طرفداری | استقلال نکونام تا اینجای فصل جدید لیگ برتر حال مساعدی ندارد، آن چنان که صدای نارضایتی هواداران این باشگاه نیز در آمده است. او که این نارضایتی ها و عواقب آن که حاصل عملکرد نامطلوب تیمش در این ۳ بازی است را حس کرده، به تازگی وعده اصلاح و قهرمانی داده است؛ وعده ای که البته با تغییر نگرش و تلاش لازم برای رفع نواقص و بهبود امور دست یافتنی خواهد بود.

کاپیتان باسابقه دیروز تیم ملی که در عرصه مربی گری نیز کارنامه قابل قبولی دارد حتما می داند که تداوم این روند و ارتقای آن خصوصا با تیمی چون استقلال، محتاج الزاماتی است که غفلت از آن، هم به ضرر خودش تمام می شود و هم به ضرر تیم پرهوادار و متوقعش.

اما کدام الزامات؟ بدون تعارف و متاسفانه مربیان ایرانی از علم روز فوتبال فاصله دارند، شوربختانه از مجهزشدن بدان نیز به دلایلی گریزانند که بخشی از آن نیز به خاطر فضای خاص فوتبال ایران است؛ نکونام هم امروز چوب این خلا فراگیر در نزد مربیان داخلی و هم چنین دایره محدود افکار تاکتیکی اش را می خورد، افکاری که سال هاست در تیم هایش بطور یکنواخت اجرا کرده و به ویژه در استقلال (به خاطر دیده شدن بیشتر) برای حریفان عیان تر و قابل مقابله تر شده است. پس مهم ترین قدم تغییر و اصلاح در نگرش و روش با بهره گیری از علم روز است و راه میان بر نیز به کارگیری یک دستیار خوب خارجی است که چقدر او و تیمش جلوتر بودند اگر پیش از فصل به این مجموعه اضافه می شد!

قابل ذکر است که مربی خارجی به صرف خارجی بودن کارگشا نیست و مولفه های کاردانی و کاربلدی در وی، باید مورد توجه و مداقه اساسی قرار بگیرد تا فقط پول و وقت هدر نداده باشیم. نکونام برای توفیق خود و تیمش باید به این بازی “برد-برد” روی آورد، البته با اعتقاد و جدیت، نه برای بستن دهان ها. یک دستیار بادانش و خوب خارجی می تواند انتفاع و ارتقای فنی جواد و تیمش را توامان درپی داشته باشد و این نیاز مبرم استقلال این فصل است.

از دیگر الزامات مورد نیاز این استقلال، اضافه شدن مدافع وسط، هافبک طراح و مهاجمی زهرآگین برای رقابت در ۲ سطح داخلی و آسیایی است که با وجود قانون بحث برانگیز و البته بدون معنا و ضمانت سقف بودجه، بسی مشکل است ولی مدیریت و سرمربی باید برای حل آن بدنبال راهکاری جدی باشند زیرا در این مورد خود قصورهایی زیان بار مرتکب شده اند؛ از استخدام بیجای ۲ بازیکن بوسنیایی گرفته تا تمدید با بازیکنانی که طی این سالها نشان داده اند که در قواره استقلال نبوده و نیستند!

نکونام اگر دنبال احقاق وعده جدیدش باشد محکوم به رعایت این الزامات است.

source

توسط petese.ir