تولید محتوا
مانیتور سه بعدی Odyssey جدید سامسونگ
سامسونگ با مرگ E3 در سال گذشته، Gamescom در آلمان به کنفرانس پیش فرض برای کل صنعت بازی های ویدیویی (خارج از چین) برای عرضه بازی ها و سخت افزارهای جدید تبدیل شد. اولین بازدید من از Gamescom در همان سال با آخرین کنفرانس E3 انجام شد و دیدن اینکه گیمزکام در مقایسه با آنچه قبلاً E3 بود چقدر بزرگ شده است بسیار شگفت انگیز بود. به دلایل قابل درک، Gamescom به طور سنتی رویکرد اروپایی و PC محوری داشته است.
از آنجایی که Gamescom نمایش جدید «it» برای صنعت بازی است، جای تعجب نیست که در نمایشگاه امسال در اواخر آگوست شاهد اعلامیه های سخت افزاری جدید زیادی بودیم. بنا به دلایلی، اعلامیه‌های Gamescom امسال بسیار سنگین از نظر مانیتور بود، بنابراین این چیزی است که ما در آن پیشرو خواهیم بود.
شریک انویدیا و مدیاتک در مقیاس‌کننده‌های مانیتور بیایید با فناوری حرکت مانیتورها شروع کنیم. یکی از مهم‌ترین موانع فناوری نرخ نوسازی متغیر Nvidia G-Sync از زمان شروع آن (من در آن راه‌اندازی در مونترال در سال 2013 بودم) هزینه ماژول G-Sync بود که تجربه بازی را تقویت کرد. این ماژول اضافی G-Sync جایگزین مقیاس‌کننده‌های مانیتور سنتی شد تا G-Sync را قبل از تبدیل شدن به یک ویژگی استاندارد در همه مقیاس‌کننده‌های بازی، فعال کند. با رشد به‌روزرسانی تطبیقی، انویدیا قابلیت‌های بیشتری را به G-Sync اضافه کرده است تا آن را از تازه‌سازی تطبیقی ​​متمایز کند و هزینه‌های مانیتور را برای فناوری G-Sync Pulsar که در اوایل سال جاری اعلام کرد، بالا نگه داشت.
مدیاتک و انویدیا بر روی تراشه های مقیاس کننده مانیتور با یکدیگر همکاری می کنند.
انویدیا با این حال، انویدیا همچنین با مدیاتک برای تراشه‌های خودرو همکاری طولانی‌مدتی دارد که این دو شرکت را به هم نزدیک‌تر کرده است. در Gamescom امسال، انویدیا و مدیاتک اعلام کردند که در تلاش هستند تا G-Sync Pulsar را به تراشه‌های مقیاس‌کننده مانیتور مدیاتک بیاورند. این مهم است زیرا مقیاس‌کننده‌های مدیاتک در حال حاضر در میلیون‌ها مانیتور در سراسر جهان وجود دارند، دقیقاً مانند مقیاس‌کننده‌های تلویزیونی آن، که از 70 درصد سهم بازار برخوردار هستند. کار با MediaTek برای ادغام G-Sync Pulsar در مقیاس‌کننده‌های آن به این معنی است که انویدیا دیگر نیازی به اضافه کردن ماژول G-Sync نخواهد داشت و مقیاس‌کننده برای فعال کردن تمام ویژگی‌های G-Sync کافی است.
بیشتر برای شما هکرها کاربران کروم را مجبور می کنند تا پسوردهای گوگل را تحویل دهند، در اینجا آمده است که چگونه اپل مجبور به کاهش شدید آیفون 16 پرو مهلت گوگل کروم شد—شما 72 ساعت فرصت دارید تا مرورگر خود را به روز کنید. از یک ماژول G-Sync که به طور سنتی 150 دلار به هزینه اکثر مانیتورها اضافه می کند. با این حال، این مانیتورهای جدید از وضوح 1440P در 360 هرتز با HDR پشتیبانی خواهند کرد. آنها در ابتدا در یک مانیتور از سه OEM یافت می شوند: ASUS، Acer و AOC. در حالی که هنوز کسی اطلاعات دقیقی در مورد هزینه ارائه نکرده است، ایسوس می گوید که مانیتور خود را در سه ماهه چهارم سال جاری عرضه خواهد کرد، که احتمالاً زمانی که قیمت خرده فروشی این مانیتورها را خواهیم دید.
این ممکن است تنها زمینه برای مشارکت مدیاتک و انویدیا نباشد، زیرا شایعات در مورد اتصال رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی نیز در حال چرخش هستند. با توجه به اینکه مدیاتک ظاهراً در حال تبدیل شدن به شریک مورد علاقه انویدیا برای فناوری های مصرف کننده است، این می تواند منطقی باشد.
