به نظر می‌رسد گوگل درایو تا پایان امسال برای ویندوز آرم عرضه خواهد شد. پس از آنکه مایکروسافت و کوالکام تلاش کردند تا توسعه‌دهندگان را راضی کنند اپلیکیشن‌های‌های خود را به ویندوز آرم بیاورند، حالا گوگل وعده داده که نسخه Arm64 گوگل درایو را اواخر امسال به ویندوز آرم می‌آورد.

کریستیانو آمون مدیرعامل کوالکام این خبر را امروز در رویداد IFA اعلام کرد و همچنین فاش کرد که NordVPN و ExpressVPN از امروز در لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون کوالکام قابل دسترس خواهند بود.

اپلیکیشن‌های VPN و گوگل درایو متاسفانه در جدیدترین پی‌سی‌های کوپایلت پلاس وجود نداشتند، چراکه باید با ویندوز آرم سازگار می‌شدند. گوگل در حال‌حاضر برنامه درایو را در جدیدترین دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های کوالکام مسدود می‌کند. اما ظاهرا کوالکام و مایکروسافت موفق شده‌اند این غول جستجو را متقاعد کنند تا گوگل درایو را به یک برنامه کامل در Arm64 تبدیل کند. گوگل قبلا نسخه Arm64 مرورگر کروم را برای ویندوز آرم در ماه ژوئن ارائه کرده بود.

در حالی‌که بیش از دو ماه از عرضه جدیدترین لپ‌تاپ‌های کوالکام می‌گذرد، این شرکت حالا پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس را معرفی کرده است که برای لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ویندوز آرم طراحی شده است. برای مثال، لپ‌تاپ ایسوس Vivobook S 15 و دل Inspiron 14 با این پردازنده دارای قیمت پایه فقط 899 دلار خواهند بود و کوالکام قبلا گفته بود که قیمت لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون در سال 2025 به 700 دلار کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل کوالکام همچنین اعلام کرد که کوالکام به‌دنبال فرصتی برای عرضه پردازنده‌های اسنپدراگون برای رایانه‌های دسکتاپ است. کوالکام قبلا به امکان استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون X Elite در پی‌سی‌های دسکتاپ اشاره کرده بود، اما تنها دستگاهی که تاکنون ارائه شده، کیت توسعه‌دهنده هشت اینچی کوالکام است.

کوالکام قرار است یک رویداد اسنپدراگون در ماه اکتبر (مهرماه) برگزار کند، بنابراین شاید در آنجا چیزهای بیشتری درباره برنامه‌های خود برای رایانه‌های دسکتاپ اعلام کند.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir