استارلینک بالاخره پذیرفت شبکه اجتماعی ایکس را در برزیل فیلتر کند. این شرکت می‌گوید که از دستور دیوان عالی برزیل برای فیلتر کردن دسترسی به ایکس در برزیل پیروی می‌کند.

در حالیکه استارلینک قبلا گفته بود از فیلتر کردن ایکس خودداری می‌کند مگر اینکه برزیل دارایی‌هایش را آزاد کند، حالا پذیرفته که این شبکه اجتماعی را در برزیل مسدود کند. استارلینک که یک شرکت اینترنت ماهواره‌ای تحت مدیریت ایلان ماسک است، در دعوای بین این میلیاردر که مالک ایکس هم هست و «الکساندر دی مورائس» قاضی دادگاه عالی برزیل، گرفتار شده است.

دی مورائس علاوه بر دستور فیلتر کردن ایکس به دلیل انتشار اطلاعات نادرست، همچنین دستور داده تا استارلینک از انجام تراکنش‌های مالی منع شود. طبق گزارش نیویورک تایمز، این اقدام ظاهرا قرار بود ایکس را مجبور به پرداخت جریمه 3 میلیون دلاری به خاطر کوتاهی در مسدود نکردن برخی اکانت‌های موردنظر دولت برزیل کند.

استارلینک فیلتر شبکه اجتماعی ایکس در برزیل

فیلتر کردن شبکه اجتماعی ایکس توسط استارلینک، این شرکت را در موقعیت عجیبی قرار می‌دهد. به ‌ویژه اینکه ماسک خود را مدافع مطلق آزادی بیان می‌داند.

استارلینک در پستی در ایکس گفته است:

ما بلافاصله مراحل قانونی را در دادگاه عالی برزیل آغاز کردیم و غیرقانونی بودن این حکم را توضیح دادیم و از دادگاه خواستیم که دارایی‌های ما را آزاد کند. ما از دستور فیلتر کردن شبکه اجتماعی ایکس در برزیل تبعیت می‌کنیم.

روز دوشنبه، دادگاه عالی برزیل تصمیم آژانس ملی مخابرات این کشور برای محدود کردن دسترسی به ایکس را تایید کرد. ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت و فروشگاه‌های اپلیکیشن تا 4 سپتامبر فرصت دارند تا ایکس را مسدود کنند. کسانی که ازطریق VPN به این پلتفرم دسترسی پیدا کنند، ممکن است با جریمه مواجه شوند.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir