یوتیوب قابلیت جدید Courses را معرفی کرده که به محتواسازها امکان اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی مستقیما از طریق کانال‌هایشان را می‌دهد. این قابلیت ابتدا در سال 2022 با گروهی از کاربران منتخب مورد آزمایش قرار گرفته بود. حالا به طور عمومی عرضه شده است و راه جدیدی برای جذب مخاطبان بیشتر و کسب درآمد فراهم می‌کند.

قابلیت Courses که از طریق YouTube Studio در دسکتاپ در دسترس است، به خالقان محتوا اجازه می‌دهد تا دوره‌های آموزشی چند درسی ارائه کنند. همچنین درس‌ها را با کوئیزها و بحث‌های اختصاصی تکمیل کنند. این دوره‌ها را می‌توان به صورت رایگان یا با دریافت هزینه یکباره ارائه کرد. یوتیوب بدین ترتیب راه جدیدی برای تولیدکنندگان محتوا فراهم می‌کند تا از تخصص خود درآمدزایی کنند.

یوتیوب این دوره‌ها را تبلیغ خواهد کرد. همچنین آن‌ها را با یک نشان مخصوص در سراسر پلتفرم خود، از جمله نتایج جستجوها، صفحات کانال‌ها و پیشنهادات Watch Next، متمایز می‌کند. این دوره‌ها همچنین در یک تب اختصاصی در صفحات کانال‌ها نشان داده خواهند شد و حتی ممکن است در یک صفحه مرکزی Courses در یوتیوب نمایش داده شوند.

یوتیوب همچنین سیستمی برای ردیابی پیشرفت بازدیدها معرفی کرده است. یک پنل اطلاعات در صفحه پلی‌لیست دوره آموزشی، جزئیاتی درباره طول دوره ارائه کرده و پیشرفت بازدیدها را ردیابی می‌کند. زمانیکه مخاطبان شما همه ویدیوها را در یک دوره کامل کنند، یک نشان دریافت خواهند کرد که در تب You ظاهر خواهد شد.

چگونه یک دوره درسی در یوتیوب Courses ایجاد کنیم

پروسه ایجاد یک دوره بسیار ساده است: محتواسازها می‌توانند به YouTube Studio در دسکتاپ بروند، روی Create، سپس New Course کلیک کرده و جزئیات دوره را وارد کنند. مشابه همان کاری که برای ایجاد یک ویدیوی جدید یوتیوب انجام می‌دهید. در حالی‌که ایجاد دوره فعلا فقط به دستگاه‌های دسکتاپ محدود است، خالقان محتوا این امکان را دارند که ویدیوهای خود را از طریق گوشی آپلود کرده و بعدا آن‌ها را در دستگاه‌های دسکتاپ به دوره‌ها اضافه کنند.

یوتیوب این قابلیت را به تدریج عرضه می‌کند. بنابراین اگر هنوز آن را مشاهده نمی‌کنید کمی صبور باشید. اگر خیلی مشتاق هستید، YouTube Studio را روی دسکتاپ بررسی کنید تا ببینید آیا گزینه New Course در منوی Create قابل دسترس است یا خیر.

منبع

androidauthority



source
کلاس یوس

توسط petese.ir