انشا درمورد درد دندان : نوشتن انشا در پایه های ابتدایی و حتی دوره اول راهنمایی ضروری است. پس باید موضوع خاص و زیبا و سرگرم کننده باشد. در ادامه همراه حرف تازه باشید.

انشا درمورد درد دندان با مقدمه،بدنه و نتیجه گیری برای پایه ششم و هفتم

انشا درمورد درد دندان با مقدمه،بدنه و نتیجه گیری برای پایه ششم و هفتم

مقدمه: دندان یک بخش مهم از بدن است که اگر به اندازه کافی به آن ها رسیدگی نشود، پوسیده می شوند و پوسیدگی کم کم به عصب دندان رسیده و پس از عفونت درد زیادی ایجاد می کند. درد دندان یکی از دردهایی است که علاوه بر درد خودش، دردی مرموز به گوش و چشم و سر می دهد.

بدنه: هر بار که مادرم می گفت مسواک بزن؛ توی دلم می گفتم که کی حوصله دارد الان از توی رخت خواب بلند شود و مسواک بزند تا اینکه یک روز سرد زمستان که از مدرسه بر می گشتم ، درد شدیدی همه وجود من را فرا گرفت و من تازه فهمیدم که درد چیست و از کجا شروع می گردد.دستم را روی صورتم گذاشتم و به یاد حرف مادر افتادم که می گفت : چرا پس مسواک نمی زنی، یا کم شیرینی بخور، یا با دندانت پسته و چیز سخت نشکن، اما من هیچ وقت به گفته های او گوش ندادم و هر بار جدی نگرفتم. آن روز نفسم برید و تا شب از درد به خود پیچیدم. عصری با مادر و پدرم به دندانپزشک مراجعه کردم او هم با تمام تبحری که داشت، همه حرفهای مادرم را تکرار کرد.چرا مسواک نزدی؟ پوسیدگی به عصب رسیده و باید کشیده بشود. این حرف را که شنیدیم سخت نگران و ناراحت شدم و گفتم ای کاش این همه مدت به حرف مادرم گوش داده بودم. ای کاش مسواک می زدم و بادام را با دندانم نمی شکستم. چه قدر آن روز درد کشیدم ولی با خود عهد کردم که تا همیشه مسواک بزنم. دردی عجیب که همه روزم را خراب کرد. صورتم ورم کرد و به خود آمدم و دانستم که در هر حال باید حرف بزرگتر را گوش کنیم. گاهی حرف شنوی خوب و لازم است.

نتیجه گیری: روزهایی که به خوبی و خوشی می گذرد حرف بزرگتر را گوش دهیم. مسواک کردن یک نمونه از سخنان است که باید به دیده منت گوش داده شود. بهتر است که برای مراقبت از دندان خود به صورت مرتب از مسواک استفاده شود و نخ دندان هم به کار برده شود.

 

 

source

توسط petese.ir