DHT به چرخ‌های جلو این خودرو منتقل می‌شود. به لطف استفاده از پیشرانه هیبرید، مصرف سوخت ترکیبی هاوال H6 در حد 100 کیلومتر حدود 5.2 لیتر خواهد بود.

ایمنی، امکانات و آپشن‌های رفاهی

به لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی هاوال H6 یکی از غنی‌ترین خودروهای عرضه شده در بازار ایران محسوب می‌شود. کراس اوور هیبرید هاوال دارای امکاناتی نظیر رانندگی خودکار سطح 2، رادار هشدار تغییر خط، سیستم پایش خستگی و خواب آلودگی راننده، دارای ایربگ جلو، جانبی و پرده‌ای، اتوهلد، حسگر تشخیص عبور عابر پیاده،کنترل کشش و پایداری، رادار نقطه کور، شارژر وایرالس، سقف پارانوما، دوربین ثبت وقایع، دوربین 360 درجه، دوربین دنده عقب، نمایشگر مالتی مدیا 10.3 اینچی، نمایشگر 10.25 اینچی کلاستر، حالت‌های متنوع رانندگی با تغییر مود نمایشگر کلاستر، تهویه مطبوع اتوماتیک، درب صندوق عقب برقی، گرمکن و سرد کن برای صندلی‌های سرنشینان جلو و… است.

مونتاژ هاوال H6

ابعاد هاوال اچ 6 هیبرید

هاوال اچ 6 هیبرید به عنوان رقیب لاماری ایما، دارای 4653 میلی‌متر طول، 1886 میلی‌متر عرض، 1730 میلی‌متر ارتفاع و 2738 میلی‌متر فاصله محوری است که از لحاظ ابعاد کمی از لاماری ایما بزرگتر خواهد بود.

قیمت هاوال H6

هاوال اچ ۶ هیبریدی در بازارهای جهانی با قیمت ۲۵ تا ۲۹ هزار دلار معامله می‌شود. از این رو احتمالا این خودرو با احتساب هزینه‌های گمرکی با قیمت حدود ۳ میلیارد تومان وارد کشور خواهد شد. از آنجایی که قرار است مونتاژ هاوال H6 توسط بهمن موتور در ایران صورت پذیرد انتظار می‌رود این خودرو با قیمت کمتری به نسبت نسخه وارداتی در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

هم اکنون حواله نسخه وارداتی هاوال اچ 6 هیبرید در بازار آزاد حدود 350 تا 400 میلیون تومان قیمت دارد.

در گجت نیوز بخوانید: تصاویر جدید هاوال H6 فیس لیفت کابین به‌روز این شاسی بلند چینی را نشان می‌دهند هاوال نسخه جدید شاسی بلند H6 را معرفی کرد؛ چهره متحول‌شده با موتور 240 اسب بخاری شاسی بلند پلاگین هیبریدی هاوال H6 رونمایی شد این سریع ترین خودرو ضدگلوله دنیا با شتاب زیر ۲ ثانیه و قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار است پیکاپ KMC T9 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه ANCAP شد + ویدیو تست تصادف نخستین تصاویر واقعی از چری فالوین T11، شاسی بلند لوکس و درشت هیکل چینی‌ها رونمایی شد همزمان با شروع تولید مجدد پیکاپ بهمن G9، قیمت جدید این خودرو با 610 میلیون تومان افزایش اعلام شد

source

توسط petese.ir