در گزارشی که اخیرا منتشر شده، مشخص شده ۷۵ درصد از کل بازی‌های فروخته شده تا ماه آگوست در بریتانیا، خریدهای دیجیتالی بوده‌اند. ۱.۷۴ میلیون بازی در طول چهار هفته فروخته شده و تنها ۲۵٪ از آن‌ها نسخه‌های فیزیکی بودند که نشان‌دهنده کاهش ۱۰٪ در فروش بازی‌های فیزیکی سال به سال است.

این گزارش که توسط GamesIndustry.biz منتشر شده، تایید می‌کند که در آگوست ۲۰۲۳، حدود ۶۵ درصد از فروش بازی‌ها در بریتانیا دیجیتال بوده است. با گذشت زمان، مصرف‌کنندگان در بریتانیا از رسانه‌های فیزیکی صرف نظر کرده‌اند و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد.

اولا، بازی‌های دیجیتال با گذشت زمان بسیار آسان‌تر و در دسترس‌تر می‌شوند، با عرضه کنسول‌ها با درایوهای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر و تثبیت برابری قیمت. همچنین، سرعت اینترنت همیشه سریع‌تر می‌شود، به این معنی که دانلود یا استریم بازی‌ها از منظر تجربه هم بهبود می‌یابد.

بریتانیا

دوما، ویترین‌های فیزیکی در حال نابودی هستند و تنها شرکت GAME در بریتانیا برای صنعت بازی در کل منطقه «حضور خیابانی» دارد. در ماه‌های اخیر، این خرده‌فروش قدیمی با مشکلات زیادی مواجه شده که بسیاری را در مورد چشم‌انداز بلندمدت این شرکت نگران کرده است.

با توجه به اینکه سوپرمارکت‌ها کاتالوگ بسیار کوچکی از بازی‌ها دارند و ویترین فروشگاه‌های آنلاین اغلب اوقات بالاترین قیمت‌ها را در بازار دارند، بسیاری از گیمرها به پیش‌خرید دیجیتالی عناوین ارزشمند خود روی آورده‌اند و آن‌ها را از قبل دانلود می‌کنند تا بتوانند بازی را از لحظه عرضه جهانی، تجربه کنند.

گزارش GamesIndustry.biz همچنین اشاره کرد که Grand Theft Auto 5 در صدر جدول فروش دیجیتال در بریتانیا قرار دارد که نشان می‌دهد چگونه این منطقه مشتاقانه منتظر ورود قسمت ششم است.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir