فیل اسپنسر در مصاحبه اخیر خود فاش کرده که ایکس باکس قصد داشت تا اولین نسخه از Destiny را به عنوان یک بازی انحصاریی معرفی کند. البته او بیان داشت که تصمیمات اشتباه ایکس باکس تا به امروز کم نبوده است.
غیرقابل انکار است که ایکس باکس دارای انحصاری های بزرگی است، از سری Halo و Gears of War گرفته تا Forza و Fable که هیچ یک روی پلیاستیشن حضور پیدا نکردهاند. همانطور که گفته شد، مجموعه بازیهای اول شخص و شوتر ایکس باکس جز فرنچایزهای معدودی مثل هیلو نسبت به کنسول رقیب ضعیفتر است و انتشار آثاری مثل Hi-Fi Rush و Indiana Jones نشان میدهد که برنامه چندانی برای حرکت به سمت آثار شوتر اول شخص در این استودیو دیده نمیشود.
فیل اسپنسر اخیراً صحبتهایی در رابطه با این موضوع داشته که اطلاعات جالبی را به اشتراک میگذارد. در بخشی از صحبتهای اسپنسر در رویداد PAX West 2024، اسپنسر درباره برخی از بازیهایی ایکس باکس صحبت کرده و بیان میکند که Bungie در اصل قصد داشت Destiny را برای مایکروسافت منتشر کند. به گفته اسپنسر ایکس باکس عمداً تصمیم گرفت که Destiny را انحصاری ایکس باکس نسازد، که با توجه به اینکه سری Halo چقدر برای آنها تجربه خوبی بوده تصمیم عجیبی به نظر میرسد.
در نهایت، اما بانجی به پلیاستیشن واکتیویژن به ایکس باکس رسید و این همکاریها ادامه نیافت. اگرچه این همه ماجرا نیست، زیرا اسپنسر فاش میکند که Guitar Hero در ابتدا به ایکسباکس پیشنهاد داده شده بود، اما آن زمان او باور داشته که این بازی نمیتواند تجربه مناسبی روی ایکس باکس باشد. نکته بامزه آن است که Guitar Hero اکنون به ایکس باکس بازگشته و در فروشگاه آن حضور دارد!
اسپنسر پس از مطرح کردن ماجرای Guitar Hero، خاطرنشان میکند که اشتباهات بسیاری هنگام امضای قرارداد بازیهای انحصاری انجام گرفته، که برخی از آنها تاثیرات بسیار بدی روی روند کار این کمپانی گذاشته است. از آثار مارولی و Genshin Impact گرفته تا قسمت سوم سری محبوب GTA که میتوانست انحصاری مایکروسافت باشد.
source