حکم ممنوع الخروجی از کشور ✈️ به دلیل داشتن موارد کیفری و جرایم مالی و یا شکایت از افراد صادر می شود.

امکان استعلام و بررسی این حکم علاوه بر مراجعه حضوری، از طریق اینترنت و برخی سامانه ها یا اپلیکیشن ها هم برای افراد فراهم می باشد. در این مطلب از انزل وب به آموزش قدم به قدم استعلام ممنوع الخروجی از سامانه ثبت من می پردازیم.

آموزش کار با سایت ثبت من برای استعلام ممنوع الخروجی

?How to Inquire The Travel Ban in Iran

به طور خلاصه برای استعلام ممنوع الخروجی سایت ثبت من می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به طور کلی امکان استعلام اینترنتی حکم ممنوع الخروجی از سه طریق اپلیکیشن پلیس من، سامانه ثنا، از طریق سایت اداره مالیات وجود دارد.
  • برای استعلام از سامانه ثبت من ممنوع الخروجی شما پس از ورود به سایت my.ssaa.ir باید از صفحه پیشخوان گزینه اجرای اسناد رسمی را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه استعلام ممنوع الخروجی را انتخاب کنید و وجود حکم ممنوع الخروجی برای خود را چک کنید.

در صورتی که به دنبال استعلام حکم ممنوع الخروجی به صورت آنلاین هستید، این حکم را (به خصوص حکم مرتبط با مسائل مالی و ثبتی) از طریق سامانه مرتبط با سازمان ثبت اسناد کشور (ثبت من) بررسی کنید. در ادامه این مطلب به بررسی جزئیات بیشتر مراحل استعلام حکم ممنوع الخروجی می پردازیم.

۱- ممنوع الخروجی چیست؟

ممنوع الخروجی یک محدودیت حقوقی می باشد که فرد به دلیل انجام برخی از جرائم اجازه خروج از مرز های کشور را نخواهند داشت. این محدودیت در واقع به هدف جلوگیری از فرار متهمان و همچنین الزام افراد برای انجام تعهد خود بر اساس قانون کشور صادر می شود.

به طور کلی دستور ممنوع الخروجی افراد می تواند به دلایل زبر صادر شود:

  • اشخاصی که بر اساس رای دادگاه و یا از سوی سازمان ثبت اسناد کشور بدهکار شناخته شوند.
  •  افرادی که برای فرار از مالیات بدهکار شناخته می شوند. مبلغ این بدهی باید از سقف ۵۰۰ میلیون گذشته باشد.
  • افرادی که برای  گذرنامه نیازمند به دریافت اجازه از پدر و یا همسر خود هستند.
  • افرادی که رفتار آن ها از سوی جمهوری اسلامی ایران مخالف مصالح کشور بوده است و رای ممنوع الخروجی  آن ها از طریق ابلاغیه کتبی برای آن ها صادر شده است.
  • افرادی که در خارج از کشور سابقه سرقت، تکدی گری و کلاهبرداری داشته اند.
  • سربازان مشمول غایب که وثیقه مناسب ارائه ندهند و همچنین سربازان فراری اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.

به همین منظور افراد بهتر است از وضعیت ممنوع الخروجی خود از طریق پلیس +۱۰ و یا برخی از سامانه ها اطلاع حاصل کنند. با این کار همچنین در صورتی که فرد به اشتباه ممنوع الخروج شده باشد، مطلع می شود و در نتیجه امکان ثبت اعتراض به این حکم را خواهد داشت. افراد پس از اطلاع از ممنوع الخروجی تا ۲۰ روز فرصت اعتراض به حکم خود در دادگاه تجدید نظر را  خواهند داشت.

۲- استعلام ممنوع الخروجی

در گذشته افراد برای اطلاع از ممنوع الخروجی تنها می توانستند از دو راه تماس با اداره گذرنامه و مراجعه حضوری به این اداره اقدام کنند. اما امروزه از طریق سامانه هایی مانند سامانه استعلام ممنوع الخروجی دوایر ثبتی (ثبت من) ، بررسی موارد کیفری در اپلیکیشن پلیس من و یا سامانه ثنا و همچنین سامانه ممنوع الخروجی مالیاتی می توانند استعلام را انجام دهند. ایرانیان مقیم خارج از کشور هم می توانند از طریق سامانه میخک ممنوع الخروجی خود از ایران را چک کنند.

استعلام برای ایرانیان مقیم خارج کشور از آن جهت اهمیت دارد که در صورت سفر به ایران مشکلی برای خروج و سفر آنها به کشور مورد اقامت شان وجود نداشته باشد.

۲-۱ استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

متقاضیان استعلام ممنوع الخروجی از طریق سایت ثبت من my.ssaa.ir می توانند با کد ملی این مشکل را چک کنند. سایت ثبت من مرتبط با استعلام ممنوع الخروجی در رابطه با پرونده های دوایر اجرای اسناد رسمی سازمان اسناد و املاک کشور می باشد. ممنوع الخروجی از سوی سازمان ثبت اسناد به علت بدهی های بانکی، مشکلات مربوط به چک و یا عدم پرداخت مهریه صادر می شود.