مانیتور سه‌بعدی جدید اودیسه سامسونگ سامسونگ مدت‌هاست که با فناوری‌های مانیتور خود در حال پیشرفت است. من یکی از طرفداران و کاربر بزرگ مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey G9 آن بودم، حتی با وجود تمام اشکالاتی که مجبور بودم با آنها مقابله کنم. مانیتور جدید Odyssey 3D اولین تلاش این شرکت در زمینه مانیتورهای بازی سه بعدی است که در سایزهای 27 و 37 اینچی اواخر امسال عرضه می شود. اینها دارای پنل های 4K QLED با نرخ رفرش 165 هرتز و پشتیبانی از AMD FreeSync، با پورت های HDMI 2.1 و DisplayPort 1.4 (نه 2.0) خواهند بود.
نکته مهم در مورد این مانیتورها این است که یک تجربه سه بعدی بدون عینک بسیار با کیفیت را ارائه می دهند. من احساس قوی دارم که آنها ممکن است از برخی از فناوری نمایش میدان نور Leia برای رسیدن به این هدف استفاده کنند. سال گذشته، Leia شرکت Dimenco، تولید کننده پیشرو مانیتورهای سه بعدی را خریداری کرد و بعداً در سال 2023 با خرید IP صفحه نمایش سه بعدی فیلیپس، آن را خریداری کرد. اگر تجربه من از فناوری سه بعدی Leia نشانه ای باشد، این مانیتور یکی از بهترین نمایشگرهای سه بعدی در بازار خواهد بود. این مانیتور در CES 2024 معرفی شد، اما به طور رسمی در Gamescom 2024 معرفی شد، حتی اگر خبری از قیمت آن نباشد. از اینکه سامسونگ وارد این فضا می شود خوشحالم.
AMD X870 BoardsGamescom همچنین به عنوان یک پلتفرم عالی برای شرکای مادربرد AMD برای راه اندازی بردهای X870 خود عمل کرد که با آخرین پردازنده های Zen 5 مبتنی بر AM5 در سری Ryzen 9000 جفت می شود. سری X870 AMD اولین باری است که هیچ تفاوتی در حافظه یا پشتیبانی حافظه بین مدل پایه X870 و X870E وجود نخواهد داشت، اگرچه هنوز تفاوتی در میزان اتصال و پهنای باند وجود خواهد داشت. در Gamescom، ایسوس از این فرصت استفاده کرد و هر دو برد X870 و X870E خود را معرفی کرد که عبارتند از:

* ROG Crosshair X870E Hero
* وای فای بازی ROG STRIX X870E-E/F/A/I
* TUF Gaming X870-Plus Wi-Fi
* ProArt X870E-Creator Wi-Fi
* Prime X870-P، با و بدون Wi-Fi
این معادل مجموعه ای از حدود 9 برد مختلف X870E است که از بازی های رایج تا بردهای سطح بالا را شامل می شود. چیزی که به نظر من جالب است این است که اکثر این بردها به لطف همکاری AMD با MediaTek به طور استاندارد با Wi-Fi 7 عرضه می شوند. همه اینها با اجزای MT7927 یا MT7925 مدیاتک عرضه می شوند که به Filogic 380 و 360 معروف هستند. ماشین ها این قابلیت را داشتند.
Zotac Zone PC HandheldZotac ظاهراً پس از مشاهده ASUS، Lenovo، MSI، Valve و سایرین که رایانه‌های شخصی بازی را راه‌اندازی کردند، FOMO دریافت کرده است. در گیمزکام، این شرکت رسما دستگاه بازی دستی خود را با نام Zotac Gaming Zone Handheld Console راه اندازی کرد که در ابتدا در نمایشگاه کامپیوتکس در تابستان به نمایش گذاشت. جای تعجب نیست که این دستگاه از پردازنده Ryzen 8840U AMD پشتیبانی می کند. این یک انحراف جزئی از رقابت است که بیشتر از پسرعموی نزدیک خود، پردازنده Ryzen Z1 Extreme استفاده کرده است. اکثر رایانه های شخصی بازی دستی از برخی از انواع تراشه های سری 8040/Z1 AMD امروزه استفاده می کنند. این با 16 گیگابایت رم جفت می شود که امروزه باید برای هر رایانه بازی استانداردی باشد. این نمایشگر یک نمایشگر 7 اینچی آمولد 120 هرتزی با مولتی تاچ 10 نقطه ای و روشنایی 800 نیت است که برای استفاده در فضای باز مفید خواهد بود.
