وقتی سامسونگ ۶ سال پیش اولین گوشی تاشو Galaxy Fold را معرفی کرد، قیمت بالای گوشی با توجه به سال‌ها تحقیق و توسعه و هزینه‌های ساخت، قابل توجیه بود. اما حالا که ۶ نسل از این گوشی گذشته نه‌تنها شاهد کاهش قیمتی نبودیم، بلکه Galaxy Z Fold 6 با قیمت ۱۹۰۰ دلاری خود گران‌تر از نسل پیش عرضه شده است. در بررسی گلکسی زد فولد 6 سامسونگ سعی کردیم تمامی بهبودهای این نسل را زیر ذره‌بین فارنت برده و البته معایبی که هنوز برطرف نشده‌اند را نیز پیدا کنیم.

سامسونگ امسال پرچم‌دار تاشو خود را با طراحی نسبتاً متفاوت و عریض‌تر روانه بازار کرده و آن را به جدیدترین سخت‌افزار و نرم‌افزار دنیای اندروید هم مجهز کرده است. با این‌حال رقبای چینی مثل وان پلاس، اوپو، آنر و شیائومی حالا در بسیاری زمینه‌ها از گلکسی زد فولد 6 جلوتر هستند. در پرچم‌دار تاشو سامسونگ برخلاف گلکسی S24 اولترا خبری از بدنه تیتانیومی و یا پوشش ضدبازتاب نمایشگر نیست. سامسونگ همچنین کماکان از سرعت شارژ پایین ۲۵ واتی استفاده کرده و دوربین‌های این گوشی نیز عملکردی در سطح قیمت گوشی ندارند. در ویدئوی بررسی نمونه تصاویر و ویدئوهای این گوشی را می‌توانید ببینید و خودتان قضاوت کنید!

با این‌حال شکی نیست که سامسونگ بهتر از سایر رقبا، نرم‌افزار گلکسی زد فولد 6 را برای بهره‌بردن از نمایشگر بزرگ گوشی بهینه کرده است. همچنین برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI واقعاً مفید هستند. متأسفانه اما هوش مصنوعی سامسونگ هنوز درکی از زبان فارسی نداشته و به همین خاطر برخی قابلیت‌های آن برای کاربران ایرانی کاربرد چندانی نخواهد داشت. خدمات +Care نیز می‌تواند تا حدی خیال خریداران را از صدمات احتمالی به نمایشگر تاشو راحت کند.

در بررسی گلکسی زد فولد 6 می‌توانید همچنین عملکرد تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 را در بنچمارک‌ها و بازی‌های مختلف ببینید. به نظر می‌رسد سامسونگ امسال هم برای ایجاد تغییرات بنیادین در پرچم‌دار تاشوی خود آماده نبوده و باید انتظار تغییرات بیشتری را در نسل بعدی داشته باشیم. اما آیا در شرایط فعلی Galaxy Z Fold 6 ارزش قیمت ۱۹۰۰ دلاری خود را دارد؟

پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای جدیدترین بررسی‌ها و ویدئوها، کانال یوتیوب فارنت را حتماً دنبال کنید.



source
کلاس یوس

توسط petese.ir