احتمال رفع پرونده های مالی به عنوان مثال مهریه نسبت به سایر پرونده ها راحت تر است. در مورد مهریه فرد می تواند یا گرفتن حکم اعسار اعلام کند که توان پرداخت مهریه را ندارد و سپس دادگاه اقساط مهریه را برای او قسط بندی خواهد کرد.

برای شروع مراحل استعلام ممنوع الخروجی در این سایت، گزینه اجرای اسناد رسمی را در قسمت پیشخوان انتخاب کنید.

استعلام ممنوع الخروجی

سپس در گام بعدی گزینه استعلام ممنوع الخروجی را انتخاب کنید.

استعلام ممنوع الخروجی

در این قسمت اطلاعات و کد ملی را وارد کنید و سپس بر روی گزینه بررسی بزنید تا اطلاعات برای شما نمایش داده شود.

استعلام ممنوع الخروجی

با انتخاب گزینه بررسی در سامانه ثبت من استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی صرفا در رابطه با پرونده های اسناد رسمی شما برایتان نمایش داده می شود.

استعلام ممنوع الخروجی ثبت من

سوالات متداول

چگونه ممنوع الخروجی را رفع کنیم؟

به طور کلی میزان ممنوعیت خروج از کشور برای افراد تا 6 ماه می باشد اما افراد می توانند بسته به دلیل ممنوع الخروجی خود برای رفع آن اقدام کنند. این اقدامات در صورت ممنوع الخروجی به علت بدهی، با پرداخت بدهی با سپردن وثیقه مناسب، در صورت عدم اجازه پدر یا همسر، با دریافت اذن به وسیله رضایت نامه و وکالت نامه محضری از همسر، در صورت محکومیت کیفری با تحمل مجازات یا اقدام به اعتراض در مهلت مقرر می باشد.

چگونه از ممنوع الخروجی مطلع شویم؟

بهتر است پیش از اقدام برای خرید بلیط در صورتی که امکان ممنوع الخروجی را برای خود می دهید از طریق سامانه های مختلف مرتبط با این امر و یا مراجعه حضوری به اداره گذرنامه و پلیس 10+ ممنوع الخروجی خود را استعلام کنید.

چگونه ممنوع الخروجی را چک کنیم؟

همانطور که ذکر شد علاوه بر مراجعه حضوری و ارائه مدارک و مشخصات برای استعلام ممنوع الخروجی از طریق اینترنت و سامانه های مرتبط که هرکدام در حوزه تخصصی مربوط به خود وضعیت ممنوع الخروجی را استعلام می کنند می توانید این حکم را چک کنید. به عنوان مثال سامانه مالیاتی برای بررسی ممنوعیت خروج به دلیل بدهکاری مالیاتی بیش از 500 میلیون، اپلیکیشن پلیس من و  سامانه ثنا برای بررسی ممنوع الخروجی به دلیل سابقه کیفری و سامانه ثبت من برای بررسی این حکم در رابطه با جرائم و بدهکاری های مربوط به اداره ثبت می باشد.

جمع بندی

حکم ممنوع الخروجی به دلیل بدهی، جرم کیفری، ضدیت با جمهوری اسلامی ایران (عموما برای افراد مشهور) و عدم اذن خروج از سوی ولی یا همسر (برای خانم ها) صادر شود.

استعلام این حکم هم به صورت حضوری از طریق پلیس +۱۰، ادارات گذرنامه و یا فرودگاه امام و همچنین اینترنتی امکان پذیر می باشد. طول مدت این حکم نهایتا تا ۶ ماه است و پس از این مدت زمان حکم لغو خواهد شد.

این حکم تا ۲۰ روز پس از صدور، قابل پیگیری و اعتراض می باشد. اما در صورتی که فرد قصد اعزام برای حج تمتع داشته باشد می تواند برای یک بار این حکم را لغو کند. افراد با بیماری خاص برای انجام کارهای درمانی و همچنین افراد بدهکار برای مهریه با اثبات تاثیر گذاری سفر کاری و تجاری در وضعیت مالی خود، می توانند این حکم را لغو کنند.

در انتها افراد در صورت بدهکاری مالیاتی می توانند با پرداخت کامل، تضمین بانکی و با اخذ حکم شورای عالی امنیت مبنی بر ورشکستگی حکم ممنوع الخروجی خود را رفع کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به استعلام اینترنتی ممنوع الخروجی به خصوص در زمینه پرونده های مربوط به ادارات ثبت در سامانه ثبت من پرداختیم. اگر تجربه دریافت این حکم و رفع آن را دارید، نظرات و تجربیات خود را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

source

توسط petese.ir