Zotac همچنین به طور هوشمندانه یک کانکتور USB-4 Type-C را برای اتصال مناسب در پایین قرار داده است و یک داک اختیاری بسیار زیبا ارائه می دهد. فضای ذخیره‌سازی به شکل یک SSD 512 گیگابایتی PCIe 4.0 NVMe در فرم فاکتور 2280 ارائه می‌شود، بنابراین می‌توانید به راحتی SSD را به ظرفیت بزرگ‌تری ارتقا دهید بدون اینکه نیازی به یافتن یک SSD خاص با اندازه 2230 داشته باشید. در صورت عدم نیاز به SSDهای فوق سریع، یک اسلات کارت microSD نیز از سرعت UHS-II پشتیبانی می کند. Zotac منطقه بازی را تا حدودی گران قیمت 799 دلار قیمت گذاری کرده است که آن را در رده بالاتری از خط تولید بازی های دستی قرار می دهد. من از این موضوع کمی متعجب هستم، با توجه به اینکه دستگاه از چیپ قدیمی استفاده می کند، اما هنوز شاهد عرضه هیچ دستگاه بازی با پردازنده هوش مصنوعی Ryzen نیستیم.
HP Omen 35L جدید
رایانه شخصی قابل تنظیم HPHP Omen و Google Play Games Omen 35L شرکتHP یک رایانه بازی رومیزی کاملاً قابل تنظیم است که از تمام اجزای استاندارد صنعتی استفاده می کند، بنابراین کاربر می تواند به راحتی هر قسمتی را که نیاز به تعویض دارد سرویس کند. جالب اینجاست که اچ پی تنظیمات 35L را در Ryzen 7 8700G و Intel Core i7-14700F را در سمت CPU انتخاب کرده است. در همین حال، در سمت GPU، HP تا Nvidia RTX 4090 را پشتیبانی می‌کند که به نظر می‌رسد با ارائه‌های CPU متعادل نیست. سیستم خنک‌کننده مایع 240 میلی‌متری، که احتمالاً بزرگ‌ترین رادیاتور در شاسی 35 لیتری است، روی پردازنده‌های مرکزی ارائه می‌شود. HP همچنین یک منبع تغذیه ماژولار 850 وات یا 1000 وات برای سیستم ارائه می دهد.
این رایانه شخصی به گونه ای طراحی شده است که با نیازهای گیمر رشد کند، به عنوان مثال با اجازه دادن به کابل کشی حداقل بر اساس پیکربندی. داشتن کابل کمتر به معنای جریان هوای بهتر است و جریان هوای بهتر به معنای حرارت بهتر است که به معنای عملکرد بهتر و نویز کمتر است. همه تغییرات برای Omen 35L جدید مربوط به سخت افزار نیستند، زیرا HP مرکز بازی OMEN را نیز به روز کرده است تا بازی های Google Play را روی رایانه شخصی اضافه کند. این امر دسترسی گیمرها به بازی های موبایل و رایانه شخصی را افزایش می دهد و به کاربران امکان می دهد انواع بازی ها را از یک مکان تجربه کنند.
گیمزکام به رشد خود ادامه می‌دهد علاوه بر انبوهی از اعلان‌های سخت‌افزاری، تعداد زیادی به‌روزرسانی و اطلاعیه‌های بازی نیز در نمایشگاه وجود داشت، همانطور که انتظار دارید. مطمئنم که گیمرها از بازی‌های جدیدی مانند Black Myth: Wukong که در Gamescom راه‌اندازی شد و در حال حاضر مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است لذت خواهند برد، علاوه بر پشتیبانی از آخرین ویژگی‌های گرافیکی Nvidia.
برای اینکه صنعت سخت افزار رایانه شخصی بتواند مانیتورها و دسکتاپ های جدید خود را با موفقیت به فروش برساند، باید بازی های خوبی وجود داشته باشد که مردم را به خرید سخت افزار جدید سوق دهد. در حالی که E3 بیشتر بر روی کنسول ها متمرکز بود، Gamescom قطعا یک نمایش کامپیوتر محور است. با این اوصاف، من گمان می‌کنم که با تبدیل شدن به کنفرانس برتر بازی، شاهد عرضه بازی‌های کنسول بیشتری در Gamescom باشیم. ما قبلاً با تأیید مایکروسافت مبنی بر اینکه ایندیانا جونز پس از اولین بازی Xbox به PS5 می آید و متا Batman: Arkham Shadow برای Quest 3 به PS5 می آید، نگاهی اجمالی به آن داشتیم، که مطمئنا محرک بزرگی در فروش هدست خواهد بود.
Moor Insights & Strategy مانند همه شرکت‌های تحقیقاتی و تحلیلی صنعت فناوری، خدمات پولی را به شرکت‌های فناوری ارائه می‌دهد یا ارائه کرده است. این خدمات شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل، مشاوره، مشاوره، محک زدن، همسان سازی خرید و حمایت های ویدیویی و سخنرانی است. از میان شرکت‌های ذکر شده در این مقاله، Moor Insights & Strategy در حال حاضر رابطه تجاری پولی با AMD، Google، HP، Intel، Lenovo، MediaTek، Meta، Microsoft، Nvidia و Samsung دارد (یا داشته است).
Anshel SagFollowing

توسط petese